Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Brak CHECK ENGINE - Świeci ESP


Recommended Posts

Witam,

Nie znalazłem odpowiedzi na mój problem na forum, a więc zwracam się z prośbą o pomoc.

Otóż od dłuższego czasu mam następujący problem z moją Vectra 1.9CDTI - 120km

Gdy wsiadam do samochodu i chcę go uruchomić po przekręceniu kluczyków na zapłon nie mam zapalają się kontrolki i gasną, tak jak ma być, z tym, że gaśnie też kontrola CHECK ENGINE która normalnie powinna gasnąć dopiero po uruchomieniu silnika, a zostaje zapalona kontrola ESP. Rozrusznik nie reaguje, muszę kręcić kluczykiem w stacyjce dopóki nie pokaże się CHECK ENGINE, wtedy uruchamia się pompa itd. i mogę normalnie jechać. Zauważyłem, że jak silnik jest rozgrzany to muszę dłużej kręcić kluczykiem niż jak jest zimny (z rana często udaje się za 1,2,3 razem, a jak przejadę kawałek to kręcę tak nawet po kilka minut.)

Auto było u elektryka, który jednoznacznie nie był w stanie określić przyczyny tego problemu.

Błędy z OP-COM

B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka
(08)  - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(00)  - Nie występuje

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)
(00)  - Nie występuje


P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera
(00)  - Nie występuje


U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

C0800 - Zbyt niskie napięcie układu
(03)  - Nie występuje

C0035 - Czujnik prędkości koła przedniego lewego, przerwany obwód lub napięcie za niskie
(06)  - Nie występuje

 

C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(37)  - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00)  - Nie występuje

 

P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu
(71)  - Nie występuje

B0550 - Sygnał liczn. przebiegu poza zakresem
(71)  - Nie występuje

U2139 - Nieprawidłowy sygnał mod. ster. kolumny  kierown. (CIM)
(71)  - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(7F)  - Nie występuje

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(7F)  - Nie występuje

U2139 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. kolumny kierownicy (CIM)
(7F)  - Nie występuje


B3001 - Wyłącznik drzwi tylnych prawych, przerwany obwód lub napięcie za wysokie
(05)  - Obecny (Tutaj wiem, że szyba nie działa, raczej nie ma nic wspólnego)

B2652 - Obwód wyjśc. żarówki ściemniania oświetlenia zestawu wskaźników - przerwany obwód lub wys. napięcie
(05)  - Obecny


B2698 - Przerwany obwód przedniego prawego światła przeciwmgłowego
(04)  - Obecny (Czasem po wjechaniu na dziurę kabelek się poluzuje)

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)
(7F)  - Nie występuje

 

Co może być tego przyczyną? CIM? ECU? Może jakaś durna czujka?

 

 

Link to post
Share on other sites

Witam obawiam się że już siada Clim dlatego auto warjuje. Czas na wymianę jego lub regenerację. Lepszym rozwiązaniem jest wymiana na tego samego typu lub taki spełniający wymagania i zaprogramowanie go. Potrzebny pin kod samochodu ten 4 cyfrowy lub otworzenie kodu auta przez elektronika około 200zl. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Direct 2.2 napisał:

Witam obawiam się że już siada Clim dlatego auto warjuje. Czas na wymianę jego lub regenerację. Lepszym rozwiązaniem jest wymiana na tego samego typu lub taki spełniający wymagania i zaprogramowanie go. Potrzebny pin kod samochodu ten 4 cyfrowy lub otworzenie kodu auta przez elektronika około 200zl. 

Car Pass posiadam do swojego CIMu, aczkolwiek, w moim przypadku manetki działają poprawnie, kierunkowskazy odbijają, wspomaganie działa jak powinno jedynie wskazówki na liczniku opadały i zegary gasły, ale to przez zimne luty które zostały poprawione i już nie gasną.

2 godziny temu, Rafalg napisał:

popsikaj kontaktem we wtyczke od pompy abs

Psikałem już wtyczkę pompy ABS, lekko zaśniedziała była, fakt.

Czy to nadal może być wina CIM?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP