Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kod do radia a sterownik silnika


Recommended Posts

Witam. 
problem jest następujący. Dokonywane były różne naprawy i był rozłączony aku. Po tym fakcie trzeba wpisać kod do radia bo wyświetla się SAFE. Mam kody prosto z ASO. I teraz pytanie czy po zmianie sterownika silnika stare kody do radia nie pasują? Trzeba te od nowego sterownika silnika? Bo już nie pamietam jak to było, ale wydaje mi się, ze sterownik był wylogowany i car pass w ASO brałem właśnie po to by go zaprogramować.  Problem jest taki ze wpisuje Radio/infotaiment code i jest nieprawidłowy. 
Vectra C 2003 GTS Z18XE

Link to post
Share on other sites

A używałeś już kiedyś tego kodu? Moze ktos zmienil radio i ma ono inny kod

Link to post
Share on other sites

Mechanik nie używał kodu do radia programując sterownik silnika a radio mogło być zmienione wcześniej. Wyjmij je i zobacz czy nie ma nigdzie zapisanego kodu jakimś mazakiem albo na naklejce na obudowie. Jeśli nie to zostaje tylko odczyt z pamięci

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, cichy117 napisał:

Mechanik nie używał kodu do radia programując sterownik silnika a radio mogło być zmienione wcześniej. Wyjmij je i zobacz czy nie ma nigdzie zapisanego kodu jakimś mazakiem albo na naklejce na obudowie. Jeśli nie to zostaje tylko odczyt z pamięci

 

Rozumiem. Ale co do programowania, skoro używał tych kodów z car pass do nowego sterownika silnika  to chyba działają/są prawidłowe/zogdne?

Link to post
Share on other sites

Jak kumaty elektronik to nawet nie zagladal w ta kartke tylko odczytał PIN ze starego sterownika i takim zalogowal nowy sterownik.

Kod do radia na tej kartce masz taki z jakim wyjechał z fabryki,  a ktore ty juz masz radio w aucie z kolei to nie wiadomo, wyciag i sprawdź czy nikt kodu innego nie zapisał na nim

Link to post
Share on other sites

Przecież specjalnie dla niego wyciagałem ten car pass z ASO.

Szczerze mówiąc ten samochód to wieczne kłopoty. Ja rozumiem, że Vectra jest tania i jest bardzo słabo wykonana w porównaniu do innych marek. Jestem otwarty na naprawy tak jak powinno to się zrobić, ale mało który mechanik potrafi naprawić najprostsze sprawy (a i tak jeżdzę tylko do "najlepszych specjalizujących się w Oplu). Inni to samo jak popatrzeć ma grupę. Głupie falowanie obrotów to wymienianie części, aż do momentu naprawy - a i tak często bez rezultatu. W innych markach najczęściej jest to dość oczywista sprawa i często w ciemno można konkretną część wymienić i pozbyć się problemu. A w Vectrze świece, cewka, przepływomierz, sterownik silnika, czyszczenie przepustnicy albo i EGR 😅. Przecież to jakieś nieporozumienie. Najlepsi nawet sprzęgło wymieniali czy coś w tym stylu. A jeszcze bym zapomniał o poradach "nie masz od kogoś cewki podmienić?". Tutaj użytkownicy są już przyzwyczajeni, że po pracy zamiast używać samochodu i jeździć uprawiać swoje hobby to jadą do kogoś 20km i wymontowuje część, wkłada do siebie i testuje XD. Wahacze na jedną stronę kosztują ponad 350zł czyli troszkę taniej w niż w MB C klasa. Dłuższa jazda 160-180km/h to trzeba z paliwem olej tankować (chociaż to się zdarza w każdej marce). Dmuchawa świergoli co jakiś czas chociaż jest nowa. Nieszczelność przy bagażniku i wilgoć w bagażniku (jest tyle postów, że ludzie dali sobie spokój z zakładaniem nowych). Kolejne to opóźnienie przy wciśnięciu pedału gazu - legenda głosi, że ktoś kiedyś to naprawił nie wymieniając połowy auta. Mówiąc krótko to dramat. Nie miałem wielu samochodów, kilka marek i Opel jest najgorszy pod każdym względem.

Link to post
Share on other sites

Kolego @victordeleco2 narzekasz na VC, która zaraz będzie miała 20 lat. Ma prawo coś się zepsuć. Co ma powiedzieć np właściciel znanego z yt AMG za bańkę czy koleś co kupił Bentleya Bentayga za 1,5 mln. To jest wkoorv.

11 minut temu, victordeleco2 napisał:

mało który mechanik potrafi naprawić najprostsze sprawy

Prawdziwych mechaników jest co raz mniej. Większość, to kowale ze specjalizacją cepeliady.

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cretux napisał:

Kolego @victordeleco2 narzekasz na VC, która zaraz będzie miała 20 lat. Ma prawo coś się zepsuć. Co ma powiedzieć np właściciel znanego z yt AMG za bańkę czy koleś co kupił Bentleya Bentayga za 1,5 mln. To jest wkoorv.

Prawdziwych mechaników jest co raz mniej. Większość, to kowale ze specjalizacją cepeliady.

 

Niby tak, ale z drugiej strony ja mogę to wszystko naprawiać. Tylko żeby to było chociaż w większości przypadków DIAGNOZA -> NAPRAWA -> ODBIÓR SAMOCHODU. Przynajmniej w tych popularnych usterkach. A nie ciągłe jeżdżenie, zostawianie samochodu, wymiana części po kolei - rzeźba. Szkoda gadać.

Link to post
Share on other sites

@victordeleco2 Narzekasz jak stara baba na VC.Moja ma czternaście lat i nie mam z nią najmniejszych problemów.Sprawy eksploatacyjne,tankuję i nabijam kolejne kilometry.Po prostu na Swojej drodze nie trafiłeś na odpowiedniego mechanika co VC ogarnia. 

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, victordeleco2 napisał:

Przecież specjalnie dla niego wyciagałem ten car pass z ASO.

Szczerze mówiąc ten samochód to wieczne kłopoty. Ja rozumiem, że Vectra jest tania i jest bardzo słabo wykonana w porównaniu do innych marek. Jestem otwarty na naprawy tak jak powinno to się zrobić, ale mało który mechanik potrafi naprawić najprostsze sprawy (a i tak jeżdzę tylko do "najlepszych specjalizujących się w Oplu). Inni to samo jak popatrzeć ma grupę. Głupie falowanie obrotów to wymienianie części, aż do momentu naprawy - a i tak często bez rezultatu. W innych markach najczęściej jest to dość oczywista sprawa i często w ciemno można konkretną część wymienić i pozbyć się problemu. A w Vectrze świece, cewka, przepływomierz, sterownik silnika, czyszczenie przepustnicy albo i EGR 😅. Przecież to jakieś nieporozumienie. Najlepsi nawet sprzęgło wymieniali czy coś w tym stylu. A jeszcze bym zapomniał o poradach "nie masz od kogoś cewki podmienić?". Tutaj użytkownicy są już przyzwyczajeni, że po pracy zamiast używać samochodu i jeździć uprawiać swoje hobby to jadą do kogoś 20km i wymontowuje część, wkłada do siebie i testuje XD. Wahacze na jedną stronę kosztują ponad 350zł czyli troszkę taniej w niż w MB C klasa. Dłuższa jazda 160-180km/h to trzeba z paliwem olej tankować (chociaż to się zdarza w każdej marce). Dmuchawa świergoli co jakiś czas chociaż jest nowa. Nieszczelność przy bagażniku i wilgoć w bagażniku (jest tyle postów, że ludzie dali sobie spokój z zakładaniem nowych). Kolejne to opóźnienie przy wciśnięciu pedału gazu - legenda głosi, że ktoś kiedyś to naprawił nie wymieniając połowy auta. Mówiąc krótko to dramat. Nie miałem wielu samochodów, kilka marek i Opel jest najgorszy pod każdym względem.

Zmień mechanika może pomoże.

Trzeba było się doinformować o wadach i zaletach tego modelu.

Teraz wylewasz swoje żale ze  Vectra tak zła i nawet z radiem sobie nie umiesz poradzić .

 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, rafalcool1 napisał:

Zmień mechanika może pomoże.

Trzeba było się doinformować o wadach i zaletach tego modelu.

Teraz wylewasz swoje żale ze  Vectra tak zła i nawet z radiem sobie nie umiesz poradzić .

 

Przecież napisałem, że byłem u "najlepszych"/polecanych do Opla.

Znałem wady i zalety tego modelu i byłem otwarty na naprawy tego co się zepsuje. Niestety z prostymi rzeczami mechanicy się męczą - tego nie wiedziałem, z poprzednimi samochodami nie bylo takich problemów..

Ty tak serio? XD Umiem sobie poradzić, kupiłem car pass do kodowania sterownika silnika - co się udało. Teraz się okazuje, że do radia one nie pasują. Więc przede mną wyjmowanie radia w innym przypadku wyciąganie pinu softem. A więc z czhym sobie nie radzę. Marudzę, że trzeba cos rzeźbić z samochodem zamiast z niego po prostu korzystać.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, victordeleco2 napisał:

Przecież napisałem, że byłem u "najlepszych"/polecanych do Opla.

Znałem wady i zalety tego modelu i byłem otwarty na naprawy tego co się zepsuje. Niestety z prostymi rzeczami mechanicy się męczą - tego nie wiedziałem, z poprzednimi samochodami nie bylo takich problemów..

Ty tak serio? XD Umiem sobie poradzić, kupiłem car pass do kodowania sterownika silnika - co się udało. Teraz się okazuje, że do radia one nie pasują. Więc przede mną wyjmowanie radia w innym przypadku wyciąganie pinu softem. A więc z czhym sobie nie radzę. Marudzę, że trzeba cos rzeźbić z samochodem zamiast z niego po prostu korzystać.

To widać ... po carpass do aso😂 

Fachowcy od Opli nie muszą pytać o carpass przy wymianie np. sterownika  dlatego Ci radzę ich zmienić.

Co do radia to może być już któreś radio z kolei w tym aucie dlatego kod może nie pasować.

Tak na marginesie kod w tym radiu można wyłączyć na stałe ale trzeba go znać.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP