Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

2.2 direct 2004r. Problem z diagnostyką.


Recommended Posts

Witam, ostatnio temat upadł i Vectra wróciła od kolejnego mechanika.

Przypomnę o co chodzi.

Vectra 2.2 benzyna .

Samochód wrócił już od 2 mechaników.

Objawy:

Lekko nie równe obroty 

Czasami świeci się kontrolka kluczyka (nie zawsze)

Wcześniej też kontrolka silnika (już nie świeci) problem zniknął po wizycie u mechanika. 

Wyższe spalanie 

Samochodem spokojnie bez szaleństw można śmigać przy delikatnym dodawaniu gazu jeździ i nic się nie dzieje, lecz przy szybszej jeździe samochód traci moc i odnoszę wrażenie jak by się dusił. Jeśli samochód zgasze i odpalę , spowrotem działa normalnie. 

Świece zapłonowe wymienione 

Przepływomierz wykluczony, była wymiana na nowy nic to nie dało . Spowrotem wrócił stary.

Brak katalizatora w samochodzie.

Cytat od mechanika "Kod błędu nie da rady pobrać" , tak usłyszałem od 2 mechaników .

Po podłączeniu do komputera , u jednego z mechaników był błąd mas powietrza i sondy lambda. Ale kodu ponoć nie da rady pobrać . 

Ktoś jakieś pomysły ma .? 

Sorry za ostatni temat ale nerwy mi puściły.

 

 

Link to post
Share on other sites

Witam mam kilka 2.2 directów. Są różne przyczyny tych usterek jak u ciebie. Miałem podobne objawy które komputer niepokazal. W jednym wtrysk się kończył w drugim wypluł uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia w innej regulator ciśnienia paliwa oraz zawieszanie się klap wirowych. Trzeba sprawdzić też czy rozrząd nie przeskoczył. To są silnik dobę ale  o które dobrze się dba to potrafią się oddzwieczyc. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Patryk111 napisał:

ale nerwy mi puściły.

Zaraz mi nerwy puszczą.

Dostałeś podpowiedzi w poprzednim temacie, że pompa wysokiego ciśnienia. Błędy czym sprawdzone? op com tech2? Czy jakimś chińskim goownem? Zmień tego kowala na normalnego mechanika. Podaj nr błędów.

Do jasnej cholery, jakiej jeszcze odpowiedzi oczekujesz jak wszyscy podpowiadają, to samo? Ile potrzebujesz jeszcze tych samych porad, żeby się w końcu za to wziął?

48h ban nie dał Ci nic do myślenia?

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Direct 2.2 napisał:

Trzeba sprawdzić też czy rozrząd nie przeskoczył.

Duże prawdopodobieństwo, że wywaliłoby czujnik wałka no ale błędów nie znamy.

Link to post
Share on other sites

Łańcuch sam nie przeskakuje. Jak był wymieniany rozrząd musiał być źle ustawiony. Aby przeskoczył musiałby walnąć napinacz lub ślizg, ale wtedy by go było z.. .ście słychać.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Zresztą poszedłbym za radą rafalg, bo to jeden z lepszych fachowców od vectry a objawy wskazują na brak paliwa przy wyższych obrotach.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Cretux napisał:

@oriencik ale Rafał już parę razy to podpowiadał no i co z tego? Grochem o ścianę. Nawet błędów nie podał.

Wiem ale kolega jest odporny na wiedzę i dobre rady. W ten sposób nie wróżę niczego dobrego z tym pojazdem...

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Patryk111 napisał:

Błędów nie podaje bo nie da rady ich  zczytać.

Jak pisałem wyżej. Podłącz pod dedykowany fejs. Op com, tech2, mdi

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Cretux napisał:

Jak pisałem wyżej. Podłącz pod dedykowany fejs. Op com, tech2, mdi

Znajdź kogoś kto tym dysponuje i niech podłączy. Ajak błędów nie ma to niech popatrzy w bloki pomiarowe i będzie jasność...  tylko jeszcze musi umieć interpretować wyniki.

Link to post
Share on other sites

No w końcu zaczynasz myśleć. Tylko pamiętaj, żeby numery błędów zanotować i podać na forum jeśli chcesz coś się dowiedzieć. A nie na zasadzie, że mechanik powie, że to błąd sondy czy przepływki etc.

Ja i tak zgadzam z się z Kolegami, że pompa, bo w tym silniku ona najczęściej jest tego przyczyną.

Link to post
Share on other sites

Na forum jest parę tematów. Np

 

Zapoznaj się z lekturą, bo myślę, że to właśnie Twój problem.

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
5 godzin temu, Patryk111 napisał:

Hej ziomeczki. Dostałem info od mechanika że pompa stwarza ten problem. Czy muszę kupić nową pompę ? Czy wystarczy zestaw naprawczy ? Dokładnie ten? https://allegro.pl/oferta/vectra-c-2-2-z22yh-pompa-paliwa-zestaw-naprawczy-9776115472?utm_medium=app_share&utm_source=facebook 

 

 

 

 

 

 

 

Up

Link to post
Share on other sites

Miałem napisać co dalej . Więc na dzień dzisiejszy mechanik chciał wymianie membrany w pompie ale ona jest cała porysowana w środku (ktoś gwoździem podważał chyba te części w niej. Kupuje jutro używana pompę . 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP