Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zadymiło... (Z18XER)


Recommended Posts

Otóż dzisiaj jadę sobie moją Vectrą 1.8, i tak trochę przydepnąłem, bo chciałem poczuć się jak w bolidzie. Poczułem się jak w Passacie :) Za mną zrobiło się SIWO, siwuteńko, wydaje mi się nawet że gość co jechał za mną to przyhamował bo chyba stracił na chwilę widoczność.

I tutaj pojawia się moje pytanie, do wymiany mam zawór odmy i kolektor wydechowy. Jak wczoraj byłem u mechaniora to sam mi powiedział że przez tą odmę (zawór jakiś tam) to aż się kopciło, ale żeby aż tak??? Wcześniej wymieniał mi olej, filtry i jakoś nie stwierdził innych niepokojących objawów - czyli maź na korku od płynu, olej w chłodnicy czy na odwrót, więc może to faktycznie ta cała odma, ale wolałbym poznać też ewentualnie inne opcje. Poszperałem po forum @Cretux żeby nie było że tak sobie beztrosko nowy temat zakładam :) i się naczytałem takich horror stories że włos się na głowie jeży...

na co zwrócić uwagę przy ewentualnym diagnozowaniu problemu? Jakie mam objawy teraz? falowanie obrotów (w zakresie 800-2000) przez chwilę po odpaleniu jak jest zimny, potem na "luzie" też lekko faluje ale to tak w zakresie 800-820... takie niewielkie drgania. nie cały czas. spalanie ciut większe chyba niż norma przewiduje (8,5 może ciut więcej).

fajna ta Vectra i nie chciałbym zaczynać przygody od remontu/swapa silnika :D

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, rafalcool1 napisał:

Możliwe że membrana jest uszkodzona. Sprawdź czy nie zasysa korka wlewu oleju. 

 

rozumiem, że sprawdzić jak się nim przejadę. a to zasysanie to znaczy że jak go odkręcę to to będzie go "zaciągało"? I co to oznacza w razie zaciągania? :D a ta membrana to ta odma?

Link to post
Share on other sites

Za taki stan rzeczy świadczyć mogą zużyte pierścienie,uszczelniacze zaworów.

A jak z olejem,auto nie bierze?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, darioG73 napisał:

Za taki stan rzeczy świadczyć mogą zużyte pierścienie,uszczelniacze zaworów.

A jak z olejem,auto nie bierze?

wymieniałem wczoraj i jakoś mechanik nie mówił nic żeby mało oleju było. powiedział mi tylko że ta odma nieszczęsna zasysa ten olej i dlatego dymi i śmierdzi, ale dopiero dzisiaj to zadymiło. fakt, że wcześniej jakoś nie eksperymentowałem z wciskaniem pedału w podłogę hehe

a jak zużyte pierścienie to kupa, szlifowanie cylindrów? nadwymiary, głowica... jprdl... grubo się robi :)

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wymienili mi ten nieszczęsny zawór odmy, auto zaczęło chodzić super, bez zawiechy, ideał. Ale... zaczęło strasznie kopcić, normalnie zasłona dymna. Goście nie mają żadnego pomysłu co to może być, ewidentnie spala się olej... help.

A dodam jeszcze jeden szczegół. Jak gość odłączył taki jakiś wężyk od tej odmy to przestawało kopcić...

Edited by Noble6
Link to post
Share on other sites

jestem po rozmowie z @Rafalg (dzięki!!!!!) i jeszcze jednym gościem odnośnie tej odmy i pokrywy zaworów. Najprawdopodobniej podczas demontażu starego zaworu/montażu nowego albo został uszkodzony nowy zawór albo pokrywa zaworów, co podobno zdarza się przy tej operacji...  no nic zobaczymy jutro co z tego wyniknie.

Edited by Noble6
Link to post
Share on other sites

Doświadczenie @Rafalg jest nie ocenione i oczywiście Pomoc w Pilnych sytuacjach ;)

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Rysu napisał:

Doświadczenie @Rafalg jest nie ocenione i oczywiście Pomoc w Pilnych sytuacjach ;)

rozmowa była rzeczowa i od razu prowadziła do konkluzji ;) jutro ciąg dalszy Przygód z Odmą o czym będę informował w kolejnych postach w tym wątku.

Link to post
Share on other sites

Przygód ciąg dalszy. Musiałem zamowić nową (używaną) pokrywę z odmą. I z tego miejsca chciałbym podziękować dwom firmom za super podejście do sprawy. Są to firmy zajmujące się sprzedażą tego typu rzeczy i regeneracją takich elementów. Na jutro już będę miał paczkę na miejscu, pokrywa po regeneracji, odma 100% sprawa na gwarancji. Narazie nie podaję nazw firm bo nie wiem czy mogę, ale jak nasz Mod @Cretux powie że mogę to napiszę co to za ludzie, może komuś się kiedyś w przyszłości namiar przyda.

Link to post
Share on other sites

Już nie bądź taki skrupulatny :D Możesz śmiało podać.  Tym bardziej jak dobra firma. Niemile, a wręcz nie zgodne z regulaminem jest reklamowanie swojej prywatnej firmy i usług bez zgody administracji ;)

 

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Cretux napisał:

Już nie bądź taki skrupulatny :D Możesz śmiało podać.  Tym bardziej jak dobra firma. Niemile, a wręcz nie zgodne z regulaminem jest reklamowanie swojej prywatnej firmy i usług bez zgody administracji ;)

 

zrobimy tak, jak dostanę i będzie wszystko OK to podam namiary. narazie tylko napiszę że niespodziewałem się takiego pozytywnego podejścia do "klyenta" :) oby tylko wszystko poszło teraz OK. Bo mnie dzisiaj Pan Mechanik straszył, że jak to nie to to pierścienie do wymiany... i roboty na tydzień :(

Link to post
Share on other sites

Oby wszystko było ok i żebyś szybko cieszył się jazdą :)

 

Link to post
Share on other sites

Sytuacja na dzisiaj.... pokrywa zaworów okazała się trafnym zakupem, w związku z tym polecam sklep Opelek z Chełmna. Poważnie, profesjonalne podejście do sprawy, znają się na robocie i super załatwili temat.

Viki po wymianie pokrywy zaworów przestała dymić, jak się jedzie delikatnie :P niestety ale diagnoza jest jedna. Auto ma silnik do roboty a właściwie wymiany, Pan Mechanik stwierdził, że robić się nie opłaca, lepiej kupić nowy, bo jak przejechał się gdzieś dalej to przy prędkościach przekraczających 80-90kmh za samochodem pojawiała się widoczna zasłona dymna. Czyli puszczają pierścienie (auto ma 400 tysi).

I tutaj mam pytanie, czy przy tego typu operacji od razu ładować cały silnik, góra z dołem, czy sam dół? Zupełnie nie wiem jak podejść do tematu, gość generalnie powiedział że takimi grubymi rzeczami to on się nie zajmuje i do widzenia :) jak tak patrzę na ceny to jest różnie, od 1200 za całość (nawet z gwarancją!) do 400 za dół... jak żyć, koledzy, no jak żyć? A autem trzeba jeździć. Aha, powiedział mi też że narazie to tragedii jakiejś nie ma, pewnie 0,5L na 1000 mi weźmie oleju, ale sprawę trzeba już przemyśleć. Oleju w chłodnicy nie ma, czyli głowica jakby dobra, ale to tylko moje domysły i zgadywanie.

Ktoś coś poradzi??

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Showtits napisał:

Ja jestem świeżo po remoncie silnika .

Chcesz to pisz PW

zaraz będę pisał :)

Link to post
Share on other sites

Czyli co?Potwierdza się niestety moja diagnoza.

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, darioG73 napisał:

Czyli co?Potwierdza się niestety moja diagnoza.

niestety...

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Noble6 napisał:

I tutaj mam pytanie, czy przy tego typu operacji od razu ładować cały silnik, góra z dołem, czy sam dół?

Osobiście szukał bym całego słupka.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, darioG73 napisał:

Osobiście szukał bym całego słupka.

to znaczy czego? :)

Link to post
Share on other sites

Czyli silnika bez osprzętu(blok+głowica).Zakładam ,że reszta ok.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Jak słupek z dobrego źródła i kogoś kto przed demontażem osprzętu zrobił pomiary ciśnienia to można się pokusić o zakup i montaż. Wiele osób tak robi. Natomiast kupowanie słupka i robienie jego remontu to nie bardzo się kalkuluje.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Chłopaki,no przecież wiadomo,że o to mi chodzi,a nie o zakup w ciemno.

Link to post
Share on other sites

@ShowtitsZnam jeszcze co najmniej dwóch takich magików co opelka gryzą jak wafelki.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP