Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

• Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Proszę o poradę ... padł silnik...

Recommended Posts

Dzień dobry,

Przepraszam, że tak od razu bezpośrednio proszę o pomoc.... nie znam się na samochodach...

W lipcu tego roku zostawiłem samochód u mechanika... zgasł i nie odpalał.

Okazało się że była pęknięta obudowa paska rozrządu , najprawdopodobniej kawałek wpadł do środka i przestawił rozrząd. 

Wymieniono mi: cały rozrząd, pompę ciec , "elementy głowicy" , osłonę, wałek rozrządu, wałek rozrządu AE CAM948 ssący, INA 420018110 popychacz zawor 14szt. , popychacz zaworu opel 1,3cdti 2sz., INA 422006410 dżwigienka zaworowa 14szt. , Dżwignia popychacza opel 1,9 cdti 16V 2szt.  ... tyle z faktury na kilka tysięcy.

Samochód z 2006roku , diesel więc wiadomo chodzi głośno... ale, by było jasne oleju "nie bierze" a chodzi na syntetycznym ....

Po tygodniu od odebrania zaczyna się problem, pokazuje "serwis" - ustalono że filtr cząstrek stałych... wyczyszczono.... póżniej co tydzień dwa cały czas jak jadę szybciej spada moc i ciągle kontrolka "serwis" przyjeżdżam do mechanika i tak na ... wymiana jednego, póżniej drugiego czujnika, kolejne czyszczenie filtra na maszynie... kolejne regulacje, komputer i tak aż do listopada... mechanik poddał się i udrożnił filtr cząstek stałych ( wiecie jak ). odebrałem samochód od mechanika ... trochę kopci i głośno chodzi ( nawet mam 2sekundowy filmik, ale nie chce się wgrać...