Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z18XE wypadanie zapłonu, błąd wtrysku


Recommended Posts

Cześć,

Pacjent:

Vectra C silnik Z18XE + LPG

Od kilkunastu dni zmagam się z takim problemem. Pojawia się kontrolka check engine, sporadycznie przechodzi w tryb migania. Auto traci moc, szarpie przy dodawaniu gazu. Efekt podobny niezależnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku. Co ciekawe zjawisko występuje przy ruszaniu z miejsca lub przy dynamicznym dodawaniu gazu. Przy zachowaniu stałej prędkości i delikatnym operowaniu gazem jak na autostradzie samochód potrafi przejechać kilkadziesiąt kilometrów bez żadnych objawów i z przyzwoitą mocą.

Po podpięciu pod kompa następujące błędy:

P0202 wypadanie zapłonu

P0203 wypadanie zapłonu

P0302 błąd wtrysku - wysokie napięcie

P0303 błąd wtrysku - przerwany obwód

 

Błędy pojawiają się za każdym razem niezależnie od konfiguracji jazda na gazie czy na benzynie. Dotyczą zawsze cylindra nr 2 i 3.

Co do tej pory zrobiłem:

1. Wymiana świec na jednoelektrodowe NGK.

2. Podmiana cewki zapłonowej na używkę

Niestety, wyskakują te same błędy na cylindrze 2 i 3.

 

Prośba do Was o sugestię dot. następnych kroków.

Niestety, nie mam namiarów na sprawdzonego mechanika z okolic Dąbrowy Górniczej.

 

Link to post
Share on other sites

Wygląda na ECU. Luknij w tematy. To VB, ale silnik ten sam

 

Link to post
Share on other sites

możesz kolego dopisać który rok auta ? 
Dopisz również jaka instalacja LPG 

Edited by Crazy
Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdzenie wpięcia wiązki LPG do wiązki sterownika silnika, potem trzeba wyeliminować sam sterownik LPG przez odpięcie i zmostkowanie sygnałów wtrysków w gnieździe. Na koniec dopiero sterownik silnika

Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi. Umówiłem się do elektryka/elektronika na zmostkowanie instalacji i sprawdzenie elektryki na początku przyszłego tygodnia. Z tego co mówił, to tej wersji sterownika tj. 5WK9374 jeszcze nie miał u siebie do wymiany.

A sterowniki STAGa często padają? Na LPG jeżdżę już od 12 lat, najpierw Carisma, teraz od 5 lat Vectra i poza jedną wymianą listwy wtryskowej w Carismie nie miałem innych problemów. Raz do roku regulacja i wymiana filtrów plus tankowanie z reguły na tej samej stacji.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP