Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ładowanie po raz 100


Recommended Posts

Witam,

 

Jak to jest z ładowaniem w VC? Raz czytam że działa automagicznie i samo zmniejsza zwiększa napięcie w instalacji a raz że powinno być normalne - czytaj ~ 14.4V. Problem w tym że ja mam max 13.8 jak wyłączę wszystkie odbiorniki a jak mam światła, dmuchawę na 2 i grzanie szyby to mam 13.4V robię trasy po 80km i dzisiaj nie odpaliłem... Ja wiem że 2.2 dti trochę potrzebuje prądu żeby odpalić ale bez przesady po 80km powinien się doładować... Regulator walnięty czy tak ma być i szukać nowego akumulatora?  

Edited by Doom-ek
Link to post
Share on other sites

Witaj

Miałem podobne ładowanie co Ty. Po regeneracji altka wzrosło mi mi bez urządzeń do 14.1

Link to post
Share on other sites

Na aku takie jak podałem powyżej, alternator sprawdzę rano jak aku się podładuje i łaskawie odpali ;) Rozumiem że jak na alternatorze będzie lepiej to do przeczyszczenia punkty masowe i dodatkowa plecionka miedziana będzie potrzebna? A jak nie to alternator do regeneracji :)

Link to post
Share on other sites

U mnie była wymiana regulatora i mostka.

Link to post
Share on other sites

Również przerabiałem temat. Było tak, że po odpaleniu zimnego auta ładowanie było na poziomie 14,1V na światłach, włączenie ogrzewania szyby i dmuchawy na 7 powodowało spadek na 13,9V. Po rozgrzaniu auta spadek był większy. Do około 13,5V.Włączanie kolejnych odbiorników pogarszało tylko sprawę.  Wymontowałem alternator, wymieniłem regulator na HUCO 14,5V,  wyjąłem z niego mostek, wymieniłem same diody na mocniejsze (nie pamiętam w tej chwili jakie, 50 lub 60A). Wszelkie punkty styku masy mostka z obudową wyczyszczone na błysk a połączenia mostka z uzwojeniem wyczyszczone i przelutowane kolbą. Styki prądowe w pokrywie alternatora wyczyszczone drobnym papierem na glanc. Do tego zdublowane połączenia alternator-akumulator przewodem 16mm2 (masa i plus). Po tych drobnych zabiegach mam 14,5-14,6V po odpaleniu zimnego auta na światłach i ze wzrostem temperatury dąży do ok 14,2V po rozgrzaniu do nominalnej temperatury w komorze silnika. 

Edited by wojtek2812
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP