Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Cześć. Kiedyś juz tu pisałem, odpowiedzi zero, ale mam nadzieje że ktoś teraz chociaż odpisze. 

Borykam się z problemem stukania. Mija już grubo ponad 5tysiecy wsadzone w samochód a jak stukało tak stuka. 

Ostatnio miałem mała stłuczkę, przy okazji wymieniłem wahacze, maglownicę, końcówki drążków i same drążki kierownicze. 

Ogólnie w samochodzie nowe są tuleje na stabilizatorze, łączniki stabilizatora, amortyzatory są w miarę nowe, sprężyny ciężko powiedzieć, nowe poduszki oraz łożyska mcphersona, maglownica po regeneracji Laubera z intercarsu, drążki kierownicze, końcówki drążków, wahacze sa po regeneracji (nowy sworzen i nowe tuleje poliuretanowe(nie nie jest to wina poliuretanu bo stuk jest dalej ten sam)), są nowe tarcze i klocki które są zbite, wszystko jest sztywne i nie lata mi osłona ani klocek. Po złożeniu samochód był bardzo zbity i strasznie napompowany, prowadził się jak koks który wyszedł z siłowni. Pojeździłem może z 5 dni przez ten czas samochód może stuknął 3 razy, myślałem ze wszystko ok. Dzisiaj padał deszcz i o dziwo zaczęło stukać, samochód przestał prowadzić się tak pewnie, mam wrażenie jakby coś się poluzowalo. Tak, mam wrażenie ze deszcz pomaga w stukaniu bo znacznie częściej to wtedy występuje. 

Stuka raz jedno raz drugie koło, dźwięk strasznie dziwny jakby coś bylo luźne takie PLUM, metaliczny dźwięk nie na dziurze tylko na bardziej takim zjezdzie przy wolnej prędkości. Dodam, że mam trochę luźna chłodnicę cieczy chłodzącej, lata przód tył ale dźwięk dobiega idealnie spod prawego koła, a czasem z pod spodu bardziej z lewej strony ale nie z koła. Dźwięk pojawia sie nawet przy skręcaniu koła, jak jade z prostymi kołami, raz nawet strzeliło jak wsiadałem do samochodu 🤣

Ostatnio próbując montowac rozpórkę wykręciłem śruby z kielichow, a gdy składałem to z powrotem bez rozpórki śruby nie chciały sie jakos rekordowo mocno dokręcić, jakiś tam opór i tyle. 

Proszę pomóżcie, bo mi juz się kończy kasa, ale przede wszystkim cierpliwość. Nie tyle co do samochodu, a do mechaników i diagnostów. 

Pozdrawiam 

 

Edited by LordRogal
Link to post
Share on other sites

A osłonki na spężynach są??

czyt.Guma izolująca sprężyny

Temat np.

 

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, LordRogal napisał:

Cześć. Kiedyś juz tu pisałem, odpowiedzi zero, ale mam nadzieje że ktoś teraz chociaż odpisze.

Kolego, to wystarczy się przypomnieć w poprzednim temacie, a nie pisać drugi elaborat. Tamten stary usuwam.

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Rysu napisał:

A osłonki na spężynach są??

czyt.Guma izolująca sprężyny

Temat np.

 

O kurcze, powiem Ci że nawet nie wiedziałem ze cos takiego jest w Oplach a nie spotkalem się z tym w innych samochodach. Ale czy to by wpływało na to, że samochód ze zbitego robi się jakis taki rozlazły? I nagle po deszczu zaczynalo cos trzeszczeć w zawieszeniu? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, LordRogal napisał:

nagle po deszczu zaczynalo cos trzeszczeć w zawieszeniu?

Tak  było i u mnie, właśnie najbardziej po deszczu

Link to post
Share on other sites

Witam często siadają drążki stabilizatora te nowe nawet te tanie lub gumy drążka stabilizatora. Trzeba jechać na szpaki na stację diagnostyki. Diagnosta na plychach musi powiedzieć co jest luźne lub stuka. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

A u mnie właśnie były te osłony na sprężynach i okazało się że w środku jest pęknięta sprężyna. Byłem u naprawdę polecanych mechaników od zbierznosci w Warszawie i nie znaleźli co było przyczyną. Tylko że u mnie ściągało w jedną stronę. 

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Direct 2.2 napisał:

Diagnosta na plychach musi powiedzieć co jest luźne lub stuka

Chyba nie doceniasz tego modelu jakim jest VC 😃

Link to post
Share on other sites

Vectra c kiedyś była autem klasy premium dla wyższej kadry menadżerów kierownictwa dyrekcji. Pomimo iż posiadam inne nowe modele aut mam sentyment dla vc i signum zafiry. Mam vc 2.2 155.  3.2- 211 km z czipem na 240 signum 2.8 turbo 280km i coś jak zafira 2.0 turbo 200km staram się utrzymywać je w jak najlepszej kondycji mino swoich lat które mają. Są klasą w swojej grupie. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Kolego @Direct 2.2 co do

41 minut temu, Direct 2.2 napisał:

Trzeba jechać na szpaki na stację diagnostyki. Diagnosta na plychach musi powiedzieć co jest luźne lub stuka.

to nie byłbym taki pewny. U mnie też były stuki, a niczego na przeglądzie nie wykrył. U swojego zaufanego mechanika sprawdziliśmy na podnośniku i wyszedł sworzeń wahacza oraz drążek kierowniczy.

Na SKP, to maja klapki na oczach. Aby światła działały, koła hamowały i opony miały bieżnik.

Link to post
Share on other sites

Witam masz rację  zgadza się czasem im się nic nie chce tylko odfajkować przegląd a czasem dowalają się do byle czego. Cieszmy się tym co mamy bo niemieckie kontrole techniczne które wydają kwit na 2 lata odstrzelił by z 70 procent naszych aut na drogach. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Cretux napisał:

Na SKP, to maja klapki na oczach. Aby światła działały, koła hamowały i opony miały bieżnik.

Dokładnie 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, wigo napisał:

Tak  było i u mnie, właśnie najbardziej po deszczu

I co to były te gumy na sprężynach?

U mnie diagności sprawdzali stan mojego zawieszenia, a także układu kierowniczego z wynikiem takim : przykro mi, Pana samochód jest sprawny.

Myślałem ze lata mi chłodnica bo nie ma jakby swojej jakiejś zapinki. 

Co do elementów zawieszenia to nie chcę zmieniać 500x jednej rzeczy, wszystko co wymieniłem wyżej wymieniłem w samochodzie, ale nie miałem pojęcia że jest coś takiego jak gumowa oslona sprężyny 🤣 Będę działał, pewnie po nowym roku i pewnie od razu wjadę z jakimis eibachami zeby tych gumowych osłon nie kłaść na stare sprężyny 🤣

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, LordRogal napisał:

wszystko co wymieniłem wyżej wymieniłem w samochodzie, ale nie miałem pojęcia że jest coś takiego jak gumowa oslona sprężyny 🤣 Będę działał, pewnie po nowym roku i pewnie od razu wjadę z jakimis eibachami zeby tych gumowych osłon nie kłaść na stare sprężyny 🤣

Wsadz reke i pomacaj palcem czy sa oslony.Zajmie ci to pare sekund a moze oszczedzic pare stowek.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, LordRogal napisał:

Myślałem ze lata mi chłodnica bo nie ma jakby swojej jakiejś zapinki

Pasowalo by sprawdzic czy sa gumki na dolnych mocowaniach chlodnicy.Z reszta wystarczy poszarpac chlodnica i juz wiadomo czy stuka czy nie.

Link to post
Share on other sites
Dnia 23.12.2020 o 07:49, matoslaw napisał:

Wsadz reke i pomacaj palcem czy sa oslony.Zajmie ci to pare sekund a moze oszczedzic pare stowek.

Osłon nie ma, niestety już pare stówek nie zaoszczędzi bo grubo z portfela poszło. A głupie gumki za 3 dychy i sprawa rozwiązana :D

Swoją drogą dziwne że w parze z deszczem idzie te stukanie i automatycznie samochód robi sie taki rozlazły i mniej zbity jakby cos bylo luzne 🥺 

Dzięki za porady, będę zmieniał sprężyny na twardsze to na bank dorzuce te gumki :D

Edited by LordRogal
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, LordRogal napisał:

Osłon nie ma, niestety już pare stówek nie zaoszczędzi bo grubo z portfela poszło

Jakbyś się postarał to na pewno znalazłbyś tematy tego typu i było już pisane o tych osłonach, a tak kaska poszła nie potrzebnie 😃

Link to post
Share on other sites

Przynajmniej ma porobiony zawias z przodu itp. i nie będzie wymagał ingerencji przez najbliższy czas,będzie Bezpieczniej pewniej :)

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites

Ogólnie nie zmieniałem zbyt wiele rzeczy "zbędnie". Mialem w słabym stanie łożyska mcphersona, zmieniłem, ale za jednym rozbieraniem dorzuciłem od razu poduszki, żeby za dwa miesiące znowu nie rozkładać. Maglownica u mnie i tak puszczała płyn z układu, na prostych kołach nie wyciekał, na lewarku, jak koła sie opuściły to płynu ubywało. Za jednym zamachem poszły drążki i końcówki bo drążek pękł. A amorki były bardzo bardzo świeże przy samym zakupie, nawet za bardzo kurzu nie zdążyły zebrać. No a nad sprężyną nigdy się nie zastanawiałem, a tym bardziej mi nie przeszło przez myśl, że na dolnym zwoju powinny być jakies osłony 😂

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, LordRogal napisał:

nie przeszło przez myśl, że na dolnym zwoju powinny być jakies osłony

W zależności jakiej grubości masz sprężynę, to niebieska lub zielona

https://opel.7zap.com/pl/car/z02/k/0/8-48/

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP