Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

VB 2,0 DTI Zamulała i padła.


Recommended Posts

Witam.  Do dnia dzisiejszego moja Vectra nie sprawiała najmniejszego problemu, paliła na strzał, nie kopciła itp,po prostu brzytwa. Dziś podczas wyjeżdżania z podporządkowanej po puszczeniu sprzęgła po prostu zgasła. Pokręciłem ze trzy razy i nic, nie odpaliła. Po jakiejś minucie zakręciłem jeszcze raz i odpaliła z bardzo nieznacznym oporem. Do domu miałem jakieś 5km, auto do 1750 obrotów jechało normalnie, po przyciśnięciu gazu powyżej tych obrotów dostawało muła a na gaz w podłogę zero reakcji było. Dodam że jak przystanąłem to silnik pracował równo bez zakłóceń, jednakże w granicach około 2000 obrotów  przerywał po czym jak obroty spadły znów było ok. Około 1km przed domem postanowiłem ją zgasić i sprawdzić czy odpali. Kilka prób ponownego uruchomienia i nic później dwa razy załapała a jak lekko nacisnąłem gaz zapalił się check i zgasła, po minucie zapaliła na strzał, ze dwa razy zgasiłem i zapalała bez problemu więc dojechałem do domu. Niestety w domu już nie chce odpalić za nic w świecie. Dodam jeszcze że podczas tej jazdy check się nie świecił a jedynie podczas tych dwóch odpaleń jak wcisnąłem leciutko gaz to pojawiał się check i gasła. A i podczas kręcenia rozrusznikiem dwa razy się oświecił. Błędów niestety nie mam jak zczytać na obecną chwilę. Macie jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić domowymi sposobami zanim wygonię ją do mechanika? Prześladuje mnie myśl i czarna wizja że żywota dokonał sterownik pompy ale może się mylę. Oczywiście cała reszta jak układ paliwowy jest czysty, zbiornik, smok, przewody, obudowa filtra są szczelne i czyste, filtry najlepszych marek pozmieniane w czerwcu, czyli reszta w porządku. Proszę o jakieś sugestie. Dziękuję z góry i pozdrawiam, Łukasz 

Link to post
Share on other sites

Bez sprawdzenia błędów będzie ciężko.

Proponuję jednak sprawdzić układ paliwowy mimo że go wyeliminowałeś.

Jeśli nie chce zagadać pomóż jej plakiem ładuj go bezpośrednio w kolektor dolotowy a ktoś niech kreci,

Może paliwo trafiło się kiepskawe i przyłapało ;) bo już zimno się zrobiło ?

Kup 5 l ropy 2m węża odepnij przewód paliwowy idący od filtra do pompy, tam załóż węża i do bańki , odpal na plaku i zobacz czy zasysa paliwo i jeśli będzie chodziła to jak się będzie zachowywała.

W ten sposób szybko wyeliminujesz układ paliwowy.

Link to post
Share on other sites

Może nie tyle samej pompy co sterownika. Wyjąłem dziada i posłałem do firmy PUH OMEGA żeby go sprawdzić lub raczej ożywić. Zobaczymy co będzie dalej. Pozdrawiam. 

Link to post
Share on other sites

Kolego na 100% pompa padła (zatarty nastawnik kąta wtrysk o ile pamiętam ) i uwaliła sterownik , te pompy niestety tak mają 

Link to post
Share on other sites

Wygląda na to że zacierający się zawór palący sterownik to mit o czym świadczy poniższy film 

U mnie padł tranzystor i naprawiałem go w tej właśnie firmie P. U. H. OMEGA, po zamontowaniu sterownika i odpowietrzeniu maszyna zagadała bez problemu, przy okazji poczyściłem kolektor i resztę bebechów bo sporo,, asfaltu,, się nazbierało tam. Polecam też kanał tej firmy na YouTube, jest sporo info i instrukcji jak się do tego zabrać żeby sobie zbędnych kosztów nie narobić. 

Dzięki za pomoc, pozdrawiam Wszystkich. 

Link to post
Share on other sites

Mit nie mit wystarczy podjechać do zakładu naprawiające pompy , a po drugie dlaczego padł tranzystor ? , u mnie w VC tez padł tranzystor , ale niestety nie do naprawienia bo padło coś jeszcze ale to z innego powodu , pompa byłą OK ale gościu miał ful pomp od VB w serwisie i te jak mówił padają a w VC są trwalsze o czym świadczą opinie i wpisy użytkowników , video nawet nie oglądam  bo już sie wyleczyłem z tych pseudo fachowców  na Youtube , pokazują że sam wymienisz tranzystor a ciekawe jak w warunkach domowych podgrzejesz z kontrolą temp. radiator(obudowę ) do której jest przylutowany tranzystor , powodzenia , po drugie podłączają piny do przyrządu serwisowego (żarówki) 🤣  ,  Bosch nikomu nie udostępnia serwisówki szczególnie PSG16  , więc naprawa jest tylko po stronie wykonawczej czyli tranzystora . 

Link to post
Share on other sites

No właśnie POWINIENEŚ obejrzeć ten film to wiele by ci wytłumaczyło i nie jest to pseudofachowiec a tym bardziej nie namawia do grzebania samodzielnie w sterowniku. Filmów typu napraw sam też nie oglądam a do obejrzenia tego wprost namawiam. No i ten właśnie robi pod patronatem Boscha i nie wlepia tranzystora za 4 zyla z Allegro, film o tranzystorach też tam jest i o tych pseudofachowcach co lutują te po 4 zyla i uszczelniają bezbarwnym silikonem łazienkowym. 

Edited by ŁukaszO
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ŁukaszO napisał:

No właśnie POWINIENEŚ obejrzeć ten film to wiele by ci wytłumaczyło i nie jest to pseudofachowiec

Ciekawe podejście do tematu i Kolegi, który się na tym zna.

Myślę, że powinieneś szukać pomocy na yt

Link to post
Share on other sites

Wiadomość wygenerowana automatycznie

Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Jeśli nie zgadzasz się z tą opinią poinformuj o tym Administratora Forum.

 

Pozdrawiam, Administracja Vectra Klub Polska

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP