Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mihó

Kontrole filtra cząstek stałych w CDTI ?

198 posts in this topic

Słyszałem że ten filterek jest bezobsługowy, a raz się tu na forum pojawiła wzmianka, że co jakiś czas trzeba tam zajrzeć.

Z kolei w ASO słyszałem że filter sam się oczyszcza, przez jakieś wypalanie.

Czy należy to zatem wiązać z tym zjawiskiem:

Co kilka tysięcy silnik zaczyna inaczej pracować, słychać dudnienie i zdecydowanie podnosi się zużycie paliwa (odczyt z kompa).

O co chodzi ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr sam się oczyszcza. Czy temu towarzyszą takie zjawiska jak opisałeś to nie wiem, ale jet to logicznie mozliwe. Jeśli chcesz zobaczyć jak działa filtr DPF, to wejdź na stronę www. opel.de i tam przejdź do działu "produkte", potem "technik", dlej "CDTI", skip intro (pomiń wstęp) i wybierz Diesel Partikel Filter. Tam czekajac aż video się zładuje oraz klikając "weiter" zobaczysz co i jak działa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wóz ma już przekulane 20 tys. Jeździ przeważnie na BP ultimate diesel, więc o jakość paliwa bym się nie bał.

Ale podczas 350 kilometrowej trasy zdarzyło się to 6 razy. Czy to jest norma ?

Poza tym, gaśnie na biegu jałowym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja VC jak kupowałem miała 22 000 km przebiegu. Ja dorzuciłem jeszcze 13 000 km i nigdy nie było takich objawów jak piszesz, a tym bardziej gaśnięcia na biegu jałowym. Może ten przebieg nie jest taki jak myślisz. Wygląda to jakby filtr powietrza był przytkany.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg jest na 100% autentyczny, ojciec jest pierwszym właścicielem. W ASO nie mogą nic znaleźć :evil:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja ma 31 tkm. W moich rękach od stanu 16 tkm. Nic jeszcze nie zaobserwowałem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każde 1.9CDTi ma DPF - dlatego nie wszyscy wogóle cokolwiek zaobserwują.

Ja na przykład nie mam - i cieszę się z tego - bo DPF nie jest do końca bezobsługowy. Częściej na przeglądy w celu wymiany czegoś-tam w środku fitra się jeździ.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W ramach przegladow to DPF'a wogole nie dotykaja.

Jedynie co sprawdzaja jak dzialaja czujniki cisnienia (przed DPF i za DPF), bo to one sa odpowiedzialne za wlaczanie samego programu samoczyszczenia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

okej - być może tylko tyle - ale ASO wołają auta z DPF-em 2x częściej na przeglądy gwarancyjne niż bez filtra

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik w oplu mowil mi cos o przepalaniu filtra czasteczek, czy ktos wie cos o tym i jak sie powinno to robic i kiedY>>??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To się robi samoczynnie, a jak widać, u mnie za często

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To się robi samoczynnie, a jak widać, u mnie za często

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wygląda to tak - masz pomiar ciśnienia przed i za filtrem. Jeśli różnica ciśnień jest za duża = zapchany filter, wówczas podnosi się temp. spalin w i wypala się syf uzbierany w filtrze

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam taki sam problem z DPF czy ktoś doradzi konkretnie co począć

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Funkcjonują dwa typy filtrów cząstek – bezobsługowy i wymagający obsługi. W pierwszym z nich, czujniki temperatury i ciśnienia regulują, kiedy nastąpi wielokrotny wtrysk paliwa, wskutek czego wypali się sadza zgromadzona w filtrze.

W drugim typie filtra za wypalenie sadzy odpowiedzialny jest specjalny dodatek paliwowy, który trzeba uzupełniać po przejechaniu 80 - 100 tysięcy km.

Czy ktoś wie gdzie uzupełnić dodatek???????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podejrzewam, że w ASO, ale czy będą wiedzieć o czym mówisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejechane mam juz ponad 10 tysięcy km i ani razu nie zauważyłem żeby auto jakoś dziwnie zachowało się na drodze, więc proces wypalania odbywa się raczej prawidłowo, bo inaczej byłbym już w ASO.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam ja mam właśnie problem z tym filtrem - posiadam zafire 1.9 z 2005 r. i filtr włącza mi się co ok 500-800 km - objawia sie to dużym zyżyciem paliwa - a silnik zaczyna sie praktycznie gotować- byłem w ASO powiedzieli ze to normalne - a ja mysle ze oni nie mają zielonego pojecia o tych filtrach - i wypalanie sie co 500 km jest nienormalne - praktycznie co 2-3 dni mi sie to włącza - jeśli cykl się nie skonczy i wyłącze silnik to po paru kilomterach cykl zaczyna się od nowa -. Czy ktoś miał taki sam problem i czy udało sie go komuś rozwiązać.

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak...musisz poczekać aż cykl wypalania się skończy a najlepiej przejechać sie wokól miasta kilka kilometrów....ja nie mam dpf i napisałem to co pisali inni forumowicze z dpf'em

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

cykl wypalania konczy sie i po wypaleniu znowu przejezdzam ok 400-500 km i sie wlancza. Filtr był pare razy wypalany w ASO OPLA - samochód został podłączony do komputera i filtr wypalony do 0 = przejezdzam 400-500 km i znowu to samo.

W OPLU stwierdzili ze to normalne - mnie sie wydaje ze to normalne nie jest. Moze faktycznie mam coś dolac do baku - oni w Oplu widze ze nie za bardzo wiedzą o co chodzi. Nawet mi juz raz wymienili cały filtr - koszt filtra to wg nich ok 7000 tys. i dalej to samo. Dziwi mnie to ponieważ do 50 tys mi sie to nie zdarzało - a teraz raz na tydzien.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam nastukane grubo ponad 100 tys km i wypalanie załącza mi się co 1000-1500km jazdy raczej miejskiej. Najchętniej oczywiście tuż po chwili gdy, akurat przekroczę 100km/h przez dłużej niż pół minuty :-) Może masz problem ze spalaniem mieszanki i Ci zapycha filtr sadzą? Jak ze zużyciem paliwa?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie mam fajne ok 6.3-6.6 - dopuki nie włączy sie cholerny cykl w związku z tym że jezdze dużo czasami cykl włącza się co dwa dni. Może trzeba dolać coś do paliwa - słyszałem że jest jakiś magiczny płyn który powoduje większą temperature przy spalaniu z tego co mniemam właśnie o tochodzi - mam zbyt niską temperature spalania i gromadzi sie to dużo szybciej. Słyszałeś o tym magicznym płynie?

Pozatym mam pytanie czy ten proces syngalizuje wam jakaś kontrolka - bo u mnie nic sie nie pali. Drąże tak temat gdyż konczy mi sie gwarancja i jesli byłaby to jakaś wada chciałbym ją usunąć puki jeszcze nie musze za to zapłacić. Boje sie sytuacji ze za chwile wszyscy mechanicy w Oplu bedą wiedzieć co to za usterka a mi każą za to słono zapłacić. np wymiana całego komputera który steruje temepraturą spalania lub tym podobne

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie zwracam na to uwagi, ale jest juz ponad 30 tysięcy km na liczniku a cyklu wypalania nie zauważyłem, DPF na pewno jest, bo widziałem go pod autem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak masz komputer pokładowy z pomiarem momentowym spalania napewno sie zorientujesz - ponadto jest zapach spalonego oleju a jak otworzysz auto wszystko skwierczy. i smierdzi.

Slyszalem ze sie powinna zapalic w tym momencie kontrolka - ja takiego czegos jeszcze nie doswiadczylem niestety

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja mam 85 kkm i dokładnie to samo co shaqal.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie był niedawno artykuł w jakims pismie, ale nie pamietam w jakim - z tego co zapamietałem kierowcy w wielu krajach i z wielu marek aut narzekają na te filtry - im krotsze odcinki robi pojazd i nie dogrzewa się tym częstsze samooczysczanie , w trakcie oczyszczania nalezy zachowa w miarę mozliwości stała prędkośc przez kilka kilometrów. No i chyba najważniejsze silnik musi byc w idealnej kondycji , jezeli spala choc trochę oleju to filtr bedzie sie czesto brudził - ogólnie system daleki od doskonałości. O wiele lepszy jest system stosowany w ciezarówkach i w niektorych mercedesach osobowych polegajacy na wtryskiwaniu do katalizatora wodnego roztworu mocznika i redukcji NOx.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.