Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Aktywne ESP/TC i dziwny pisk


Recommended Posts

Panowie .

Na jednej z grup o VC na FB pojawił się filmik ,który zamieszczam poniżej .

ESP/TC działają normalnie ,jednakże pojawia się dziwny pisk jakby wydobywający się z jakiegoś głośniczka (coś a'la buzzer).

Spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?

Wiele osób pod tym postem na FB pisało .że tez ma ten dźwięk ,a druga połowa .że go nie ma 😄

Tu wideo 

 

Link to post
Share on other sites

To pompa ABS tak hałasuje. Ja mam tak zaraz po ruszeniu jak zadziała TC, ale tak powiedzmy przez 2-3 s raz i dwa razy, a potem już jest ok. Czym zimniej tym bardziej się to nasila.

Link to post
Share on other sites

No właśnie im większy mróz ,tym dłużej się to objawia ,np u mnie raz na jakieś 2/3 włączenia trakcji ,ale tu u kolegi na Wideo które wrzuciłem widać ,że za każdym razem mu się to uruchamia i piszczy 😄

Ja u siebie podczas normalnych temperatur ,nie dużych minusów tego nie zaobserwowałem,jedynie tradycyjne chrobotanie

Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, oriencik napisał:

A przy hamowaniu też tak jest?

U mnie przy hamowaniu nie ma ,pojawia się jedynie przy poślizgu .

Link to post
Share on other sites

Nie, przy hamowaniu tego nie ma, tylko przy zadziałaniu kontroli trakcji albo ESP. Wydaje mi się, że to jakiś problem z pompą ABS, ciekawe, czy dokładna wymiana całego płynu by nie pomogła.

Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że abs i tc działa inaczej, pewno dlatego przy hamowaniu nie piszczy. Zawsze można spróbować wymienić płyn. Choć myślę, że powoli trzeba myśleć nad wymianą pompy abs.. .

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Dziwna sprawa.

Wszystko ogólnie chodzi jak powinno ,jedynie ten dzwiek.

Przedtem w sumie nie zwracałem na niego uwagi dopóki nie pojawił się wpis na FB 😄

Link to post
Share on other sites

U mnie cichutko.Mam guzik dezaktywujący tę funkcję.Swoją drogą inna jazda w takich warunkach jak się ją wyłączy.

Link to post
Share on other sites

Mi się podoba ten system ESP.

Ja ani nie wariuje na ręcznym pod marketem ,ani nie robię szybkich i wściekłych od świateł do świateł ,więc co producent dał niechaj będzie 😄

Wymienię płyn hamulcowy,bo skoro pojawia się ten dźwięk przy dużych mrozach ,to może to wina płynu ,który pewnie od nowości nie był wymieniany.

Link to post
Share on other sites

@ShowtitsTu nie chodzi o wariowanie pod marketem,tylko w tych warunkach jakie mamy obecnie na drodze,to całkiem inna jazda.np.ruszanie z pod świateł w tej brei.Płyn wymieniam co dwa lata,bo jak Sam wiesz absorbuje wilgoć i może to mieć związek.

Link to post
Share on other sites

Ja też wymienię i zobaczę ,bo tak jak podsunął Orienciki.

Skoro przy lekkich minusach problem nie występuje ,a w dużych tak ,to może faktycznie się tam wilgoć już zebrała.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, darioG73 napisał:

@ShowtitsTu nie chodzi o wariowanie pod marketem,tylko w tych warunkach jakie mamy obecnie na drodze,to całkiem inna jazda.np.ruszanie z pod świateł w tej brei.Płyn wymieniam co dwa lata,bo jak Sam wiesz absorbuje wilgoć i może to mieć związek.

Naprawdę łatwiej rusza Ci się z wyłączonym ESP i TC? Przecież ESP działa jak elektroniczna szpera, dzięki czemu jest lepsza przyczepność. Ja mam wręcz odwrotne odczucie. Za to w szybszych zakrętach czasami to denerwuje.

Link to post
Share on other sites

Mi też się lepiej rusza z włączonym TC/ESP.

Orientuje się ktoś bo widzę ,że wpisy różne .

Do hamulców DOT4 czy większy ?

18XER

Link to post
Share on other sites

@Showtits A Twoja VC ma ten guzior od TC? W poliftach to raczej słabo z tym było.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites
37 minut temu, darioG73 napisał:

@Showtits A Twoja VC ma ten guzior od TC? W poliftach to raczej słabo z tym było.

Co słabo w poliftach?

Nie ma wyłącznika TC

Link to post
Share on other sites

Nie,no jest tylko działa w trybie automatycznym,chodzi o to czy sam możesz wyłączyć.

20210209_113949.jpg

Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś sobie montować ten wyłącznik ale nie zaglądałem czy mam gotowca pod zaślepka

Link to post
Share on other sites

Ja też dokładałem ten przycisk,kostka pod zaślepką była,ale i brakowało instalacji do pompy.

Link to post
Share on other sites

Muszę ten płyn ogarnąć.

Jak to wyeliminuje te piszczenie (o którym nie wiedziałem że nie jest normalne ) to gitara 🙂

BArdziej od wyłącznika TC wolałbym grzane d*** zrobić.

ale foteli pewnie nie mam z matami.

Link to post
Share on other sites

@Showtits Aż tak Opel hojny nie jest.:(Tak poza tematem w poliftach instalacja to dramat,rzadko kiedy coś więcej niż do wyposażenia.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP