Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ubytek płynu + wyciek (Vectra C, 1.8, 122KM)


Recommended Posts

Witajcie,

W ostatnim czasie w mojej Vectrze C (1.8, 2002) zauważyłem, że zaczyna ubywać płynu chłodniczego. Nie były to jeszcze takie ilości że go zupełnie nie było, więc w wolnej chwili miałem się tym zająć. Teraz jak zaczęło być chłodniej zauważyłem też, że maks. Temperatura jaka osiąga silnik to 80-85 stopni. Pomyślałem, że może termostat zaczyna padać. Zdjąłem dziś plastikowa pokrywę i ukazał mi się widok jak na zdjęciach. Zastanawiam się czym to może być spowodowane? I czy da radę samemu się temu uporać czy jednak mechanik. Zakładam, że jest to tak zapocone właśnie ubywajacym płynem bo oleju jest ciągle na maks od ostatniej wymiany. Uszczelka pod pokrywą zaworów? Tylko właśnie wtedy powinno wg mnie oleju ubywać a nie płynu. Będę Wam wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam

20201210_135450.jpg

20201210_135445.jpg

20201210_135438.jpg

20201210_135430.jpg

20201210_135424.jpg

Link to post
Share on other sites

Na moje oko to poci się na uszczelce pokrywy klawiatury. To nie ma wpływu na ubytek płynu. Musisz szukać. Sprawdź na początek węże i połączenia...

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, oriencik napisał:

Na moje oko to poci się na uszczelce pokrywy klawiatury.

Dokładnie. U mnie wyglądało podobnie i uszczelka poszła do wymiany. A dokładnie 2x :D

 

Link to post
Share on other sites

Temperatura na wskaźniku jest oszukana.Jeśli pokazuje 85 to pewnie jest z 90/92.Jeśli wskazówka pokarze 92/93 stopnie to u mnie jest 98 stop. i zaskakuje wentylator.Można to podejrzeć mając ELM 327 podłączone do złącza diagnostycznego.Nie wiem jak działa wskaźnik temperatury płynu,ale tak do 83/85 stopni pokazuje pi razy oko dobrze,dopiero powyżej 85 zaczyna przekłamywać.

Ubytek płynu to wyciek lub uszczelka pod głowicą.Sam miałem ubytki płynu,w sumie nie wielkie,ale nie było widać wycieku.Już myślałem o uszczelce,a tu padła pompa.Ciekło z osi wirnika.Z tyłu silnika pod kolektorem dolotowym jest rura,podobno plastikowa i podobno lubi pęknąć.Tak bez kanału to ciężko tam zerknąć.Na koniec,a może i na początku do sprawdzenia dywaniki w nogach kierowcy i pasażera.Ubytek płynu może być z nagrzewnicy.

Jeszcze jedno.Zbiorniczek wyrównawczy,na zgrzewie może przeciekać.

Edited by boombasic
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, boombasic napisał:

Temperatura na wskaźniku jest oszukana.

Nie jest oszukana tylko temp na wskaźniku i ta przez OBD pochodzi z dwóch różnych czujników. Od wentylatorów masz na desce.

Na ostatnim zdjęciu Kolegi @matex34 widać dokładnie ten czujnik. Jak go odepniesz, to wentylator będzie Ci od razu chodził na maks, a temp na desce nie będzie

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites

Dzięki za wasze uwagi. Z racji, że nie mam klucza dynamometrycznego, a na zewnątrz zimno, żeby coś dłubać postanowiłem dziś rano oddać auto do najbliższego mechanika. Auto mam jutro odebrać bo czekają na uszczelkę pod pokrywą. Jeżeli chodzi o wyciek płynu chłodzącego to podobno jakieś węże były poluzowane. Jutro jak odbiorę auto to przez koleje dni będę sprawdzał czy to było faktycznie to i czy nic dalej nie ubywa.

 

Natomiast jeżeli chodzi o temperaturę - to podłączałem się pod komputer przez złącze OBD.  Temperatura pokrywa się  z tej z czujnika komputera i tej z zegarów. Maks jakieś osiąga to dokładnie 84 stopnie, a potem spada do jakiś 80. I sam się zastanawiam czy brać się za termostat czy nie. Bo i na tym forum widziałem różne opinie - że powinien osiągać i trzymać 90 cały czas. A druga opinia, że jak się trzyma zakresu 80-100 to jest ok i nie ma co się przejmować. Ten typ tak ma 

Edited by matex34
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, matex34 napisał:

Auto mam jutro odebrać bo czekają na uszczelkę pod pokrywą.

Po wymianie uszczelki sprawdź za jakiś czas czy nie przepuszcza. U mnie po 3 m-cach puściła, bo one są za cienkie. Nie wiem jak ori, bo miałem Febi

4 minuty temu, matex34 napisał:

Maks jakieś osiąga to dokładnie 84 stopnia

U mnie też jest dokładnie ta sama temp. i praktycznie zgadza się z OBD. Ale jeśli są u kogoś niewielkie różnice, to tak musi być i nie ma się czym przejmować.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Cretux napisał:

Po wymianie uszczelki sprawdź za jakiś czas czy nie przepuszcza. U mnie po 3 m-cach puściła, bo one są za cienkie. Nie wiem jak ori, bo miałem Febi

U mnie też jest dokładnie ta sama temp. i praktycznie zgadza się z OBD. Ale jeśli są u kogoś niewielkie różnice, to tak musi być i nie ma się czym przejmować.

Czyli faktycznie wychodzi na to że ten typ tak ma. W takim razie przez zimę jeżdżę tak jak jest, zobaczymy jak w lato będzie się zachowywał (w tegoroczne trzymał właśnie cały czas 90 stopni). Dzięki Wam z porady. 

Link to post
Share on other sites

90, to mi podchodziło gdzieś w korkach, albo jazda po mieście w lato. Normalnie ok 84 stopnie trzyma. Co chcesz zobaczyć? Jest :ok:

Ale uszczelkę wymień ;)

 

Edited by Cretux
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Cretux napisał:

90, to mi podchodziło gdzieś w korkach, albo jazda po mieście w lato. Normalnie ok 84 stopnie trzyma. Co chcesz zobaczyć? Jest :ok:

Ale uszczelkę wymień ;)

 

Tzn. o tym właśnie myślałem, jazda w korkach w lato itp. Obecnie jest to właśnie 84 stopnie ;) uszczelka będzie jutro wymieniana :)

dzięki raz jeszcze. Myślę, że temat do zamknięcia

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, matex34 napisał:

Myślę, że temat do zamknięcia

Na razie nie zamykam.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP