Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VC Z18XER + LPG Rano po odpaleniu na zimnym szarpie.


Recommended Posts

Witam, od poniedziałku (28.04) pojawił mi się problem, że przy pierwszym odpaleniu samochodu rano po tym jak stało całą noc, auto ma niskie obroty, przy dodawaniu gazu bardzo szarpie i praktycznie nie przyspiesza. Musze odczekać chwile i silnik już normalnie pracuje na benzynie potem po rozgrzaniu przełącza sie na gaz i jedzie normalnie. Kolejne odpalanie auta w ciągu dnia jest już normalne, problem jest tylko z pierwszym odpaleniem po całej nocy jak stoi auto.

Instalacja gazowa od 22.10.13, wymieniony rozrząd cały, olej, filtry, wymienione świece, przegląd po 1000km zaliczony, do pierwszego przeglądu 10tys km zostało mi jeszcze 2tys km.

Instalacja LPG:
Sterownik STAG 4 QBOX

Listawa wtryskowa Barracuda

Reduktor KME Silver

Z instalacji ogólnie jestem zadowolony, nie było do tej pory żadnych problemów. Paliło tyle ile sie gazu dodało :P Raz udało mi sie do Katowic i z powrotem (równe 100km) zajechać, że spaliło mi 6l gazu (ale to jechałem bardzo ekonomicznie, gaz puszczałem z górki itp) a normalnie to pali mi od 8-8,5 do 10-11 (zależy jak pocisnę).

Wujek w swojej Zafirze B z takim samym silnikiem jak mój ma taki sam problem od dłuższego czasu ale on zakładał LPG ok rok wcześniej i u innego gazownika.

Usłyszałem taka informacje, że czasami jak sie jeździ od dłuższego czasu na LPG to sterownik od benzyny sie przestawia i dlatego tak sie dzieje i trzeba pojeździć trochę dłużej na benzynie. Na forum w jednym wątku też, jeden z forumowiczów takie coś zasugerował.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oriencik, nie wprowadzaj w błąd. Nic tam nie będzie klepać bo luzy zaworowe się nie zwiększają przez wyklejanie czegoś tam. One się zmniejszają co powoduje niedomykanie się zaworów, przez co spada kom

Posted Images

ja mialem to samo samochód sprawiał wrazenie jakby byl zalany benzyną i musiało przepalić nadmiar. u mnie występowało to po nocy i po 8 godzinach postoju jak byłem w pracy też. Dzwonilem do gazowników i kazali mi odpiąć na noc wężyk podciśnienia żeby o ile go dobrze zrozumiałem wykluczyć zasysanie PB, i jeżeli to wykluczymy to żeby przyjechać do nich. I zrobiłem tak 2 razy z tym wężykiem i problem odziwo ustąpił i już 9 miesięcy jak nie wrócił, dlatego tematu więcej nie drążyłem. troche to czary mary ale spróbuj tak jak ja zrobilem, choć sam nie wieże w to ze to dzięki temu

Link to post
Share on other sites

6 litrów gazu na 100? Mi benzyny pali więcej.

Wyliczyłeś to ze spalania i przejechanej trasy czy ze wskazania komputera?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

6 gazu? mi przy mega ekonomicznej jezdzie spalil 8.8....

8,8 ? ja mniej więcej takie mam średnie spalanie na gazie.

Mój rekord to na trasie 300km 6,7 benzyny wg. kompa co przełożyło się na 7,2 gazu (oczywiście na 100km) ale żeby 6l/100km to już jakieś cuda - ale to taki off topic.

A apropos Twojego problemu - to u mnie też silnik nie pracuje zbyt fajnie jak jest zimny - najgorzej w przypadku cofania.

Jak muszę rano wycofać 50m to czasem jest to masakra - szarpie jak dziki i dopiero przegazowanie mu pomaga.

Link to post
Share on other sites

U mnie rowniez tak bylo ale pojechalem do swojego gazownika i on przestawil mi temperature na ktorej auto ma przechodzic na gas. mialem przedtem 30 stopni a teraz mam 40 i jest o wiele lepiej.

Link to post
Share on other sites

Kolejne odpalanie auta w ciągu dnia jest już normalne, problem jest tylko z pierwszym odpaleniem po całej nocy jak stoi auto.

Jedź do gazownika i niech sprawdzi mapy wtrysku i ewentualnie niech wra je jeszcze raz.

Link to post
Share on other sites

Witam, od poniedziałku (28.04) pojawił mi się problem, że przy pierwszym odpaleniu samochodu rano po tym jak stało całą noc, auto ma niskie obroty, przy dodawaniu gazu bardzo szarpie i praktycznie nie przyspiesza. Musze odczekać chwile i silnik już normalnie pracuje na benzynie potem po rozgrzaniu przełącza sie na gaz i jedzie normalnie. Kolejne odpalanie auta w ciągu dnia jest już normalne, problem jest tylko z pierwszym odpaleniem po całej nocy jak stoi auto.

Źle ustawione LPG,rozstroiło mapy benzyny. Zrób ze 150 km tylko na benzynie to auto wróci do normy, a później na strojenie LPG.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

OK, dzięki za wszystkie odpowiedzi.

U gazownika byłem niecałe 2 tyg. temu na moim pierwszym przeglądzie po 10tys km. Oglądał tam różne rzeczy na komputerze po kolei (przy okazji szkolił chyba nowego pracownika). Z tego co podsłuchałem to wszystko ok, zmienił mi chyba temperature kiedy przełącza się na gaz (chyba na niżą ze względu na to ze lato idzie), i chyba mieszanka była za bogata ale poza tym wszystko w porządku pracowało. Zanim pojechałem do niego na przegląd dzwoniłem w sprawie tego dziwnego zachowania rano i kazał mi tak ze jak juz bede jechał do domu to ostatni 1km przejechać na benzynie i zobaczyć rano coś sie będzie działo, żeby wykluczyć instalacje LPG. Jeździłem tez parę km na Pb. Ogólnie po takim zabiegu wydaje się, że auto rano chodziło normalnie ale problem wracał gdy gasiłem auto na gazie i rano odpalałem. Musiałbym jeszcze więcej testów porobić. W Krakowie wynajmuje mieszkanie i mam parking podziemny wyjazd jest dość stromy i gdy rano po całej nocy przy podjeżdżaniu na pierwszym biegu! obroty mu spadają poniżej 1 tysiąca i gaśnie pomimo, że pedał gazu wciskam do oporu.

Źle ustawione LPG,rozstroiło mapy benzyny. Zrób ze 150 km tylko na benzynie to auto wróci do normy, a później na strojenie LPG.

Mogę pojezdzic na PB jak trzeba ale czy mi potem dobrze LPG wystroja skoro teraz na przeglądzie stwierdzili ze wszystko ok. Czy taki zabieg przejechania na Pb bede musiał co jakiś czas wykonać czy mam coś nie tak? Od momentu założenia instalacji LPG do pierwszego wystąpienia problemu minęło ponad 5 miesięcy. Wujek ma podobny problem, ma Zafirę z tym samym silnikiem, zakładał u innego gazownika i u niego problem pojawił sie po ok 1,5 roku.

Co do off-topu czyli spalania. To zatankowałem auto do pełna LPG, pojechałem do Katowic, wróciłem i od razu na stacje, Ponownie zatankowałem LPG do pełna. Na liczniku było 100km +- 1km (nie pamiętam dokładnie) a na dystrybutorze było 6l. Do Katowic jechałem może z 5 razy (tym samochodem - mam go od października 2013) i tylko raz udało mi sie osiągnąć taki wynik. Z tego co pamiętam było słonecznie i ciepło, może temp. wpłynęła na gaz sie rozprężył i mniej weszło :P Nie wiem nie znam sie :P Może warunki mi sprzyjały, jechałem bardzo ekonomicznie tzn. cały czas na tempomacie, gdzie sie dało to wyłączałem nawet tempomat i na biegu bez gazu sie toczyłem,sucha nawierzchnia, brak samochodów które siedziały mi na "tyłku" itp.

Edited by chytruseq89
Link to post
Share on other sites

U mnie jak mulił z samego rana było to że parownik przepuszczał gaz do kolektora. Przy odpaleniu na benzynie rano, gaz który się nazbierał robił zamieszanie. Po wypaleniu kilka minut wszystko było ok.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
Dnia 2.05.2014 o 15:58, romanik99 napisał:

ja mialem to samo samochód sprawiał wrazenie jakby byl zalany benzyną i musiało przepalić nadmiar. u mnie występowało to po nocy i po 8 godzinach postoju jak byłem w pracy też. Dzwonilem do gazowników i kazali mi odpiąć na noc wężyk podciśnienia żeby o ile go dobrze zrozumiałem wykluczyć zasysanie PB, i jeżeli to wykluczymy to żeby przyjechać do nich. I zrobiłem tak 2 razy z tym wężykiem i problem odziwo ustąpił i już 9 miesięcy jak nie wrócił, dlatego tematu więcej nie drążyłem. troche to czary mary ale spróbuj tak jak ja zrobilem, choć sam nie wieże w to ze to dzięki temu

Odgrzeję kotleta. Ja u siebie w tym silniku mam taki sam problem. Czy jesteś w stanie wstawić fotkę i pokazać o który dokładnie wężyk chodzi?

Z góry dziękuję.

Link to post
Share on other sites

Od reduktora do kolektora ssącego masz cienki wężyk. Po drodze prawdopodobnie będzie odgałęzienie na mapsensor. Zdejmij go z kolektora. Nie ma czegoś takiego jak zasysanie paliwa. Chodziło o wykluczenie uszkodzenia reduktora. Jeśli będzie miał pękniętą membranę to będzie zalewał kolektor ssący gazem przez ten wężyk i będą problemy po postoju. To samo może być z wtryskami

Link to post
Share on other sites

Oczywiscie chodzilo mi w moim poscie o zasysanie LPG ( a nie Pb) przez wezyk podcisnienia. Post byl z 2014 roku i problem do dzisiaj nie rozwiazany. Problemy z odpalaniem wracaja ci roku latem. W zimie nie ma problemu. Co z reszta opisalem w rownoleglym temacie

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Witam szanowne grono jestem nowy na forum poniewarz zgobilem stary login. Mam powazny problem z moja Viki, mianowicie od kilku dni kiedy odpale na zimnym silniku bestja szaleje na obrotach i jak sie przelaczy na gas to czasem gasnie ale jak ponownie odpale to po chwili zaczyna pracowac normalnie, probowalem odrazu po odpaleniu ruszyc w droge ale za kazdym razem gdy sie zatrzymalem bestia gasla. Po odpaleniu smierdzi bardzo intesywnie paliwem i po chwili zaczyna smierdziec jak zgnile jajko, oraz sa wyczowalne drobne wibracje w okolicy podlogi przy pedalach.

Z gory dzieki za wszelka pomoc

Link to post
Share on other sites
  • Piotreq changed the title to VC Z18XER + LPG Rano po odpaleniu na zimnym szarpie.
  • Piotreq unlocked this topic

Witam komp zadnych bledow nie pokazuje luzow mechanik nie stwierdzilzawsze odpalam na pb i zaczynaja sie problemy.

Mechanik zasugerowal abym na poczatek zmienil filtr paliwa i wyczyscil silnik krokowy

Edited by zolty_061
Link to post
Share on other sites

Luzy zaworowe się mierzy a nie stwierdza. 

Ciężko stwierdzić to mogą być różne rzeczy jak lewe powietrze lub czujnik temperatury. 

 

Link to post
Share on other sites

Witam na pb zrobilem okolo 600 mil i zadnej roznicy wymienilem filtr paliwa oraz sprawdzona przepustnica i nadal to samo teraz mechanik powiedzial ze dla niego to moze byc zapchany katalizator co o tym myslicie bo juz mnie ch.... strzela z tym. Dzieki

Link to post
Share on other sites

Witam dzisiaj zaswiecil sie check engine i po podlaczeniu opcoma pokazalo "WYKRYTA PRZERWA W ZAPLONIE CYLINDRA 3" i tak sie zastanawiam czy caly ten moj problem to nie bedzie listwa zaplonowa co o tym myslicie?

Link to post
Share on other sites

Świece sprawne i przerwy ustawione jak należy? Luzy zaworowe też mają znaczenie. Silnik nie klepie zaworami? Może też być uszkodzona cewka...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP