Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Osłona termiczna ECU


Recommended Posts

Witajcie, 

Naszedł mnie pewien pomysł, z racji tego że ECU zostało umieszczone przez Opla w "genialny" sposób przy głowicy i przez między innymi drgania, wilgoć, oraz różnice temperatur ulega awarii. Otóż, co sądzicie o wykonaniu osłony termicznej, która osłaniałaby ECU od gorąca silnika - a przynajmniej niwelowała w jakimś stopniu temperaturę? Z racji tego, że naprawa takiego ECU to nawet 2 tys., może warto byłoby profilaktycznie coś takiego wykonać...

ECU jest przykręcone 2 śrubami, można by ten komputer trochę odsunąć od głowicy - zrobić takie 'dystanse' i z lewej strony (od głowicy), zrobić osłonę - obudowę z tworzywa, które odbijałoby ciepło. Nie wiem jeszcze, jaki typ tworzywa by się tutaj sprawdził. Może być to np. kawałek blachy z aluminium, z naklejoną osłoną termoizolacyjną - arkusz takiej okleiny można zakupić w Internecie. Koszt jest niewielki - więcej tutaj pracy własnej. Chociaż wykonanie także dość proste, kwestia jakiego materiału użyć. :)

Link to post
Share on other sites

ECU to jednocześnie radiator,ale na pewno nie bez znaczenia jest częsta różnica temperatur.

Link to post
Share on other sites

naprawa 2k? do twojego 1.8 to przecież używki z małym przebiegiem latają za śmieszne kilka stówek ( 200 - 400 ) widziałem tu nie raz, jedziesz do najbliższego majstra z kompem i flaszką programujesz i tyle.

Link to post
Share on other sites

Zapewne kolega Ronal ma ECU tzw "żeberkowany" i jego numery po sprawdzeniu na allegro czasami sa kosmiczne.

Ronal nie kombinuj, padnie ECU to się zgłoś do mnie , mam sterowniki i moge wysylkowo wykonać klona,  podpinasz nowy sterownik i jedziesz dalej ;)

Moze chcesz na zapas i nie za 2k to pisz :D

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Ronal napisał:

Witajcie, 

Naszedł mnie pewien pomysł, z racji tego że ECU zostało umieszczone przez Opla w "genialny" sposób przy głowicy i przez między innymi drgania, wilgoć,.... 

Nie ma aż takiej tragedii jak sterownik w nadkolu w Oplu. 

Link to post
Share on other sites

A widzicie, no powiem tak skąd wzięło się to 2 tys. - Kolega tyle płacił za naprawę swojego, on miał akurat 1.9 Diesla. Ale to była naprawa typowo elektroniczna, a nie podmianka. Faktycznie, koszt samej wymiany ECU nie jest jakiś kosmiczny, jednak mój póki co jest w 100% sprawny i chciałem coś takiego wykombinować przed zimą, gdzie powiedzmy mamy -15 na dworze, a temp. panujące przy silniku to pewnie z 70-80 stopni. Więc ta różnica robi się spora i od tego te sterowniki pewnie też padają. Dziś trochę patrzyłem - odkręciłem go, to on jest na 3 szpilkach. Jest to sterownik z "żeberkami". Myślę, żeby trochę dłuższe szpilki wkręcić - odsunąć go od głowicy tak 3 cm. No i dorobić taką osłonę z folią która by trochę to ciepło odbijała. Robota w sumie prosta, a możliwe że trochę się tą temp. zniweluje. Na drgania i wilgoć niestety nic chyba się nie poradzi. 

Edited by Ronal
Link to post
Share on other sites

Hej, no i zrealizowałem swój pomysł - chyba mam za dużo czasu wolnego. :D W każdym razie udało się, tak to wygląda. Materiał - właściwie nie wiem co to jest, coś w rodzaju grubej gumy - świetnie izoluje od temperatury (podgrzewałem jedną stronę hot-airem 300 st. przez kilka minut - druga strona była ledwo letnia. Plus do tego folia samoprzylepna - aluminiowa. Dłuższe szpilki - 4,5 cm. Nakrętki które robią za dystanse (lepsze byłyby jakieś tulejki docięte). Ogólnie komputer teraz jest odsunięty nieco od głowicy plus ta osłona. Zobaczę test temperatury po dłuższej jeździe, póki co rozgrzałem silnik do temp. roboczej - głowica gorąca, komputer był ledwo letni. 

20201117_142110.jpg

20201117_142102.jpg

20201118_124026.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP