Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

[Zamknięty]Z18xe błędy P0036 P0130


Recommended Posts

Witam, niedawno kupiłem Vectrę C z silniczkiem 1.8 122 z gazem . Przy kupnie i jeździe próbnej wszystko było ok, po kilkudziesięciu kilometrach wyskoczył check engine. Zostawiłem auto u mechanika, stwierdził że dwie sondy do wymiany.

Wymienił na Delphi obie sondy koszt 600 zł razem z wymianą.

Po wymianie kazał jeździć 200 kilometrów na benzynie, tak też zrobiłem. Podjechałem skasować błąd, jednak po kilkunastu kilometrach to samo. Mechanik powiedział żebym jeździł na benzynie do osiągnięcia temperatury minimum 70 stopni i wtedy przełączał na gaz bo gaz jest zimny i sondy wariują.  I żebym podjechał do niego jak skończą się mrozy bo teraz to ciężka sprawa.

Nie daje mi to spać, więc kupiłem ELM, podpiąłem i odczytałem błędy. Napięcia obu sond zawieszone na 429 i czasem zmieniają się gwałtownie(załączony obrazek). Wiem że tak być nie powinno, tym bardziej przy nowych sondach lambda.

Po skasowaniu przeze mnie błędów po jakimś czasie wyskakują z powrotem. Raz wyskoczył P0036, potem P0130. 

 

Nie wiem od czego zacząć. Pomocy :(

Screenshot_2021-02-16-10-08-37-332_com.ovz.carscanner.jpg

Screenshot_2021-02-16-10-10-18-935_com.ovz.carscanner.jpg

Link to post
Share on other sites

Tematów o błędach na forum kilkadziesiąt i zapewne musiałeś założyć kolejny ?

Może sprecyzuj. Problemy są na gazie czy benzynie ? Mechanik głupoty opowiada co do grzania na benzynie do 70 stopni.

Moim zdaniem nie wiedział co robi i naciągnął na koszty wymieniając sondy lambda. 

Link to post
Share on other sites

Chodzi o to że problemów fizycznych nie ma  chyba żadnych moc jest odpowiednia, nie dusi i nie dławi go, po prostu wywala błędy. Jednak nie chce żeby coś przez jakieś drobne usterki wyszło poważniejszego potem z katalizatorem albo czymś równie kosztownym.

Link to post
Share on other sites

Problem występuje na którym paliwie. 

Skoro występował wcześniej i teraz na nowych sondach to oddaj je mechanikowi . Naprawa nie skuteczna i kosztowna. 

Link to post
Share on other sites

Check wyrzuca i na benzynie i na gazie. Specjalnie kasowałem błąd żeby sprawdzić czy na benzynie też wyrzuci i faktycznie, wyrzucił po paru kilometrach.

 

Link to post
Share on other sites

Wszystko szczelne ?

Elektryka sprawdzona? Do sondy dochodzi napięcie ?

 

Edited by michalm83
Link to post
Share on other sites

Ale co tu dyskutować, jest parę tematów o błędach sond. Gdybyś je poczytał to dowiedziałbyś się co i jak. Z tego wykresu to za bardzo niewiele wynika a błędy mówią o tym, że obie sondy są walnięte. Zanim pojechałeś do mechaniora trzeba było podpiąć elm i sprawdzić błędy oraz zobaczyć jak sondy pracują. Do tego korekty długa i krótka. Jedź do machera, niech zwróci kasę, albo naprawi porządnie.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, oriencik napisał:

Ale co tu dyskutować, jest parę tematów o błędach sond.

Dokładnie. 

Link to post
Share on other sites

[Wiadomość wygenerowana automatycznie]

 

Przed napisaniem posta/tematu należy zapoznać się z "Poradami", strukturą forum oraz użyć wyszukiwarki.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP