Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra B Centralny Zamek Ogromny Problem !


Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.Mam na imię Adrian i jestem posiadaczem już drugiej z kolei Vectry B ale przejdę od razu do meritum sprawy.

Ostatnio jadąc rano do pracy poczułem smród spalenizny w kabinie,nie wiedziałem co się dzieje.Zatrzymałem się zwietrzyłem kabinę i dojechałem do pracy.Na parkingu chcąc zamknąć auto z pilota (dołożona dodatkowa centralka ponieważ od oryginalnej przepadł pilot) oczywiście światła mrygnęły,szyby się domknęły a zamków wogóle nie było słychać żadnej reakcji.Ok to mówię spróbujemy z kluczyka -niestety nadal zero reakcji.Pierwsze co rozebrałem słupek pasażera żeby zobaczyć co się stało z oryginalnym modułem centralki.Otóż po otwarciu straszny smród spalenizny.Ok mówię,mam zapasowy od starej.Podmieniłem i teraz po próbie zamknięcia z kluczyka albo zaryglowaniu drzwi kierowcy od środka słychać tylko klikanie w centralce a zamki nadal drgną.Teraz pytanie czy padły wszystkie zamki czy wszystkie mają sterowanie od tego w drzwiach  i jak on padnie to reszta nie ruszy ? Proszę o pomoc i porady czy najprościej będzie wymienić zamek od kierowcy i powinno wszystko ruszyć ?

Link to post
Share on other sites

Tu masz schemat, wszystkie siłowniki są sterowane z jednego miejsca:

Jak auto reaguje na to, że wsiądziesz i wciśniesz zamek kierowcy? Pamiętam, że to w vectrze B blokowało wszystkie pozostałe drzwi

Link to post
Share on other sites

U mnie gdy wcisnę od środka rygiel aby zamknąć to jest brak jakiejkolwiek reakcji.Słychać jedynie klikanie z module sterowania przy nogach pasażera.Tak samo z pilota od dodatkowej centralki gdy chce zamknąć kierunki mrugają jakby się zamykało szyby też się domykają gdy są uchylone ale żaden zamek ani drgnie.

Link to post
Share on other sites

Dodam ,że wymieniłem moduł sterowania centralnym ze starej Vectry ,w której centralny działał prawidłowo.

Link to post
Share on other sites

@blochu88Jak chcesz coś dodać,to używaj opcji"Edytuj".Nie pisz postu pod postem.Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, darioG73 napisał:

@blochu88Jak chcesz coś dodać,to używaj opcji"Edytuj".Nie pisz postu pod postem.Pozdrawiam.

Przepraszam za to.Proszę tylko o pomoc jeśli ktoś miał z tym styczność.Nie chciałbym po prostu wymieniać wszystkiego po kolei bez potrzeby.Moduł wymieniony ,komunikacja musi być jakaś z centralką bo słychać w niej klikanie od przekaźnika gdy zamykam drzwi kierowcy czy to z rygla czy to z kluczyka czy z pilota ale zamki nie drgną także co to może być ? Klapa też się nie zamyka od bagażnika ani od wlewu paliwa.

Edited by blochu88
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, blochu88 napisał:

Przepraszam za to.Proszę tylko o pomoc jeśli ktoś miał z tym styczność.Nie chciałbym po prostu wymieniać wszystkiego po kolei bez potrzeby.Moduł wymieniony ,komunikacja musi być jakaś z centralką bo słychać w niej klikanie od przekaźnika gdy zamykam drzwi kierowcy czy to z rygla czy to z kluczyka czy z pilota ale zamki nie drgną także co to może być ? Klapa też się nie zamyka od bagażnika ani od wlewu paliwa.

Dzisiaj sprawdziłem centralkę którą ojciec miał kiedyś w aucie (Vectra b kombi z 1998), tam nie było żadnych przekaźników, ona może ewentualnie sterować jakimiś zewnętrznymi które powodują aktywację siłowników w drzwiach, sprawdź najpierw u siebie dokładnie jak to działa lub podjedź do kogoś kto się na tym zna, pokroju zakładu który zakłada autoalarmy/zamki/naprawa instalacji elektrycznych, samemu to ja bym zaczął od sprawdzenia na krótko wszystkich siłowników jakie są w aucie, potem bym przeszedł na drugi koniec wiązki która do nich idzie (jeżeli by się okazało, że same siłowniki działają), i zrobił to samo, żeby sprawdzić czy mi gdzieś kabelki się nie przerwały podczas zwarcia, i tak dalej, sprawdzić przekaźniki na krótko, po nitce do kłębka, zadając tak ogólne pytanie na forum jest bardzo trudno stwierdzić co poszło nie tak, szczególnie jak tyle zmiennych jest niewiadomych.

Link to post
Share on other sites

Dziś przyjdą mikrostyczniki do zamka.Zmienie je i zobaczymy co dalej.Mam tez po południu do odbioru jeszcze jedna centralę do sprawdzenia.Jak to nic nie pomoże to wtedy zabiore się za sprawdzanie kabli i zamków.A w centralce są takie jakby dwa przekaźniki.Dwie czarne kostki.Z tej mniejszej wydobywa sie odgłos klikania jak chce zamknac drzwi z rygla albo z kluczyka albo z pilota.

 

Ok temat rozwiązany.Zakupiłem na aukcji cały zestaw czyli centralka z pilotem plus wszystkie zamki.Na samym początku podmieniłem centralke i nadal to samo czyli cykanie podczas zamykania jakimkolwiek sposobem.No dobra mówię biore sie za te zamki.I Cup pierwszy od kierowcy wymieniony działa a reszta nie.Już wszystko wiadomo padły zamki no i suma summarum wymieniłem wszystkie dookoła łącznie z siłownikiem tylnej klapy i wszystko bangla :).Jakim cudem spaliło centralke i wszystkie zamki dookoła a bezpiecznika nie ruszyło? Nie mam pojęcia serio.

Edited by blochu88
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP