Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam, wczoraj rano w mojej vectrze z18xe z 2003 roku przestało działać wspomaganie po 4 godzinnym parkowaniu, po wczesniejszej zabawie na śniegu.

 

Kierownica chodzi bardzo ciezko, na poczatku dolałem płynu do wspomagania, bo mialem wrazenie jakby go w ogole nie bylo - nic to nie dało. 

 

Ogólnie nie mam żadnego błędu z EHPS, tak samo ten z wykrzyknikiem się nie pojawił.

 

Przy kręceniu kierownicą słychać jakieś zmiany w pipczeniu - czyli jakaś elektronika pracuje (tak mi sie wydaje) , a do tego na op-com komputer normalnie się łaczy z modułem i pokazuje jakieś informacje np. ze napiecie jest ok.

Bezpiecznik tez naturalnie jest cały (nr 9) 

 

Nie będę ukrywał, że przez to że spadło trochę śniegu to dałem  lekki wycisk dla układu kierowania właśnie 3-4 godziny wcześniej przed odpaleniem. Nie był to jednak pierwszy raz i nigdy nie mialem takiego problemu.

 

Nie wiem, czy coś zmienia to ze mieliśmy -14 stopni tej nocy. 

 

Rok temu na przeglądzie uslyszalem, ze cieknie mi z maglownicy i trzeba ja zregenerowac, jednak zadnych objawow jej zuużycia nie zauwazylem, a do tego przejechalem od tego czasu około 20 tysięcy kilometrów i nic.

 

Także moje pytanie jest, czy mógł się zatrzeć magiel czy szukać problemu w pompie wspomagania, a może w obu?

 

Moja teoria jest taka, że faktycznie mógł być wyciek, ale bardzo mały i przy normalnej jezdzie nie wylewalo sie tak duzo, ale od krecenia kierownicą przy slide’owaniu usterka sie powiekszyla, przez co wylal sie caly plyn i zatarła się pompa. 

 

Ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzić?

Dorzucam screen z błędami

image.png.bae82dd6f19b1325361796f6bfef84ad.png

Z tego co się orientuje błędy

U1420-04 - U1421-04 - U1422-04 - To błędy radia, a  mam niefabryczne.

B3415-02 - to problem z którym się jeszcze borykam, ale przez zimę chwilę go ignoruję bo xenony i tak się poziomują po jakimś czasie.

itd.

Więc nic związanego z EHPS co by mogło pomóc 

Edited by trawa
dodanie informacji
Link to post
Share on other sites

Dobra wydaję mi się ze znalazlem przyczyne braku wspomagania. 

Po dolaniu plynu wspomaganie czesciowo dziala, jednak po przejazdzce zniknelo. 

Na miejscu parkingowym znalazlem plame po czarnym tlustym plynie.

Jest to na na 99% wina wycieku z maglownicy i wlasnie jade oddac auto do serwisu

 

UPDATE

Tak jak myślałem, potwierdziły się moje obawy to maglownica jest winowajcą problemu i bardzo z niej cieknie z dwóch stron. Mój mechanik polecił mi znaleźć serwis który zajmuję się tym profesjonalnie, albo kupić już zregenerowaną przekładnię. Stąd moje pytanie

Czy może ktoś polecić miejsce z którego mogę kupić już zregenerowaną maglownicę z gwarancją lub gdzie mogę zostawić auto i naprawią moją? Okolice Niska na podkarpaciu (może być lubelskie i inne okoliczne województwa)

Edited by trawa
Link to post
Share on other sites

Nie chciałbym kolegi straszyć , ale obawiam się że mogłeś również zabić pompę.

Link to post
Share on other sites
Dnia 19.01.2021 o 20:17, wigo napisał:

Nie chciałbym kolegi straszyć , ale obawiam się że mogłeś również zabić pompę.

Póki nie założą mi sprawnej maglownicy to ciężko stwierdzić, ale po tym jak ona pracuje (dźwięk) wydaje mi się, że pompa jest ok. Po wymianie napiszę, czy pompa to przeżyła, ale to dopiero w następnym tygodniu niestety.

+ zwłaszcza, że jak się doleje płynu, to wspomaganie częściowo działa (dopóki jest dużo oleju w układzie i nie wycieknie z maglownicy), więc raczej z pompą jest ok\

 

Update

Wymiana maglownicy uratowała sprawę, pompa też dalej działa. 

Za naprawę wyszło jakieś 1000zł niestety, ale auto dalej jeździ, a tak jak teraz działa wspomaganie, to chyba nigdy takiego silnego nie było :D!

 

Edited by trawa
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP