Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam,
jestem tu nowy i kompletnie świeży w temacie, ale potrzebuje pomocy. Mam problem z moją Vectrą. Pacjent: Vectra C GTS, 1.8 140 km 2006 rok. Postaram się opisać problem jak najdokładniej potrafię, ale niestety z mechaniką mam niewiele wspólnego więc proszę o wyrozumiałość:)
Miesiąc temu zaczęły się pojawiać problemy z odpalaniem przy mojej Vectrze, sprawa wyglądał atak, że dopóki się nie zagrzał to po odpaleniu spadały obroty do ok 500 i gasł, problem nasiał się przy dużej wilgotności. Pomyślałem sobie, że może to świece i kable bo najprościej wymienić i tak zrobiłem. Dodam tylko że na desce nie było żadnego błędu. Wymieniłem, ale problem nie ustąpił. Podjechałem na diagonostykę, podłączyli kompa i wyskoczyły błędy: Czujnik położenia wałka korbowego, czujnik zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o samą jazdę to powiem tylko, że samochód jak już się zagrzał i po przejechaniu 2 km szedł bez problemu. Powiedzieli mi na warsztacie, że wymiana czujnika nic nie pomoże, trzeba wymienić KZFR, żeby problem ustał bo jedno z nich się przycina. Trochę dziwne bo samochód miał 165 tys km przejechane (tak pomyślałem sobie ), ale akurat wszystko się zbiegło w czasie z wymianą rozrządu bo miałem ją w planach więc stwierdziłem, żeby zmienili też koła. Podobno olej pod pokrywą można było łyżką drapać, ktoś przede mną nie zwracał uwagę na wymianę o czasie :). Do sedna:). Zrobili, odebrałem, odpala bez problemu, problem znikł, po dniu czasu od wymiany rozrządu wyskoczył mi błąd na desce - pomarańczowe auto z kluczykiem, a Vectra jakby nagle straciła moc. 80 km/h na 5 biegu i nie przyspiesza w ogóle. Wróciłem do nich i powiedzieli mi, że błąd był jak sprawdzali, ale pracownik się przejechał i jechała elegancko, na obroty wchodziła bla bla ( jak widzieli błąd to czemu nie powiedzieli wcześniej), podobno że sprawdzili zawory przy KZFR zamieniali miejscami i wszystko działało, a po podłączeniu komputera, samochód pokazuje że nie widzi, wałka wydechowego. Odesłali mnie do elektryka, bo to wg nich problem sterownika komputera. Elektryk podłączył, pod kompa, mówi że błąd jest na wałku i jeżeli wystąpił po wymianie rozrządu to dla niego musieli źle ustawić, KZFR, lub po prostu wałek, a sterowniki się sypały ale w starszych wersjach.. Wracam do tych pierwszych, a oni odbijają piłeczkę, że nie mogli źle ustawić bo go blokowali itp.. Sam nie wiem co robić, w co uderzyć, wydałem już 2,5 tys na to wszystko i nie chce dalej iść w koszta i błądzić po omacku. Może macie jakieś rady? :)
Dzięki i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Podłącz pod opcom lub tech i podaj jakie błędy... Możliwe, że szwankuje czujnik położenia wałka rozrządu...

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP