Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kontrolka + brak mocy. Dziwne dźwięki z silnika.


Recommended Posts

Witam. 

Wczoraj jadąc z pracy wyskoczyła mi kontrolka Samochod z kluczem od razu odcięło mi moc, jakby turbo przestało działać, nawet nie było słychać turbiny jak to bywa w 1.9CDTi. Dojechałem tak do domu (3km). Samochodu juz nie odpalałem, aż do dzisiaj chcąc sprawdzić co sie dzieje i czy problem nadal występuje włączyłem samochód. Problem ustał (nigdzie nie jeździłem po prostu odpaliłem), lecz pojawił się dziwny dźwięk. Bieg jałowy, dodaje gazu sprawdzam czy wszystko gra. Jest ok, puszczam nogę z gazu i słyszę jakby ktoś łańcuchem jeździł po silniku, sprawdzam ponownie i ciągle to samo od 1.7 do 1.5 obrotów słychać taki dźwięk metaliczny (moge nagrać). Czy to może być rozrzad? Dam rade dojechać do mechanika nie wyrządzając wielkich szkód?

Link to post
Share on other sites

Witam zobacz czy nie urwał się któryś wężyk od sterownika turbiny ten pod pasem po prawej stronie obok zamkniecia maski. U ciebie jest pasek rozrzadu może to przegub albo hałas od jakiejś rolki lub pompy chłodzącej. A może dwumas wysprzeglik trzeba określić czy cichnie po wciśnięciu sprzęgła. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Sprawa kontrolki i braku mocy, błąd P242F - Czujnik ciśnienia różnicowego filtr cząstek stałych wartość niestabilna

Komputer sczytał 84% wartości zapełnienia, co z tym idzie DPF usilnie próbuje się wypalić.

Co do dźwięku to dwumas się kończy po prostu, wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Teraz pozostaje szukać elektryka w okolicy który sprawdzi z którym czujnikiem coś nie tak, a może to coś z wiązką. Kto to wie. 

Będę działał dam znać jak rozwiąże problem z DPF.

Link to post
Share on other sites

Witam jeśli pdf nie chce się wypalić komputerowo trzeba wymienić ten czujnik różnicy ciśnień od pdf jest on za silnikiem i do niego dochodzi jeden lub dwa wężyki gumowe i wtyczka prądową. Też tak miałem w Zafirze 1.9 150km po wymiana czujnika komputer ruszył z wypalaniem silnik podniósł obroty na 4 tys i przez 40 minut wypalał pdfa i wszystko było już dobrze. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP