Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Proszę o poradę ... padł silnik...


Recommended Posts

Dzień dobry,

Przepraszam, że tak od razu bezpośrednio proszę o pomoc.... nie znam się na samochodach...

W lipcu tego roku zostawiłem samochód u mechanika... zgasł i nie odpalał.

Okazało się że była pęknięta obudowa paska rozrządu , najprawdopodobniej kawałek wpadł do środka i przestawił rozrząd. 

Wymieniono mi: cały rozrząd, pompę ciec , "elementy głowicy" , osłonę, wałek rozrządu, wałek rozrządu AE CAM948 ssący, INA 420018110 popychacz zawor 14szt. , popychacz zaworu opel 1,3cdti 2sz., INA 422006410 dżwigienka zaworowa 14szt. , Dżwignia popychacza opel 1,9 cdti 16V 2szt.  ... tyle z faktury na kilka tysięcy.

Samochód z 2006roku , diesel więc wiadomo chodzi głośno... ale, by było jasne oleju "nie bierze" a chodzi na syntetycznym ....

Po tygodniu od odebrania zaczyna się problem, pokazuje "serwis" - ustalono że filtr cząstrek stałych... wyczyszczono.... póżniej co tydzień dwa cały czas jak jadę szybciej spada moc i ciągle kontrolka "serwis" przyjeżdżam do mechanika i tak na ... wymiana jednego, póżniej drugiego czujnika, kolejne czyszczenie filtra na maszynie... kolejne regulacje, komputer i tak aż do listopada... mechanik poddał się i udrożnił filtr cząstek stałych ( wiecie jak ). odebrałem samochód od mechanika ... trochę kopci i głośno chodzi ( nawet mam 2sekundowy filmik, ale nie chce się wgrać...

... więc odebrałem samochów, zrobiłem 10km, postał do rana odpaliłem i po kilkuset metrach usłyszałem hałas pod maską , zgasiłem i już nie mogłem odpalić....

Po rozebraniu silnika efekt jak na dołączonych zdjęciach... pękł zawór, podobno jeszcze kawałek od góry się trzymałw "uchwycie", ale jak przyjechałem silnik rozebrany wszystkie inne zawory zamocowane z tymi sprężynkami itp a ten nie - gniazdo puste .... na tłoku odcisnął się zarówno sam zawór-końcówka jak i ten połamany już pręcik...

Tak się zastanawiam, czy nie było tak... mechanik żle zdiagnozował naprawę i żle ustawił silnik... przy złym spalaniu zapychało filtr ... a żle chodziły wszystkie tłoki... pózniej przewiercił filtr i to sprawny ...w końcu jak żle ustawiony i żle chodził to zaczęło uderzać w tłoki i pekł zawór i narobił bałaganu.... OCZYWIŚCIE MECHANIK UWAŻA ŻE NIE JEGO WINA  ... na innych tłokach obciera coś bo przyjmują kształt eleipsy ( sierpowata szczelina między tłokiem a komorą w której chodzii ... i ślady na tłokach odciśniętych zaworów... ale to może "wnęki" na to by się "zmieściły" ...

PROSZĘ O POMOC - podpowieddżcie jak Wy to widzicie, czy mogę obwiniać mechanika? ( wcześniej nie było problemów )

...to moja 4 wectra ... niestety z góry przepraszam, że nie przeczytałem wszystkiego co już wcześniej napisaliście ... nie wszystko rozumiem... tak się znam i interesuję samochodami , że kiedyś Policjanci wnikliwie mnie kontrolowali bo nie potrafiłem odpowiedzieć jaki mam silnik i ile koni : ) ... wiem trochę głupio jak na faceta ... ale mam inne zainteresowania.

 

pozdrawiam i dziękuję

Grzegorz

 

silnik 2.jpg

silnik 1.jpg

Link to post
Share on other sites

Co złego jest w remoncie silnika ? Oczywiście pod warunkiem, że jest on zrobiony prawidłowo. 
Kupując nowy też nigdy nie ma gwarancji na co się trafi montując go bez większego serwisu.

A co do samego wątku to jeżeli mechanik się nie poczuwa to bez rzeczoznawcy się nie obejdzie, mając dobrze zdiagnozowaną przyczynę usterki można jeszcze raz próbować się "dogadać" z mechanikiem a jak nie to pozostaje tylko jedna droga.

Link to post
Share on other sites

No właśnie to jest złego cos sie wydarzyło, koszty zdecydowanie większe i loteria czy naprawa sie uda a silnik po normalnym przebiegu spokojnie sie znajdzie 

Link to post
Share on other sites

Udało mi się wgrać jeszcze: - filmik jak chodził odbierany od mechanika  - zdjęcie tłoka nie uderzonego   - zdjęcie głowicy, gdzie pękł zawór i obok ze wszystkimi zaworami

.... nie wiem czy to ma znaczenie, ale po otworzeniu rozrządu widziałem namalowane białą farbą znaczniki ma kółkach... może dlatego żle ustawiono rozrząd i to było powodem rozsypania silnika?                                                                                                          ( słyszałem, że do blokowania silnika używa się jakiś kluczy )

20201215_172508_resized.jpg

20201215_172118.jpg

Link to post
Share on other sites

Obawiam się że po pierwszym strzale paska zawory nie zostały wymienione w głowicy gdyż najczęściej pękają dźwigienki i to zostało wyszczególnione, niestety zawory po  takim strzale są osłabione i teraz po remoncie chwilę pojeździł i zawór pękł i wpadł do środka.

rozrząd nie musiał być przestawiony aby urwał się zawór i wpadł do środka.

obecnie pozostaje ci wymiana silnika i tyle.

co do DPF-a taniej by Ci było kupić nowy w zamienniku niż bawić się w czyszczenia, wymiany czujników etc....

Link to post
Share on other sites

Silnik 320ts km zrobił....

Rozumiem, że to błąd mechanika? Jak mu to udowodnić?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Znacie dobrego / uczciwego / rzeczoznawcę z okolic Włocławka?  ( ciekawe ile kosztuje taka oficjalna opinia? )

słyszałem, że mozna wymienić silnik - tzw. "słupek" --- to wystarczy?  ( to niby niepełny silnik bez jakiegoś odprzętu ... a mozna go mieć za 1000zł...

Link to post
Share on other sites

Słupek czyli blok + głowica (oczywiście z całymi "wnętrznościami"). Bez osprzętu - czyli turbina, wtryskiwacze itd.
W Twoim przypadku to wystarczy ale skoro nie masz w tym doświadczenia to znajdź kogoś zaufanego (popytaj znajomych) kto się tym zajmie.

Czasami kupując "słupek" sprzedający dorzuci coś więcej niż zazwyczaj a czasami mniej (ja np. miałem przypadek bez miski olejowej). Trzeba po prostu uzgodnić ze sprzedającym.

Edited by Cinool
blok -> słupek w 2 akapicie
Link to post
Share on other sites

wczoraj przywiozłem vectre 1.9 150KM orygianlny przebieg 190tys km silnik chodzi jak szwajcarski zegarek, jak jestes zaintersowany silnikiem zapraszam na priv

Link to post
Share on other sites

Czy możliwe jest by uszkodzony filtr cząstek stałych wywołał takie uszkodzenie silnika?   ( pytam bo tak mi ktoś zasugerował, ale moim zdaniem to niemozliwe ... ) 

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, kobusz napisał:

Czy możliwe jest by uszkodzony filtr cząstek stałych wywołał takie uszkodzenie silnika?   ( pytam bo tak mi ktoś zasugerował, ale moim zdaniem to niemozliwe ... ) 

Oczywiście że jest to możliwe. Choćby przykład, że ecu chce non stop wypalać dpf'a i cały czas podlewa paliwo zwiększając temperaturę. 

Link to post
Share on other sites

@daroot, wyjaśnisz bardziej szczegółowo jak by to miało się odbywać ? Skoro co do zasady dodatkowa dawka paliwa jest dawkowana podczas suwu wydechu a spalenie mieszanki następuje w samym DPF to jak miałaby wzrosnąć temperatura w samym silniku?

"Szpecjalistą" od diesli nie jestem dlatego pytam o szczegóły żeby poszerzyć swoją wiedzę :) 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, daroot napisał:

Oczywiście że jest to możliwe. Choćby przykład, że ecu chce non stop wypalać dpf'a i cały czas podlewa paliwo zwiększając temperaturę. 

Kolego temperaturę czego zwiększa ? bo na pewno nie silnika tylko DPF-a  , wielokrotnie obserwowałem w czasie wypalania temperaturę silnika i wzrastała max  1÷2 stopnie  i to pewnie tylko z powodu że w isi DPF jest przed silnikiem  i jego prawie 700 stopni  robi swoje 

Kolego @Cinool  dobrze piszesz tak to się odbywa w Dieslu 😉

Link to post
Share on other sites

I tak to działa - tyle że w przypadku gdy na codzień dpf jest sprawny. Zresztą, odsyłam do sieci, fajne są opracowania intercarsu na ten temat, no i przypadki użytkowników na różnych forach.

Ja też nie jestem specjalistą, a mechanikiem, trochę się tego przewinęło i jakieś doświadczenie tam jest.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP