Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wypadania zapłonów i drżenie silnika na jałowym Z18XE


Recommended Posts

Silnik po odpaleniu chodzi jak dieselek. Ten stan trwa już około 3 lat i postanowiłem coś w końcu z tym zrobić. Na jałowym wyczuwalne delikatne kopnięcia - wypadania zapłonów co skutkuje drganiem wyczuwalnym na fotelu i kierownicy oraz drgającej masce. Po rozgrzaniu na jałowych bez zmian. Potrafi mieć jednak bardzo rzadko momenty, że chodzi na rozgrzanym tak jakbym chciał - pracuje na jałowym tak aksamitnie, że tylko patrząc na obrotomierz wiadomo, że silnik pracuje. Auto jest z polskiego salonu i mam je już 12 lat. Obecny przebieg 183 tys. Jeżdżę około 10 tys. rocznie. Przebieg jest na 100% autentyczny. Olej wymieniany co roku 5W40 (Millers, Valvoline, Liqui Molly, Motul). Oleju wpitala 1,5 l na 10 tys. Brak LPG. Mam w sumie nieograniczony dostęp do części i chętnie dam mu to czego chce, tylko niech mi to powie co (albo ktoś z Was) 🙂 W czasie jazdy żadnych szarpnięć aczkolwiek jest bucząco głośniejszy niż za dawnych lat . Silnik zbiera się pięknie (o ile można użyć takiego określenia dla tego muła).Brak błędów. Po zdjęciu paska wielorowkowego praca bez zmian. W ostatnich 4 miesiącach wymienione na nowe (bez wpływu na obecna pracę silnika😞

- Kompletny rozrząd (napinacz, rolki) + pompa wody + napinacz paska wielorowkowego + pasek + czujnik wałków rozrządu + uszczelniacze zaworowe

- Uszczelka kolektora ssącego (klapki w kolektorze sztywno siedzą) + uszczelka kolektora wydechowego (nie jest pęknięty) + nowe szpilki

- Katalizator na oko czyściutki i drożny

- Elastyczny łącznik wydechu

- Wszystkie 4 poduszki silnika (Corteco i Lemforder)

- Przepustnica (Pierburg)

- Przepływomierz VDO Siemens (oryginał)

- Świece GM 1 elektrodowe, potem 4 elektrodowe GM + cewka NGK (wcześniej była Delphi także sprawna)

- Pompa paliwa Bosch (oczywiście wszystkie filtry także)

- Kompletny termostat z obudową i czujnikiem temperatury oryginał

- Kompresja na rozgrzanym silniku równo na wszystkich cylindrach 17,5 bara

- wtyczki od ECU bez nalotów zapsikane kontaktem

- Dwa ostatnie baki przejeżdżone z dodatkiem do czyszczenia wtrysków (Coma oraz Liqui Molly)

 

Wszystkie tematy w internecie w kwestii tego popularnego silnika przetrzepane

 

Pomóżta...

Link to post
Share on other sites

Coś wysoką tą kompresja albo sprzęt pomiarowy oszukuje. Najpierw zacznij od diagnostyki. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się sonda na wolnych obrotach, co widzi przepływka oraz jak układają się korekty ltft i stft

Link to post
Share on other sites

Podobno zdrowy ma 1.7 MPa czyli 17 bar. Mierzyłem na innym sprzęcie i wyszło po 18 bar. Pewnie przez branie oleju uszczelnił się nagarami albo błąd pomiaru.

Poniższe pomiary na wolnych obrotach po rozgrzaniu:

Ekrany Diagnostyczna lista danych 3

B1S1 czujnik O2 od 97 do 820 mV

B1S1 Stosunek powietrza na przemian uboga/bogata

B1S2 Czujnik O2 od 644-1000 mV

B1S2 Stosunek powietrza cały czas Bogata

B1 krótkoterminowa adaptacja od 0% do -3%

 

Ekrany Dodatkowa lista danych

Czas wtrysku mniej więcej 3.3 ms

Kąt wyprzedzenia zapłonu 5 do 7 CA

 

Ekrany Dane OBD

B1S1 Czujni O2 75-820 mV

B1S1 krótkoterminowa adaptacja 0,8% do 5,5%

B1S2 Czujnik O2 800-820 mV

B1S2 krótkoterminowa adaptacja cały czas -100%

Obliczone obciążenie 13% a po włączeniu klimy 21%

B1 Krótkoterminowa adaptacja -2,3%

B1 długoterminowa adaptacja 3,9%

410037340_ZrzutyTECH2.thumb.jpg.8aa70cf20cd7fdf8ecacdc620b57f312.jpg

Edited by tombaa
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, tombaa napisał:

Podobno zdrowy ma 1.7 MPa czyli 17 bar.

Podobnie jak Kolega @cichy117 sądzę, że duża ta kompresja. Ja miałem 4 lata temu przed założenie LPG 14 na 3 i na 1 13.9.

Link to post
Share on other sites

Że teoretycznie nie mają wpływu na pracę silnika bo to 2 sonda, ale nie powinna ona cały czas pokazywać na bogato, jeśli 1 pracuje ubogo-bogato. Ciężko mi powiedzieć gdzie jest problem, bo przy uwalonym kacie 2 sonda będzie pracowała jak 1. Prawidłowo powinna stać na ubogo na wolnych obrotach. Być może któraś z nich jest uwalona

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Hej, możesz się cieszyć że sonda za katalizatorem pokazuje Ci wysokie napięcie. To znaczy, że katalizator jest w dobrej kondycji tj. wydajnie przepala związki chemiczne do czego potrzebuje tlenu. Sonda za katalizatorem oscyluje wysoko bo tego tlenu jest mało. Powinna utrzymywać w miarę stabilne górne napięcie. Wraz ze zużyciem katalizatora będzie ono spadać, aż w końcu zacznie oscylować jak pierwsza sonda. Pierwsza sonda powinna oscylować raz bogato-raz ubogo. W pełnym zakresie. 

Wszystko o pracy całego układu zapłonowego i dolotowego mówi korekta długoterminowa. Powinna być możliwie 0 przy idealnym założeniu. Co do kompresji to ciężko mi się wypowiedzieć ile powinna wynosić w 1.8XE ale wydaje mi się że ponad 17 to dość wysoko, może się doszczelnił przez nagar.

Adaptację długoterminową masz poniżej 4% na plusie, więc też bardzo dobrze jak na wiek auta. Przyjęło się że do 25% na - i + silnik jest w stanie skorygować sobie mieszankę. Masz troszkę za ubogo tj. silnik potrzebuje więcej paliwa i wydłuża czas wtrysku.

Jakie masz obroty na rozgrzanym silniku i jaka jest wartość przepływu powietrza? 

Ja u siebie w 1.8XE mam taki problem ze obroty mam ok. 690, korekty na benzynie (długoterminowa) na minusie ok. -3% i przepływ powietrza 2-2.2g/s co daje ok. 7,2kg/h. To chyba za mało. Trochę nierówno mi chodzi na biegu jałowym czy to na benzynie, czy na gazie. Jak odłączam przepływkę to mam błąd, ale silnik pracuje bez zmian. 

Ps. U Ciebie może być to kwestia np. wydajności pompy paliwa. 

Edited by Ronal
Link to post
Share on other sites

Aczkolwiek jeszcze dopiszę, pompa paliwa raczej nie bo byś miał problemy z mocą na wyższych obrotach. Tutaj może być wiele czynników, od przepłwomieża po nieszczelność w dolocie, na uszczelce od przepustnicy kończąc, a nawet na kolektorze, albo jakiś wężyk od podciśnienia ja np. miałem nieszczelność na wężyku od serwa hamulcowego kiedyś. No i w tych autach pada sterownik, można się doszukiwać problemów a niestety finalnie okazuje się że ECU pada. Chociaż wtedy są zwykle błędy w komunikacji z czujnikami i modułami.

Edited by Ronal
Link to post
Share on other sites

@Ronal Jak chcesz coś dopisać,to edytuj post.Nie pisz posta pod postem.Taka uwaga na przyszłość.:)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP