Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dławi się, gaśnie i nie odpala


Recommended Posts

Witam kolegów.  Mam kur.... problem z moją vectrą c 2.2 dti  i potrzebuje waszej pomocy . Jakoś ze 2 tyg temu jadąc samochód zaczął mi się dlawic i strasznie kopcic po czym zgasł i nie chciał odpalić. Po całej nocy odpalał na chwilę tj.15-20 min i znowu silnik się gasil i nie chciał odpalić.  Miałem kilka opinii " specjalistów " i każdy mówił co innego . Więc tak.... zacząłem od filtra paliwa , przyznam że stary był w opłakanym stanie lecz wymiana dała 2 min więcej pracy silnika . Po przeczytaniu wielu wypowiedzi internautów stwierdziłem że może to być egr . Rozebralem go  , jak i kolektor nad nim ktory był...... za***any gruzem . Wyczyscilem egr i kolektor górny, tego z dołu nie ruszyłem. Samochód odpalił , silnik chodził ślicznie,  a turbo gwizdalo głośniej niż wcześniej lecz po 15 -20 min podczas jazdy co jakiś czas auto sobie purkało tak jakby było zapowietrzone . Odpowietrzylem go ale to nic nie dało. zasieglem pomocy kolegi i jego com . Wyskoczyły 2 błędy : czujnik położenia wału i nieszczelny układ chłodzenia. Wziąłem czujnik od kolegi z Saba gdzie ma silnik 2.2 tdi lecz prawie wszystkie części są takie same . Po wymianie czujnika dalej było to samo . Wymieniłem więc zbiorniczek na płyn chłodniczy gdyż kolega był przekonany że mój jest nieszczelny i też tak było . Auto odpalił i jeździło koło 3 H lecz usterka wróciła. Wczoraj sprawdzałem czy kolega dobrze dokrecil czujnik położenia wału i zauważyłem że ucieka mi olej w okolicy chłodnicy oleju .... czy ma to jakiś związek?? Czy może mam nieszczelny układ paliwowy ?? Pomóżcie!!! 

Edited by Popshow
Link to post
Share on other sites

Czy po podmianie czujnika wału skasowałeś błąd i już go nie było czy się pojawił?

A jaki to jest błąd nieszczelności układu chłodzenia? Nie kojarzę, żeby taki błąd był. I jakby, to miało wykrywać. Szybciej czujnik temp. płynu.

Link to post
Share on other sites

Po zmianie czujnika skasował błąd auto postalo ok 15 min i odpalilo na 30 min i to samo . Dlawienie i kopcenie... jasne i czarne spaliny na przemian aż do zgasniecia... 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP