Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Vectra c nie pali, błąd cim, brak komunikacji ddm


Recommended Posts

Witam 

Poszukuje pomocy bo juz nie mam sil, od jakiegos czasu zaczął wariowac cim, samochod odpalał lecz przy otwartych dzwiach juz nie chcial. Wymienilem cim na uzywany, samochód troche jeździł ale znów warjacje z dzwiami. Teraz juz wogule nie widzi ddm. Na starym cim wylapuje ze sa dzwi otwarte, centralne nie dziala od strony kierowcy. Natym nowum ( uzyeanym) juz wogule nie widzi. Gdzie moze lezec problem. Czy to cim? Vectra c 2005 v6 3.0 cdti z 30 dt. Prosze o pomoc 

 

Link to post
Share on other sites

Mógłbyś chociaż ortografię ogarnąć, bo się źle czyta.

Wymieniłeś CIM, ale na jakiej zasadzie? Włożyłeś z innego auta bez fejsa? Jaki CIM miałeś, a jaki włożyłeś. Daj więcej informacji jeśli chcesz uzyskać pomoc.

 

Link to post
Share on other sites

Wybacz, pisane z telefonu w nerwach. Od początku :

-pewnego dnia samochód nie chciał odpalić (samochód z kłódka), nieznany identyfikator środowiska CIM

- po tygodniu odpalił, lecz przy otwartych dzwiach, pojawiała sie migająca kontrolka samochodu z kluczykiem, co uniemożliwiało odpalenie. 

- po czasie zakupilem uzywany cim z 2009 roku o tych samych numerach. (mój :2005 v6, cdti 3.0, z30dt) 

- wymienilem cim, zaprogramowalem wszystko op-comem, wraz z nowym trasponderem

- po czasie zaczęły odzywac sie dzwi, raz widział raz nie, co utrudnialo odpalenie samochodu ( błąd na Instrument: nieznane środowisko) 

-az pewnego dnia przestal całkowicie widzieć dzwi od strony kierowcy, rygiel tez nie reaguje wraz z centralnym. 

-probowalem wszystko ponownie programowac, na starym Cim i na nowym ( uzywanym), bez skutku. Zaznacze ze na nowym wogule tych dzwi nie widzi, lecz na starym pokazuje już kontrolkę że są otwarte dzwi. 

-moduł dzwi zakupilem uzywke z pinem, lecz op com wogule nie moze sie polaczyc z ddm. 

Już nie mam sił do tego samochodu 😒

Link to post
Share on other sites

Kolego nefralgiczna jest ta przelotka między drzwiami a karoserią,tam często przewody ulegają pęknięciu i to te najważniejsze plusowy i masa.Te cieńsze zazwyczaj są nie uszkodzone.Co do połączenia z modułem DDM,to norma,te ryżowe nie dają rady.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, misiekislife napisał:

Już nie mam sił do tego samochodu 😒

Pomijając aspekt elektryki, to ten silnik nie cieszy się renomą ;)

 

Link to post
Share on other sites

Kolego,ja swego czasu też walczyłem z ta przelotka,przewód plusowy ułamany,a masa ledwo dychwiła.Powiem Ci że przeje........ne.:)

 

Link to post
Share on other sites

Przy tej kości  drzwi masz taką fikuśną opaskę,zluzuj ją i zsuń gumę na maxa.Zobacz czy jesteś w stanie to polutować.Mnie się udało.

20201128_201300.jpg

20201128_201403.jpg

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, darioG73 napisał:

Kolego nefralgiczna jest ta przelotka między drzwiami a karoserią,tam często przewody ulegają pęknięciu i to te najważniejsze plusowy i masa.Te cieńsze zazwyczaj są nie uszkodzone.Co do połączenia z modułem DDM,to norma,te ryżowe nie dają rady.

eee tam panie jakies herezje opowiadasz 🤣🤣

v 1,45 i bangla gdzie chcesz 😝

Link to post
Share on other sites

Jesli juz probujesz sie polaczyc z ddm to przede wszystkim Vax em a nie chinolem . bo chinolem nie wejdzie . musisz odczytac bledy bo tak to szukanie igly w stogu siana , moze wiazka , moze ddm moze bcm itp...

kokretny blad i wtedy dalej szukac bo tak to ciezka przeprawa Cie czeka 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ost32v6 napisał:

v 1,45 i bangla gdzie chcesz 😝

Paczaj. Mam od Jarka V1.45 i nie wiem.

Ale ja nie modzę ;)

 

Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, Cretux napisał:

Paczaj. Mam od Jarka V1.45 i nie wiem.

Ale ja nie modzę ;)

 

Bo Ty modzisz , ale w kompie , a nie w samochodzie :leze:

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, misiekislife napisał:

Wybacz, pisane z telefonu w nerwach. Od początku :

-pewnego dnia samochód nie chciał odpalić (samochód z kłódka), nieznany identyfikator środowiska CIM

- po tygodniu odpalił, lecz przy otwartych dzwiach, pojawiała sie migająca kontrolka samochodu z kluczykiem, co uniemożliwiało odpalenie. 

- po czasie zakupilem uzywany cim z 2009 roku o tych samych numerach. (mój :2005 v6, cdti 3.0, z30dt) 

- wymienilem cim, zaprogramowalem wszystko op-comem, wraz z nowym trasponderem

- po czasie zaczęły odzywac sie dzwi, raz widział raz nie, co utrudnialo odpalenie samochodu ( błąd na Instrument: nieznane środowisko) 

-az pewnego dnia przestal całkowicie widzieć dzwi od strony kierowcy, rygiel tez nie reaguje wraz z centralnym. 

-probowalem wszystko ponownie programowac, na starym Cim i na nowym ( uzywanym), bez skutku. Zaznacze ze na nowym wogule tych dzwi nie widzi, lecz na starym pokazuje już kontrolkę że są otwarte dzwi. 

-moduł dzwi zakupilem uzywke z pinem, lecz op com wogule nie moze sie polaczyc z ddm. 

Już nie mam sił do tego samochodu 😒

Jeśli i ja mogę wtrącić 5 groszy ...

Odepnij wtykę od drzwi , wybij 2 sworznie i zdejmij drzwi.

Następnie guma między kostką a słupkiem i sprawdzenie czy czasem polak nie szukał domykania szyb w tym miejscu i nie oskórował kabli :)

Pierwsza myśl CIM ale nie koniecznie , brak komunikacji z modułem drzwi kierowcy bardziej mi sugeruje przetarcie lub zwarcie.

I Pamiętaj na spokojnie powoli i bez nerwów.

Tylko Napisz jak znajdziesz może innym się przyda ;)

 

Link to post
Share on other sites

Dla ulatwienia mozesz miernikiem sprawdzic czy dochodzi Ci napiecie na kostke pomiedzy drzwiami a slupkiem , masz tu kilka fotek dla ulatwienia .

20201128_224116.jpg

20201128_224243.jpg

20201128_224149.jpg

20201128_224253.jpg

20201128_224313.jpg

20201128_224137.jpg

Link to post
Share on other sites

Sama wymiana Cimu raczej nie ma tu znaczenia , bo o ile pamiec mnie nie myli drzwi ida do Bcm , tak wiec szukal bym problemu na odcinku DDM --BCM

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, darioG73 napisał:

@ost32v6 jak wyprute bebechy to nie ma problemu.Trochę gorzej ogarnąć to w aucie.:)

A w czym problem Darku wypiac kostke pomiedzy drzwiami a slupkiem wpiac miernik w 1 gorny od lewej pin i sprawdzic napiecie ? 😝 bez rozbierania szarpania itp 😁

Link to post
Share on other sites

Sam pomiar napięcia to nie problem.Bardziej chodzi mi o ewentualną naprawę,bo myslę że tu lezy problem z brakiem komunikacji.

Link to post
Share on other sites

Kolego nie tak drastycznie:)Wszystko do ogarnięcia.Pozdrawiam i cierpliwości życzę.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP