Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z stukotem na zimnym silniku 1,9 cdti 150KM


Recommended Posts

Witam Szanownych Forumowiczów.

Jestem drugim właścicielem Opla Vectry z 2007 roku z silnikiem 1.9 Cdti 150KM. Samochód obecnie ma przejechane 320 tysięcy kilometrów. Wszystko wymieniane na czas, nigdy nie było z nim żadnych problemów. Okolo 2000 kilometrow temu wymieniony został dwumas. Był spokój wszystko chulało dobrze a teraz od pewnego czasu, kiedy odpalę samochód, najczęściej na zimnym silniku słychać stukot, który ustępuje po wciśnięciu sprzęgła. Jak się silnik rozgrzeje stukot słabnie ale dalej jest słyszalny. Czy możliwe że dwumas jest znów do wymiany? Mechanik, który mi to robił twierdzi, że problemem jest skrzynia biegów. Skrzynia od nowości nie była wymieniana, zdarzają się incydentalne problemy z włożeniem 1 biegu ale zdarzyło mi się tak może z 2 razy w ciągu 4 miesięcy. Czym może być spowodowany taki stukot?

Załączam film obrazujacy stukot:

https://youtu.be/T3glHnRT22I

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Zrob sobie test wrzuc 5 bieg i gaz do dechy jeśli będzie stukac i będą wibracje to dwumas bye bye bądź podczas gaszenia powinien być stuk puk :)ja miałem takie objawy przy padniętej dwumasie...

Link to post
Share on other sites

Moja skrzynia ma nalatane 550 tyś i jeździ ale od czasu do czasu mam problem żeby bieg wbić. Co do stukania tak jak koledzy piszą jedz do innego mechanika ale sprawdź poduszki skrzyni są 2 i to gumowe ale silnika gumowo-olejowe. Może któraś z poduszek została zerwana i skrzynia bądź silnik krzywo są ułożone 

Link to post
Share on other sites

Mam podobnie - na zimnym bardziej trzęsie, na rozgrzanym prawie nie czuć. Poduszki pod sinikiem, skrzynią OK.

Dwumasa wymieniona 40tys.km temu, więc ją raczej odrzucam. 

Wymieniony rozrząd, świece i zimnym szczególnie trzęsie dalej.

Mechaniki od świec, stwierdził, że na 90% wtryski ponieważ po rozgrzaniu objawu prawie nie ma. 

Zrobiłem test wtrysków na rozgrzanym silniku (85st.C) i wygląda raczej źle.

 

 

 

Wtryski.jpg

Edited by zice
Link to post
Share on other sites

Według mnie bardzo duża rozbieżność między 2,3 i 4 najlepiej wypadł 1 . Wtryski możesz sprawdzić samemu poprzez test przelewów ewentualnie zdemontować i dac na warsztat niech sprawdza maszynowo 

Link to post
Share on other sites

Faktycznie duża rozbieżność,piątka z przodu to ewidentnie drugi przelewa.

Link to post
Share on other sites

Skoro tak,to zrób test przelewowy.Bedzie czarno na białym.

Link to post
Share on other sites

Panowie w czwartek przemyślałem sprawę.

Tankuję  na Orlenie (blisko i po drodze), jeżdżę głównie w mieście, w większości na krótkie dystanse, choć nie emerycko, ale silnik, wtryski i osprzęt niedługo popracuje na takich trasach.. 

Pomyślałem, że trzeba dać trochę w palnik. Zalałem SHELL Diesel V-Power, dodałem dodatki:

  • Shell preparat do czyszczenia układu paliwowego
  • STP preparat do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla

Zajedziecie, że za dużo, ale i tak wyboru nie mam.

Z tym wszystkim wyjazd na A2 i 1,5 godziny jazdy na rozgrzanym silniku + trochę pałowania. Jazda z połączonym Op-Comem i obserwowaniem jak spadają wartości.

Efekt już po wszystkim, na postoju, jak na foto. Czyżby to była prawda. Pomogło ? Dodam, że drugi wtrysk, ten z 1,19 okresowo miał już nawet 0,87. 

W piątek też przejechałem się ostrzej i też wartości poprawne, odstaje 2-gi wtyskiwacz.

Sobota i zaraz, znów pojadę.

 

IMG_20210211_222240.jpg

 

IMG_20210213_004638.jpg

Edited by zice
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pasnioch napisał:

a tu taka ciekawostka korekty złe a auto smiga jak głupie ,tyko na jałowym silnikiem trzepie i ma duze spalanie

 

Jak dla mnie wtryski trzeba zrobić bo jeszcze trochę i dziura w tłoku będzie 

Link to post
Share on other sites

Wyobraźcie sobie że to wtryski oferowanie jako 100% sprawdzone i nadane nowe kody z oferty firmy zajmującej się tym,oczywiście wracają do sprzedającego 

Link to post
Share on other sites
Dnia 13.02.2021 o 20:03, pasnioch napisał:

 

a tu taka ciekawostka korekty złe a auto smiga jak głupie ,tyko na jałowym silnikiem trzepie i ma duze spalanie

 

Mam to samo, kropka w kropkę. Auto ma takiego kopa jak nigdy, a na zimnym silniku trzęsie niemiłosiernie. Na ciepłym mniej, ale zauważam trzęsawkę w zakresie 800-1800, a szczególnie bardzo w okolicy 1300.

Moja jazda z zalanymi czyścicielami to dopiero koło 200km. Niestety objaw jest taki, że 2-gi wtryskiwacz może zejść do 0,9, ale po jakimś czasie wartość wraca na 5. Więc pewnie kaput. Reszta wtrysków dostosowuje się do tej sytuacji i też wartości są większe, ale to 2-gi leży ewidentnie. Cóż wyjeżdżę zbiornik i zobaczę. Ale obstawiam 2-gi wtrysk do roboty, ale wcześniej zbadam jeszcze wtyczkę.

 

15 godzin temu, pasnioch napisał:

Wyobraźcie sobie że to wtryski oferowanie jako 100% sprawdzone i nadane nowe kody z oferty firmy zajmującej się tym,oczywiście wracają do sprzedającego 

Możesz podpowiedzieć gdzie nie warto kupić ? Choć kawałek nazwy, adresu etc.

Stwierdzasz to opcomem i to wystarczy?  

Po jakim czasie, przebiegu od montażu?

Bo może trzeba pojeździć celem adaptacji? 

 

Pytałem w Bosh to ceny za diagnostykę wstępną wszystkich wtryskiwaczy w aucie 150zł, za wykręcenie 1 szt. wtrysku 100zł, za diagnostykę na stole 80zł/szt. Przy pełnej diagnostyce 4 sztuk wychodzi 150+4*100+4*80=870zł.

Ciekawe ile naprawa? Upieram się przy jednej sztuce tj. 2-gi wtryskiwacz. 

W innym zakładzie wszystkie 4 sztuki z wyjęciem, zbadaniem na stole, czyszczeniem ultradźwiękami 450zł.

Edited by zice
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, zice napisał:

Mam to samo, kropka w kropkę. Auto ma takiego kopa jak nigdy, a na zimnym silniku trzęsie niemiłosiernie. Na ciepłym mniej, ale zauważam trzęsawkę w zakresie 800-1800, a szczególnie bardzo w okolicy 1300.

Moja jazda z zalanymi czyścicielami to dopiero koło 200km. Niestety objaw jest taki, że 2-gi wtryskiwacz może zejść do 0,9, ale po jakimś czasie wartość wraca na 5. Więc pewnie kaput. Reszta wtrysków dostosowuje się do tej sytuacji i też wartości są większe, ale to 2-gi leży ewidentnie. Cóż wyjeżdżę zbiornik i zobaczę. Ale obstawiam 2-gi wtrysk do roboty, ale wcześniej zbadam jeszcze wtyczkę.

 

Możesz podpowiedzieć gdzie nie warto kupić ? Choć kawałek nazwy, adresu etc.

Stwierdzasz to opcomem i to wystarczy?  

Po jakim czasie, przebiegu od montażu?

Bo może trzeba pojeździć celem adaptacji? 

 

Pytałem w Bosh to ceny za diagnostykę wstępną wszystkich wtryskiwaczy w aucie 150zł, za wykręcenie 1 szt. wtrysku 100zł, za diagnostykę na stole 80zł/szt. Przy pełnej diagnostyce 4 sztuk wychodzi 150+4*100+4*80=870zł.

Ciekawe ile naprawa? Upieram się przy jednej sztuce tj. 2-gi wtryskiwacz. 

W innym zakładzie wszystkie 4 sztuki z wyjęciem, zbadaniem na stole, czyszczeniem ultradźwiękami 450zł.

Dawkę paliwa sprawdzisz op-comem ale jak chcesz sprawdzic na 100% w jakim są stanie to tylko wyciągnąć i na maszynę. 

Link to post
Share on other sites

Kolego,papier wszystko przyjmie.Profesjonalizm u tego speca raczej słaby.No ale chociaż dobrze,że chce wtryski zamieńić,aby nie na te same z lepszym skutkiem.Wychodzi na to że trzeba patrzeć na ręce,bo zaufać po raz drugi na słowo .........ciężko.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, zice napisał:

Mam to samo, kropka w kropkę. Auto ma takiego kopa jak nigdy, a na zimnym silniku trzęsie niemiłosiernie. Na ciepłym mniej, ale zauważam trzęsawkę w zakresie 800-1800, a szczególnie bardzo w okolicy 1300.

Moja jazda z zalanymi czyścicielami to dopiero koło 200km. Niestety objaw jest taki, że 2-gi wtryskiwacz może zejść do 0,9, ale po jakimś czasie wartość wraca na 5. Więc pewnie kaput. Reszta wtrysków dostosowuje się do tej sytuacji i też wartości są większe, ale to 2-gi leży ewidentnie. Cóż wyjeżdżę zbiornik i zobaczę. Ale obstawiam 2-gi wtrysk do roboty, ale wcześniej zbadam jeszcze wtyczkę.

 

Możesz podpowiedzieć gdzie nie warto kupić ? Choć kawałek nazwy, adresu etc.

Stwierdzasz to opcomem i to wystarczy?  

Po jakim czasie, przebiegu od montażu?

Bo może trzeba pojeździć celem adaptacji? 

 

Pytałem w Bosh to ceny za diagnostykę wstępną wszystkich wtryskiwaczy w aucie 150zł, za wykręcenie 1 szt. wtrysku 100zł, za diagnostykę na stole 80zł/szt. Przy pełnej diagnostyce 4 sztuk wychodzi 150+4*100+4*80=870zł.

Ciekawe ile naprawa? Upieram się przy jednej sztuce tj. 2-gi wtryskiwacz. 

W innym zakładzie wszystkie 4 sztuki z wyjęciem, zbadaniem na stole, czyszczeniem ultradźwiękami 450zł.

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 13.02.2021 o 20:03, pasnioch napisał:

a tu taka ciekawostka korekty złe a auto smiga jak głupie ,tyko na jałowym silnikiem trzepie i ma duze spalanie

 

Wg mnie masz walnięty 2 i 3-ci. Reszta próbuje nadążyć i skorygować dawkę.

Ja jestem na jutro umówiony na prace przy 4-rech wtryskach tak stwierdził mechanik (wg mnie na pewno nie). Ja mu na to, że mam zdjęcia z opcoma i mogę mu zademonstrować, że nawala tylko jeden czyli 2-gi wtrysk i tylko ten chcę wymontować, oczyścić, sprawdzić, naprawić. A on, że "podważam jego 20 letnie doświadczenie." Ha ha ha.
Tak mnie zirytował, że walnąłem mu "Właśnie dlatego zwracam się do fachowca z doświadczaniem, żeby nie demontować wszystkiego, bo przecież nigdy nie jest tak, że wszystkie wtryski są do roboty, a u mnie na wstępie widać, iż nawala 2-gi." 😉  "No wiem Pan, ale to taniej wyjdzie jak wszystkie na raz zamiast każdy kiedyś pojedynczo."  Ale mnie nie stać na naprawę wszystkich 😉, a chcę zrobić tylko ten podejrzany. " No i zapadła cisza  "przyjedzie Pan to zobaczymy".
A oczywiście, że przyjadę i pokażę i będzie po mojemu, bo chcę wiedzieć czy mam rację. A nawet jak się pomylę, to będzie moja pomyłka i moja strata. Trudno.

 

Tak patrzeć na ręce trzeba, bo ostatnio miałem przypadek, że skoro trzęsło budą to chcieli wymienić rozrząd wymieniony 3 miesiące temu, a wklejka z datą widoczna gołym okiem na pasie przednim. Kiedyś dodali jakiegoś szajcu do oryginalnego płynu chłodzącego GM, wskutek czego wykipiało i zważyło się wszystko. Wymienili świecie, bo 3 są zepsute, a ja przyszedłem z miernikiem i pokazałem, że jedna jest zepsuta.  

Edited by zice
Link to post
Share on other sites

Zice jakby do mnie powiedział że podważa jego doświadczenie i tak głupio pinkolil jak do Ciebie to na 100% mój opel już nigdy by tam nie wjechał szukał bym innego warsztatu.  Widze ze jesteś z Mazowieckiego załatw sobie numer do klubowicza Buluś on opla ma opanowanego co do śrubki 

Edited by malina 90
Link to post
Share on other sites

O Dzięki za radę.
Podzielam Twoją opinię, nie zostawię tam Viki, ale podjadę i pogadam na luzie, jaką filozofię będzie uskuteczniał. 

Wieczorem rozmawiałem z innym warsztatem - 100 opinii pozytywnych zajmują się głównie układami wtryskowymi. Zobaczę co powiedzą.

Również przed chwilą jeździłem z OP-COM-em i nie dam się przekonać, że wszystko trzeba robić.

Jak jadę i dam ostro po wtryskach, to wartości mam w normie (0,34-0,57 poza drugim koło 1,7 ) Ale jak tylko stanę to 2-gi wtrysk wraca z powrotem na 5.0 i reszta wtrysków z opóźnieniem 2 sekundowym zaczyna podawać nieprawidłowe wartości. I to widać, że ten wtrysk ma wpływ na tą sytuację.
Ponieważ dolałem oczyszczaczy wtrysków i pomogło pozostałym wtryskom to wnioskuję na 99%, że sprężyna 2-giego wtryskiwacza jest szrotem.

Oglądałem też wtyczki (niebieskie), są ususzone na wiór. Popsikałem plastikowe zatrzaski WD-40, ale nie dają się normalnie otworzyć, pękają - będę musiał wymienić na nowe. Kolejna inwestycja.

Cóż Viki ma 13 lat, czego tu oczekiwać, tylko usterek. Ale generalnie design Opla podoba mi się najbardziej. Za wadę uznaję głośność. Kupiłbym Insginię, ale żona chce czegoś bardziej wygodnego, więc Viki będzie dalej.

 

Edited by zice
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP