Jump to content

W dniu dzisiejszym od 22 nastąpi przerwa w działaniu forum związana z pracami serwisowymi.

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

xunax

Pasek wpadający w drgania 2.0DTI

Recommended Posts

Witam. 

Może ktoś spotkał się już z takim przypadkiem, chociaż szukałem na google i nie widziałem podobnego temu. Mianowicie mam problem z paskiem napędzającym osprzęt silnika: alternator, klimatyzacja... I tak dalej. Pasek wpada w dość mocne drgania... Jest to bardzo widoczne od spodu auta, myślę ze obija się wręcz o coś metalowego bo wydaje przy tym dziwne dźwięki. Wymieniłem napinacz, niestety nic to nie zmieniło, jak pasek się telepał tak robi to dalej. Muszę dodać że dzieje się to tylko na wolnych obrotach, po lekkim muśnięciu gazu pasek stabilizuje się i drgania, obijanie ustępuje. Jeśli ktoś spotkał się z podobną usterką proszę o podpowiedz czym może to być spowodowane.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się zbytnio na tym silniku, ale sprawdź luz wszystkich kół, a szczególnie koło pasowe wału głównego. W silniku Z19DTH koło pasowe ma tłumik drgań. Jak się wyrobi to wydaje metaliczny dźwięk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koło na pewno nie wydaje żadnych dźwięków, odpalałem silnik bez paska i była cisza, po założeniu paska słychać obijanie jak i widać bardzo wyraźnie że pasek drga... Więc jestem przekonany że to on się tak obija o coś metalowego 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Xunax sprawdz czy to koło na wale się nie rozwarstwiło :) już parę wymieniłem bez paska nic nie słychać bo niema obciążenia

jak tylko założysz pasek idzie obciążenie i ciągnie koło w górę. W tych silnikach jak i w 2,2 sporo tego się rozwarstwiało (guna odklejała się od blachy).

I jedyne co może jeszcze mieć wpływ na skakanie paska to napinacz, ale ja bym dokładnie sprawdził koło na wale ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

KoNiO dobrze pisze. Sprawdź to koło dla świętego spokoju. Zdejmij pasek i obejrzyj stan gumy w środku (czy nie sypie się).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 100% napinacz do wymiany , ten silnik ma już swoje nalatane więc jeśli nie był jeszcze wymieniany  to go wymień  , zobaczysz jak jest zużyty  , miałem podobny przypadek i dopiero wymiana napinacza pomogła .

Share this post


Link to post
Share on other sites

przecież pisał

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde czytałem na tel.i nie zauważyłem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...