Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

18XER Chłodniczka oleju /Uszczelka pod głowicą ?


Recommended Posts

Część .

Mam pytanie do bardziej kumatych .

Było wiele tematów o UPG i chłodniczce ,które czytałem lecz niestety nie znalazłem info .

 

W lipcu kupiłem Vectrę ,przy zakupie robiliśmy test na UPG i wszystko było ok (na zimnym i ciepłym ),w ostatnich dniach pojawił mi się majonez w zbiorniczku ,czytałem tematy i stwierdziłem ,że to chlodniczka ,oddałem do mechanika i dzisiaj dzwoni ,że chlodniczka jest dobra a walnięta jest UPG.

Powiedzcie mi czy to możliwe po pokonaniu 4000km od testu ?

Oleju nie ubywa ,nie kopci ,czy sama chlodniczka może przepuszczać spaliny do układu ?

Link to post
Share on other sites

To zależy od tego w którym miejscu padła uszczelka lub głowica.

Robiłeś test na obecność spalin w płynie?

Chłodniczka nie, bo tam jest tylko płyn i olej.

Olej w płynie i płyn w oleju nie bierze się bez przyczyny. Może być tak, że przez chłodniczkę oleju olej mieszał się z wodą a dodatkowo walnęła uszczelka i spaliny idą do wody.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Showtits napisał:

Powiedzcie mi czy to możliwe po pokonaniu 4000km od testu ?

Hmm a co ma test do tego. Może być OK a za 10 minut awaria. 

Link to post
Share on other sites

A jeszcze jedno pytanie. Węże od chłodnicy są miękkie czy twarde. I czy na pracującym silniku poziom płynu w zbiorniczku się obniża?

Link to post
Share on other sites

Obniża się .

Węże nie zbyt twarde .

Mechanik stwierdził że to musi być świeży mały przedmuch.

I to by się zgadzało bo ja to zaobserwowałem z 2 tygodnie temu .

IMG_20201130_151156.jpg

IMG_20201130_151152.jpg

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, oriencik napisał:

No to głowica do zdjęcia. Byle tylko żeby jakiś "extra macher" Ci tego nie robił.

 

Nie no gość dość wysokie opinie ma jak na warsztat we Wrocławiu .

Co mnie zaskoczyło (tyle ,że nie wiem czy na plus czy na minus ) to to ,że powiedział ,że samo planowanie głowicy ok tygodnia/półtorej i nie jest w stanie pogonić dziadka bo jest bardzo dobry i jeszcze nigdy nie miał reklamacji ,a zaskoczyło mnie to,że tak długo czas czekania na głowicę ,bo w ojca VB też 1,8 głowice planowali 1 dzień ,a całe auto miał poskładane wraz z rozrządem w dwa dni.

Więc nie wiem czy ten czas oczekiwania to raczej na plus czy na minus 😞

Link to post
Share on other sites

To zależy co z głowicą będzie robil. Bo jak pełna regeneracja to nie ma co porównywać Z18XER z X18XE(1). 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, michalm83 napisał:

To zależy co z głowicą będzie robil. Bo jak pełna regeneracja to nie ma co porównywać Z18XER z X18XE(1). 

Dużo ogólnie roboty ? 

Oczywiście chodzi o mój silnik ,jeżeli mówimy o pełnej regeneracji .

Ile trzeba mniej więcej w głowie liczyć ,za takie planowanie i całą resztę (bez rozrządu ) ?

Mniej więcej oczywiście .

Link to post
Share on other sites

Masz trochę nalatane o ile pamiętam. Dużo zależy w jakim stanie ona jest. Pełny remont to sprawdzenie stanu zaworów i prowadnic, co wychechłane wymiana, sprawdzenie gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy, dotarcie zaworów, nie wiadomo w jakim stanie reszta - wałki, wariatory popychacze itd...

Ale jak mechanik dobry to będzie wiedział co i jak. Tyko to tanio nie będzie... Jak robiłem remont głowicy w alhambrze parę lat temu to z wymianą pierścieni ok. 2,5-3 tyś mnie wyszło...

Ale jak kupiłem auto to na 1000 km wlałem 6l oleju... po remontach lałem ok. 1,5-2 na 10000 km.

 

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Showtits napisał:

Dużo ogólnie roboty ? 

To zależy kto robi. Jak na odpierdziel to szlif nowa uszczelka i po robocie. 

Ale jak dojdzie docieranie zaworów to później jeszcze ich regulacja bo tu nie ma hydro popychaczy. 

Powiedzmy że rozrzut cenowy od 1000 do 3000 za całą robote.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, oriencik napisał:

Masz trochę nalatane o ile pamiętam. Dużo zależy w jakim stanie ona jest. Pełny remont to sprawdzenie stanu zaworów i prowadnic, co wychechłane wymiana, sprawdzenie gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy, dotarcie zaworów, nie wiadomo w jakim stanie reszta - wałki, wariatory popychacze itd...

Ale jak mechanik dobry to będzie wiedział co i jak. Tyko to tanio nie będzie... Jak robiłem remont głowicy w alhambrze parę lat temu to z wymianą pierścieni ok. 2,5-3 tyś mnie wyszło...

Ale jak kupiłem auto to na 1000 km wlałem 6l oleju... po remontach lałem ok. 1,5-2 na 10000 km.

 

Ta nic mi nie brała do momentu kiedy nie pojawił się majonez w zbiorniczku .

Tak przez te 4000 km ani dymka ani nic ,a oleju na bagnecie tyle samo ile po wymianie .

Tyle dobrego ,że ten przebieg co mam ,to oryginalny ,bo Polski salon ,i z tego co były wpisy w książce to by się zgadzało .

Widocznie szlak już trafił i tyle ,padło na mnie a nie na poprzedniego właściciela .

Świeża sprawa podobno ,od 2 tygodni mam problem z tym majonezem ,więc może nie będzie tragedi.

4 minuty temu, michalm83 napisał:

To zależy kto robi. Jak na odpierdziel to szlif nowa uszczelka i po robocie. 

Ale jak dojdzie docieranie zaworów to później jeszcze ich regulacja bo tu nie ma hydro popychaczy. 

Powiedzmy że rozrzut cenowy od 1000 do 3000 za całą robote.

To powiedzmy mój max finansowy na obecną chwilę ,będę musiał w tym jeszcze rozrząd upchnąć 😕

Link to post
Share on other sites

Jak gość głowicę zrzuca to rozrząd też musi, więc wymiana to jedna robota. Tylko części... Jedynie co Ci zostaje to pogadać z gościem ile to będzie kosztowało i dlaczego tak drogo...

 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, oriencik napisał:

Jak gość głowicę zrzuca to rozrząd też musi, więc wymiana to jedna robota. Tylko części... Jedynie co Ci zostaje to pogadać z gościem ile to będzie kosztowało i dlaczego tak drogo...

 

No będę musiał się zapytać czemu tak drogo 😄

Rozrząd i tak był do wymiany w przyszłym roku,tyle że w planach nie było remontu głowicy 😄

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, grzegorz 69 napisał:

Kup głowicę po regeneracji, są do kupienia i będzie szybko, a swoją im zwracasz.

Nie no niech robi ten mechanior,ma swojego gościa od głowic ,z którym współpracuje wiele lat więc mu zaufam .

Biorę potem od niego na papierze gwarancję i w sumie tyle .

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP