Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z22se nierówna praca na biegu jałowym, błąd uboga mieszanka


Recommended Posts

Witam! 

Po generalnym remoncie silnika, zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Jednostka nierowno pracuje, jakby "pyrka" na biegu jałowym. Powyżej 1500 obrotów, wszystko jest ok, ma moc, przspieszenie, ale przy hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu szarpie. Pod kompem wyrzuca błąd ubogiej mieszanki. Piec naprawiałem, bo wypaliło mi tłok. Robiona głowica, pierścienie, tulejowanie bloku i kompletny rozrząd. Dzwoniłem do tego szpeca, ale mówi mi, że to od przepustnicy, obawiam się jednak, że to coś innego. 

Jakieś pomysły? 

Link to post
Share on other sites

Kolego skoro wyrzuca CI taki błąd,to trzeba iść w tym kierunku i go wyeliminować.

Link to post
Share on other sites

Cichy117, też mam takie odczucie, boję się jednak, że coś skopali z rozrządem. Zastanawiajace jest jeszcze to, że silnik pyrka i lekko kopci na postoju, choć zauważyłem, że po przejechaniu kilku km, nie puści nawet dymka, ale pochodzi z 5 minut i znowu zaczyna kopcić. Oleju nie ubywa, płynu też nie, tak mi się przynajmniej wydaje

Link to post
Share on other sites

Dario, powiem otwarcie, że czy ciepły czy zimny pali na dotyk, tylko ma takie wachania, skoczy na 1200/1000, a potem lekko faluje między 600 a 700 obr. i to pyrkanie + lekkie kopcenie. Jedynie cierzej jest ruszyć na zimnym, bo bardziej szarpie. 

Link to post
Share on other sites

Co mnie jeszcze zastanawia, przed remontem, gdy dojeżdżałem pod dom zrzucałem go na luz i obroty od razu spadały, teraz tak jak by się zastanawiał, ponieważ przez dłuższą chwilę trzyma 1000 i dopiero opuszcza na 600/700

Link to post
Share on other sites

odkrecasz przeplywke zatykasz reka rure i jak zassie ja i zgasnie silnik to wszytsko jest szczelne, 

balans nie ma nic do twoich objawow

 

Link to post
Share on other sites

Pomiędzy lewym powietrzem które powoduje nierówną pracę a takim przez które samochód nie zgaśnie po zatkaniu dolotu jest baaardzo daleka droga. Podłącz Elma i zobacz jakie masz korekty krótko i długoterminowe na wolnych obrotach oraz po podniesieniu obrotów kiedy silnik przestaje kuleć

Link to post
Share on other sites

Właśnie jestem po zabiegu przytkania dolotu, rura zrobiła się plaska jak papier, ale silnik nie zgasł. W sobotę będę szukał. 

Kolego Cichy117, nie posiadam sprzętu, ale w razie potrzeby, umówię się na poniedziałek i wrzucę tu informacje. Pozdro 

Link to post
Share on other sites

Zrób jeszcze taki test, odepnij przeplywke na zgaszonym silniku. Sterownik zmieni odczyty na map Sensor w kolektorze dolotowym. Zobaczysz czy będzie wariował. 

W moim byłym z22se było podobnie kulał puki nie złapał temperatury wymiana na używkę sprawna uleczyla auto. 

Link to post
Share on other sites

Szanowni Panowie! 

W taki oto sposób, metodą prób i błędów, przy nieodzownej pomocy Forumowiczów, wyłoniliśmy zwycięzcę. 

W punkt trafił Kolega Tomascor. 

Silnik po odpięciu tej nieszczęsnej przepływki ożył, obroty się ustabilizowały, przestał szarpać. 

Pozostał jedynie problem, tego lekkiego kopcenia. Coś czuję, że przekręcili mi glowicę. Macie może jakiś patent na sprawdzenie szczelnosci bez demontażu? 

Jeszcze raz serdecznie dziękuję.

Pozdro👍

Link to post
Share on other sites

Z mojej skromnej wiedzy to chyba test obecności spalin w układzie chłodzenia. Można kupić na allegdrogo takie jednorazówki. 

Link to post
Share on other sites

To ze odpioles przeplywke i się poprawiło to w żadnym razie nie mówi co jest problemem, robiłeś silnik ktos składając go mógł przestawić rozrzad o jeden zabek, juz nie raz takie rzeczy poprawialem  

Link to post
Share on other sites

RafalG, otwarcie powiem, że i tak mam chęć luknąć ten rozrząd, uszczelkę pod pokrywę będę miał na poniedziałek, także spokojnie. Na razie trybi, ale ten biały dymek mnie irytuje. 

Tomascor Kolego, masz dobrego nosa,  zauważyłem coś jeszcze, cały czas mam ulany prawy wachacz . Mógłbyś rozwinąć myśl z tym, allegro, może link? Bo nie wiem o czym mowa. 

Edytowałem dla logiki, sorry

Pozdro 

Edited by TheZapina
Niezrozumiała treść
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP