Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Pany i Panewki, Mirki i Mirosławy pomóżcie :(

Dobry rok zeszło mi, żeby uporać się z klasycznym już szarpaniem podczas delikatnego przyspieszania w moim signum 1.9 CDTI. W moim przypadku wcale nie był winny EGR a zwyczajnie turbosprężarka. Wraz z regeneracją turbo, wjechał nowy intercooler, nowa chłodnica, rozrząd i pasek klinowy, wszystko zrobione zgodnie ze sztuką, jak Pan Bóg przykazał. Oczywiście szczęście długo nie trwało bo gdy pozbyłem się jednego problemu, urodził się drugi...zapach spalin w kabinie. Oczywiście szybciutko wróciłem do mechanika, który robił cały remont, żeby sprawdził o co chodzi. Sprawdzał dwa dni i stwierdził, że układ wydechowy jak i dolotowy są szczelne aż miło, nigdzie nie ma prawa wydostać się najmniejszy gram spalin...wydech nigdzie nie jest dziurawy :( stwierdzone zostało jedynie, że rurka od EGR ma mikroskopijną dziurkę, i że prawdopodobnie to tam, spaliny idą bokiem. Zamówił nową za 300zł, wymienił i dalej czuje spaliny w kabinie. Powiedzcie mi proszę, co jeszcze sprawdzić bo ani ten mechanik, ani drugi u którego byłem celem upewnienia się, twierdzą że wszystko jest ok...

Najbardziej czuć spaliny zaraz po odpaleniu samochodu. Podczas jazdy wszystko jest ok! jedyne co czuje to zapach mojej choinki o zapachu kokosowym, ale gdy już np. stanę na światłach, znowu wali w kabinie (rynce opadajo) Jedyne co zauważyłem, to że problem znika, gdy wyłączę nawiewy ale osobiście nie wiem co by to miało wspólnego :(

 

P.S przypomniało mi się, że po podpięciu pod kompa, wywaliło błąd czujnika temperatury spalin.

 

Za wszelkie sugestie będę dozgonnie wdzięczny a temu lub tej, która pomoże mi rozwiązać problem wyślę butelkę dobrej whisky :)))

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

 

8 godzin temu, Mdrogosz napisał:

Podczas jazdy wszystko jest ok!

Raczej normalne. Spliny podczas jazdy wydmuchuje spod maski. 

 

8 godzin temu, Mdrogosz napisał:

gdy wyłączę nawiewy

Normalka. Powietrze zasysa z pod "maski" a to pod nią są spaliny .

Do sprawdzenia połączenie turbo z katalizatorem. 

Edited by michalm83
Link to post
Share on other sites

Witam rzeczywiście musi być nieszczelności na montażu turbiny do katalizatora tam musi być uszczelka stalowa brak jej powoduje przeduchy spalin również może być nieszczelności na podłączeniu turbiny tym stalowym wężem to chodniczki też tam zakładają uszczelkę. Ja sprawdzałem szczelność preparatem virta ale wystarczy trochę wody z płynem do mycia wlać do spryskiwacza i jak jest jeszcze zimny zapalić i dobrze popsikac i pokaże bąbelki na nieszczelnosciach. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Mdrogosz napisał:

Za wszelkie sugestie będę dozgonnie wdzięczny a temu lub tej, która pomoże mi rozwiązać problem wyślę butelkę dobrej whisky :)))

Witam.

Mam podobny problem. U mnie odkryłem, że olej silnikowy wycieka z pod czujnika poziomu oleju w misce olejowej prosto na rurę wydechową. Na postoju zaciąga spaliny do środka, a w szczególności, gdy włączony nawiew z obiegiem zewnętrznym.

Precyzując odpowiedz moderatora michalm83 to powietrze jest zasysane nie z pod maski, a z podszybia, które jest oddzielone od komory silnikowej ścianą grodziową wyposażoną w uszczelkę. Rozumiem, że to był skrót myślowy.

Edited by synchiushyn
Sprecyzowanie odpowiedzi.
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, synchiushyn napisał:

Rozumiem, że to był skrót myślowy.

 

11 godzin temu, michalm83 napisał:

"maski"

Dlatego to słowo jest w cudzysłowie. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam, nie chce odgrzebywać kotleta ale przytrafił mi się również w/w problem. Silnik  1.9cdti. Jak dotąd wszystko hulało aż miło a od  1/2 miesięcy zaczeło śmierdzieć spalinami w kabinie, i tak jak koledzy wyżej , najabardziej na postoju.

Zauważyłem również że podczas wypalania DPF na postoju, obłoki nie lecą jedynie z rury ale również z okolić przedniego prawego koła, szczególnie po przegazowaniu.

Samochód oczywiście był sprawdzany pod kątem wszelakich nieszczelności i generalnie kilku mechaników rozłożyło ręce chcąc doszukać się problemu, niestety bez rezultatu. Złącze elastyczne, wszystkie przewody  nie wykazują żadnych nieszczelności a po mimo tego kolokwialnie mówiąc - Jebie...

Wcześniej nie miałem z tym najmniejszego problemu, zatem coś z pewnością musiało się "zmienić".
Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Mi tak śmierdziało jak miałem pęknięty kolektor wydechowy...

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Mi tak śmierdziało jak miałem nieszczelne połączenie elastyczne. 

Śmierdziało jak miałem pęknięty kolektor wydechowy. On jest zespolony z turbo, więc cały zestaw do wymiany. 

Śmierdziało jak pękła rurka dolotu do chlodnicy egr. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP