Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Signum 3.2 LPG problem z odpalaniem po nocy.


Recommended Posts

Witam

Od jakiegoś czasu a dokładnie jak temperatury spadły poniżej +7 stopni jest problem z odpalaniem na zimnym silniku szczególnie jak postoi w nocy, tym bardziej teraz gdy temperatury miedzy 20 a 7 rano są około -5.I teraz tak, albo ma problem z odpalaniem i udaje mu się za drugim lub trzecim razem i później podczas jazdy jest już ok albo odpali normalnie ale za jakieś 2 minuty gaśnie, szczególnie jak chce odpalić rano auto i skrobać szyby po nocy, odpalam ponownie jadę do roboty i już jest spokój . Dodam że auto ma instalację gazową.

Po podłączeniu i sczytaniu błedów wyskakuje takie coś:

A tak auto zachowuję się podczas odpalenia,zaznaczam że nie zawsze

133796626_1544853942572027_1386317500902508097_n.jpg

133357050_417827049338424_5196207930996740499_n.jpg

Link to post
Share on other sites

P0422 i P0432 wyskakują gdy korekty (chyba krótkie) wyjdą poza zakres na dłuższą chwilę. Ten zakres to +/-25% jak się nie mylę. Jest to kwestia dostrojenia gazu - po ostatnim fachowcu mam to samo co jakiś czas. Co do odpalania to również miałem problemy po nocy, gdy zrobiło się chłodniej. Takie doraźne rozwiązanie, które u mnie działa (serio :D) to przed odpaleniem samochodu wciśnij gaz do podłogi na sekundę. Potem zdejmij normalnie nogę z gazu i dopiero przekręć kluczyk - zobaczysz jak zagada. U mnie ten sposób działa, a korekty długie na gazie uciekają mi sporo na +. 

Podłączę się do tematu i spytam jeszcze o te nieszczęsne korekty. Na benzynie chodzą prawidłowo w okolicy 0%, na gazie po ostatnim 'strojeniu' już gorzej - w mieście do 10%, na autostradzie nawet do 15% na +... Pytanie teraz czy jeśli nie wywala checka i komputer radzi sobie z korekcją nawet w tak szerokim zakresie to jest powód do interesowania się tym? Jakie są skutki wysokich korekt długoterminowych jeśli komputer sobie z nimi radzi i check wywala raz na x czasu? 

Link to post
Share on other sites

Niestety u mnie czasami jest  tak że odpali normalnie jade do roboty i jest ok więc nie sprawdzę czy akurat ten sposób zadziałał. Co do korekt to mówili mi że to może być wina katalizatora który już nie spełnia swojej roli i sie wypalił i nawet wymiana sond nic nie pomoże bo też tak mi sugerowali żebym je wymienił.

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Słoniu&Jucia napisał:

Niestety u mnie czasami jest  tak że odpali normalnie jade do roboty i jest ok więc nie sprawdzę czy akurat ten sposób zadziałał. Co do korekt to mówili mi że to może być wina katalizatora który już nie spełnia swojej roli i sie wypalił i nawet wymiana sond nic nie pomoże bo też tak mi sugerowali żebym je wymienił.

Pojeźdź trochę na samej benzynie i odczytaj korekty - jeśli będą ok to prawdopodobnie tylko gaz do wystrojenia.

Link to post
Share on other sites

To są błędy od katalizatora i napewno nie są wywołane bezpośrednio przez złe korekty. Sterownik może radzi sobie z korektami w pętli zamkniętej, ale w pętli otwartej nie wylicza sobie korekt krótkoterminowych i bazuje tylko na długoterminowej. Sterownik dolewa więc paliwa w ciemno o tyle ile ma dołożonych korekt. W takim prxypadku poza większym spalaniem występuje spadek mocy a w skrajnych przypadkach może nawet uszkodzić kata. Do tego należy dołożyć podejrzenie że np. w małych obciążeniach jest zbyt ubogo np o 15% a przy dużych już brakuje 25 albo i więcej. Sterownik nie będzie brał pod uwagę odczytów sondy i głowica pięknie się smaży. Oczywiście problem z odpalaniem to oddzielna sprawa

Link to post
Share on other sites

A to nie jest tak, że jeśli sterownik wylicza sobie długą korektę, to robi to właśnie po to, by w pętli otwartej jak najlepiej dostosować sobie mieszankę? Jeśli komputer korzystając z długiej korekty w pętli otwartej miałby szkodzić silnikowi to jaki byłby jej sens? Możesz mi to dokładniej wyjaśnić, bo nie znam się na tym aż tak bardzo. Poza tym gdyby było na prawdę zbyt ubogo lub zbyt bogato, to chyba komputer powiadomiłby mnie błędem od ubogiej czy bogatej mieszanki np. P0170? Wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę. :)

Link to post
Share on other sites

Korekta długa używana jest cały czas. Podczas jazdy w pętli otwartej, zamkniętej czy nawet podczas rozruchu. Potrzebna jest też do ustalenia dawki paliwa na zimnym silniku kiedy sonda jeszcze nie pracuje. Oczywiście pomaga ona w dostosowaniu odpowiedniej dawki paliwa, ale tylko w przypadku benzyny. Jeśli chodzi o gaz to już zależy co tam sobie gazownik poklikał w mnożniku, a najczęściej jak autokalobracja wyliczyła. P0170 nie wyrzuci w pętli otwartej. Sterownik nie bierze pod uwagę odczytu z sondy więc nie obchodzi go jaki jest skład spalin

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze trzymanie krótko pedału gazu nie pomogło (wątpiłem w tą metodę ale spróbowałem)

Po drugie to o czym piszecie to dla mnie chiński język :D

Po trzecie dzisiaj jak wysiadłem w robocie o 7 i potem odpaliłem auto o 16 znów miał problem z odpaleniem więc pojeżdżę trochę na benzynie.

Jakieś jeszcze pomysły ?

Link to post
Share on other sites
Sprawdzić ciśnienie na listwie,
Dokladnie, błędy nie są powiązane z odpalaniem. Jezeli cisnienie za slabe po postoju to albo regulator ciśnienia paliwa, albo pompa paliwa.


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

stawiam na pompe paliwa. Przerabiałem ten temat u siebie też ten sam silnik. Temat jest wrzucony na forum i dokładnie opisany.

 

Edited by rank1
Link to post
Share on other sites
Dnia 27.12.2020 o 21:44, bochen1337 napisał:

Pojeźdź trochę na samej benzynie i odczytaj korekty - jeśli będą ok to prawdopodobnie tylko gaz do wystrojenia.

Jeżdze od jakiegos tygodnia na samej benzynie i problemu z opdalaniem nie ma.

Link to post
Share on other sites

Czyli albo rozjechane korekty, czyli gaz do regulacji, albo gaz ucieka do kolektora przez reduktor albo wtryski.

Link to post
Share on other sites

Wstępnie diagnoza z gazownikiem taka jak piszecie ,że albo reduktor albo wtryskiwacze puszczają małą ilość gazu w kolektor więc auto w następnym tyg ląduje u gazownika.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP