Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Falujące obroty po odpaleniu silnika


Recommended Posts

Witam. Posiadam Opel Vectra c 1.9 cdti 2004rok wersje 120km 

Zaczynając od tego że miałem duży problem z odpalaniem silnika kręcił nawet do 10 sekund postanowiłem więc się tym zająć i zabrałem się porządnie, a mianowicie zrobiłem remont silnika. Czyli oddałem głowice do planowania, wymieniłem uszczelniacze zaworowe, uszczelke pod głowicą, uszczelke kolektora ssącego, kolektora dolotowego, wymieniłem rozrząd z pompą wody, uszczelniacz wału korbowego, uszczelniacz wałka rozrządu, oddałem do czyszczenia wtryskiwacze(co się później okazało 2 z nich były do regeneracji więc je wymieniłem na używane w 100% sprawne) wszystko poskladalem do kupy zakodowalem wtryskiwacze i od tamtej pory samochód pali od strzała. Do sedna sprawy chodzi mi tu o to że gdy po całej nocy odpalę samochód to przez 5-7 sekund nierówno prscuje później zaczyna praciwać jak należy czy ktoś może powiedzieć czy powinienem sie tym martwić czy tu sie będzie zgadzać powiedzenie "ten typ tak ma" ? :D

Dodam jeszcze że czuję delikatnie na biegu jałowym zapach spalin w środku nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. 

Z góry dziękuję za pomoc.

Link to post
Share on other sites

jesli była by nieszczelnosc w kolektorze dolotowym to sypało by błędem zwiazanym z nieszczelnosciami , falujace obroty to raczej w benzynkach sie zdazaja a objawy takie może powodowac brudna przepustnica lub krokowy , u ciebie jest przepystnica  , ona ma konstrukcyjne złe ustawienie , silnik sterujacy przepustnica jest na dole , olej któty osiada na przepustnicy spływa po osce i robi zamieszanie na potencjometrze , i to czasami jest przyczyna ze komputer zle odbiera połozenie przepustnicy , jesli masz troche umiejetnosci , wymontuj przepustnice i przeczysc potencjometr nie zaszkodzi a moze akurat pomoze , potem przyjzyj sie klapami wirowymi  jesli je masz , one lubia miec tez nieszczelnioci na osiach , bedziesz widział z góry czy nie ma oleju na kolektorze , to tak na pierwszy rzut  co bym ja sprawdził .

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Rozumiem, że na biegu jałowym na postoju? Zaraz po odpaleniu, czy na rozgrzanym silniku?

Obecność spalin we wnętrzu pojazdu może być spowodowane nieszczelnością kolektora wydechowego, łącznika elastycznego na rurze wydechowej lub jakoś inną nieszczelnością w okolicach komory silnikowej. Miałem taki przypadek, że ciekł olej z pod czujnika poziomu oleju w misce olejowej prosto na rurę wydechową. Było czuć spalinami (trochę spalonym olejem) w środku w kabinie szczególnie przy włączonym nawiewie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP