Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra B X18XE - silnik nie pali na 1 i 4 cylindrze.


Recommended Posts

Witam,

zaczęło się to od tego, że praca silnika tak jakby przerywała i było odcięcie przy 4000 obrotach przez 2, 3 dni, możliwa była jazda, po wymianie rocznych świec w drodze powrotnej auto przestało w ogóle odpalać i musiało zostać zholowane. Po rozebraniu zauważono, że wydmuchało uszczelkę na kolektorze wylotowym w miejscach 1 i 4 cylindra, została ona wymieniona. Dodatkowo wymieniono wszystkie tłumiki. Po wymianach silnik nie palił na 1 i 4 cylindrze. Wstępnie sprawdzono instalację i wyjęto świece w celu weryfikacji. Samochód dalej nie palił na pierwszym i czwartym cylindrze, więc wymieniono bądź sprawdzono:

- świece(nowe)
- 3 cewki zapłonowe(2 używane i nowa)
- przewody zapłonowe(używane, stare są sprawne)
- 2 komputery silnika z pętlą immobilizera i pesktami, nie widzę na płytce pcb by coś było uszkodzone, nie ma nadpaleń, ścieżki wyglądają na całe itd.
- czujnik położenia wałka rozrządu(nowy valeo)
- czujnik położenia wału korbowego(nowy valeo)
- 2 akumulatory(stary i nowy)
- rozerwałem całą wiązkę zasilającą silnika i zaizolowałem wszystkie przewody ponownie, ponowne próby dają tą samą usterkę brak impulsu na cewkę pierwszego i czwartego cylindra, jak zamienię przewody zasilające na cewce to pali na tych, które wcześniej nie działały, więc cewki są sprawne.

Po podłączeniu do opcoma błędów brak, auto dalej nie pali na pierwszym i czwartym cylindrze. 2 komputery są uszkodzone? Innej wiązki zasilające silnik nie da rady znaleźć, przynajmniej takiej, w której izolacja nie rozpada się w rękach. Z uwagi na to, że tyle już zainwestowałem zawiezienie auta na złom dla 600 zł nie ma sensu, a skończyły mi się już pomysły.

Silnik 1.8 X18XE
Komputer: Siemens SIMTEC 56 GM 90 506 365 RS696007

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Peter06 napisał:

- czujnik położenia wałka rozrządu(nowy valeo)
 

Problem jest taki, że czujnik wałków ogarnia tylko Siemens / VDO

 

8 minut temu, Peter06 napisał:

- czujnik położenia wału korbowego(nowy valeo)
 

Ja akurat miałem Hella

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Cretux napisał:

Problem jest taki, że czujnik wałków ogarnia tylko Siemens / VDO

 

Ja akurat miałem Hella

Po wymianie na valeo(z tego co widziałem inni na allegro, którzy kupowali je do vectry b też nie narzekali), błąd związany z czujnikiem położenia wałka rozrządu zniknął w opcomie, silnik bez zmian, pracował tylko na 2 i 3 cylindrze. Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału korbowego czy to stary oryginalny GM, który był w vectrze czy to nowy Valeo nie zmieniło się nic i silnik dalej palił tylko na 2 i 3 cylindrze. To była ostatnia rzeczy, którą wymieniłem, myśląc, a może.

Wydaje mi się dość nieprawdopodobne by dwa sterowniki silnika były uszkodzone w tym samym miejscu, że na obu silnik nie pali na 2 tych samych cylindrach.

Edited by Peter06
Link to post
Share on other sites

Kolego jeśli chodzi o czujnik wałków, to mam spore doświadczenie w X20XEV i X18XE ( bliźniacze silniki ). W obu przerabiałem temat. Jak i przewód WN. W X18XE, to nie zmieniałem czujnika wału.

A masz jakieś błędy?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cretux napisał:

Kolego jeśli chodzi o czujnik wałków, to mam spore doświadczenie w X20XEV i X18XE ( bliźniacze silniki ). W obu przerabiałem temat. Jak i przewód WN. W X18XE, to nie zmieniałem czujnika wału.

A masz jakieś błędy?

Obecnie nie ma żadnych błędów na valeo na opcomie. Na starym oryginalnym siemensie, który wymieniłem z 10 lat temu był/jest:

P0340 Obecny (8)Nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządczego

Na obu nie paliły i dalej nie palą 2 cylindry, bo je już wiele  razy podmieniałem na różnym etapie napraw po kilka razy. Przy błędzie czujnika położenia walka rozrządu silnik przechodzi w tryb awaryjny, ale wszystkie cylindry powinny działać, tutaj pracują tylko 2, więc wymiana tego czujnika na używkę siemensa zbytnio w tym nic nie zmieni.

 

Edited by Peter06
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP