Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Klekotanie i gruchanie silnika


Recommended Posts

Witam,

mam problem z moją Vectra C 2008 rok benzyna 1.8 140 km Z18XER. Wszytkie problemy zaczęły się od zmienienia oleju z Valvoline 5w40 na gm dexos2 5w30. Przed zmianą oleju wymieniony został rozrząd. Wracając do oleju, wymieniłem olej i zauważyłem że jak się auto nagrzeje to coś klekocze w silniku. Zmieniłem znów na Valvoline 5w40 z myślą że będzie ok wszystko ale nic. Poczytałem w necie i to niby koła zmiennych faz rozrządu. Pisali też żeby dolać oleju więcej niż zawsze bo te koła lubią olej, wcześniej sprawdziłem elektrozawory i czyste są. Dolałem oleju i niby takiego dźwięku klekotania nie ma, ale mimo wszystko coś słychać jeszcze na rozgrzanym silniku. Spróbuję usunąć te sitka z elektrozawór i zobaczę czy coś pomoże. I właśnie jeszcze odpalając rano silnik do póki się nie nagrzeje to słychać gruchotanie. Może to przez to że oleju jest prawie max, bo do maxa brakuje dosłownie milimetr na bagnecie? Nie mam pojęcia 🥺.  Dziś na zimnym silniku po odpaleniu gruchotanie było słychać jak za każdym razem ostanio, po jakimś czasie przy włączonym cały czas silniku ten problem ustaje, przejechałem się nim i tego klekotania jak zawsze nie było po osiągnięciu 90 stopni +-, a jak już to bardzo ciche co komponowało się w dźwięk jaki wydaje silnik. Zgasiłem go i po kilkunastu minutach zapaliłem jeszcze raz aby do garażu wjechać i zaraz po odpaleniu zaczęło klekotać tak jak zawsze mi klekotało wcześniej, ale to trwało dosłownie 2s i koniec. Co mi polecicie zrobić. Czy ten stan oleju prawie max na bagnecie nie zaszkodzi silnikowi? Jak wyeliminować te dźwięki, czy to na pewno KZFR? Pomóżcie 

Link to post
Share on other sites

Po to jest max na bagnecie żeby można było maksymalnie do tego poziomu nalać oleju. Sitka możesz usunąć, może pomoże. Co dalej to już należy do ciebie. Jeśli nie ma błędów to można tak jeździć. Jeśli chcesz się pozbyć stukania to nowe koła, ale nie wiadomo na jak długo pomoże. Podobno pomaga założenie filtra filtrona 648/6. Czy będzie lepiej, nie wiem bo miałem taki od początku. Gdzieś wygrzebałem temat że można wymienić zaworek w obudowie filtra oleju ale w tej chwili nie znajdę tego tematu. Ogólnie jeśli stuka po rozgrzaniu to albo koła się skończyły albo jest niskie ciśnienie oleju

Link to post
Share on other sites

Jak stuka po odpaleniu przez 2s po dłuższym postoju to bym się nie przejmował - mnie tak stuka od 4 lat. Znaczących zmian nie zauważyłem nawet na filtronie 648/6 z zaworkiem, który miał rzekomo niwelować ten efekt. Obecnie od kilku wymian oleju jeżdżę na Valvoline MST C3 5W30 i filtornie i nie ma różnicy względem Castrola Magnateca 5W30 i filtra Boscha.

BTW: filtron 648/6 już nie ma obecnie tego zaworka, bo się skończył patent czy tam licencja i teraz robią go w "standardowej" wersji.

Tak jak cichy117 pisze, jak stuka na rozgrzanym to jest nieciekawie. Jak stuka chwilę na zimnym po dłuższym postoju to "tak może być".

Edited by polansky
Link to post
Share on other sites

Jedno pytanie, bo zauważyłem że gdy wyciągnę ten pierwszy elektrozawór tak jakbyśmy stali przed autem to z silnika z tego miejsca gdzie umiejscowiony jest ten zawór to wypływa olej a z tego drugiego otworu gdzie wchodzi zawór od strony szyby nic nie wypływa, a gdy zajrzę do środka to w ogóle nie ma tam oleju praktycznie. Wrzucam link do pracy silnika. 

https://youtu.be/o-8J9-2hO7Q

Link to post
Share on other sites

Jest taka stara metoda, polegająca na osłuchaniu silnika.. .  Nsrzędzie wygląda jak stetoskop tylko końcówkę ma z drewnianego patyczka. Można zrobić narzędzie zastępcze ze zwykłego wężyka np igielitowego i właśnie drewnianego patyczka. Stetoskop wygląda mniej więcej tak https://allegro.pl/oferta/stetoskop-diagnostyczny-warsztatowy-samochodowy-9390899402?bi_s=internal&bi_c=94117&bi_m=motoryzacja-art-offer-tiles&bi_term=poradnik

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP