Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Szarpie, trzęsie i skacze spalanie. Pomaga reset...Prośba o pomoc


Recommended Posts

Witajcie! Od krótkiego czasu jestem posiadaczem Vectry C z silnikiem 1.9 cdti 150km 2006r. Problem jaki się pojawił to szarpanie i telepanie silnika. Po odpaleniu z rana ( zapala ładnie ) problemu nie było. Po przejechaniu krótkiego dystansu zaczyna się...gaz w podłoge i tak jakby nie dochodziło paliwo...dławi sie, trzęsie... Z moich obserwacji na luzie podczas postoju spalanie skacze z 0.5 do 0.7 w momencie telepania po czym na chwile sie normuje i telepanie ustaje i spowrotem na 0.5 i tak w kolko. Wymieniony filtr paliwa, sprawdzalem wtyczki mam niebieskie brak sladow opalenia. Odpinałem wtyczke egr i nic to nie daje. Czyscilem egr i nie byl zabrudzony. Najlepsze - gdy odepne calkowicie aku na okolo 20min i podepne spowrotem. Samochod dwa dni jezdzil bez problemu mial moc i nagle był zdrowy. Przejechalem ok. 120km odstawilem i dzisiaj znowu... Kolektor tez wymieniony. Macie może jakąś podpowiedź? Dodam że po tym gdy nim przejade kawałek z tym telepaniem i go postawie to na luzie tez juz dziwnie pracuje. Zmienia sie ewidentnie dzwiek/praca silnika jakby sobie z czyms nie mogl poradzic..Z góry dzięki!

Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie czy czujnik map jest czysty i sprawny ten na kolektorze klap wirowych. Bo on często potrafi szwankować zakleja się spalonym olejem od erga i problem gotowy. Jeszcze jedno pytanie czy turbo chodzi i sądy lambda są w porządku. Pdfa one jeszcze raczej nie miały wtedy. Trzeba zacząć od prostych rzeczy i podnosić poprzeczkę wyżej. Też mam dwie jednostki z tymi silnikami jedna miała kiedyś problem z listwą sterującą klapkami wirowymi a druga nieszczelnoscia kolektora klap wirowych na osiach klap wirowych dużo roboty było żeby wyjąć kolektor ale jest już ok. Tak więc posprawdzaj podstawowe części osprzętu silnika lub dobra diagnostyka. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Dzięki za wskazówki. Jeśli chodzi o dpf....niestety mam... też go podejrzewam tym bardziej, że przerabiałem już temat w mazdach. Turbo chodzi. Chwilami zastanawiam się, co ma do tego odpięcie i zresetowanie komputera, że po tym zabiegu przejechałem +/- 120km i nic nie było. Kolejny dzień odpalam i problem wraca. Na moje to coś związane właśnie z elektroniką.. choć nie ukrywam, że jestem gotowy wykastrować go ze zbędnej "ekologii" i dać przy okazji wtryski do regeneracji jednak jak wiadomo - chciałbym zacząć od prostych rzeczy. 

Link to post
Share on other sites

Na chwilę obecną wygląda, że to był właśnie ten problem... Napchałem w otworki cieniutkiego drutu i założyłem wtyczkę mocno dociskając :) Pojeździłem i ani szarpnięcia... nic kompletnie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP