Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Alufelgi do rakiety signum 2.8t ... lub dystanse


Recommended Posts

W ramach oszczędności przesiadłem się po kupnie z 18stek na 16stki w wyniku objawów szybkiej degradacji układu zawieszenia na polskich drogach.

Okazuje się, że była to decyzja chyba nieco zbyt radykalna, pomijam że różnica taka jakby ze ścigacza przesiąść się do wanny, ale okazuje się że występują równie problemy natury technicznej (w skrócie chodzi o to, że 2.8t ma większe tarcze i klocki i się nie mieszczą w 16tkach).

Mianowicie klocki nie weszły bo są za grube :) Udało się zamontować 16tki (ET 39) bo klocki były już zużyte. Trochę się zaskoczyłem jaka to trudna procedura i rakieta stoi już tydzień u mechanika, obecnie czekam na dystans 5 mm.

 

Teraz podzielę się nieco tym co ustaliłem.

Po pierwsze TRW są ponoć nieco problematyczne pot tym względem (nieco większe?)

Po drugie są do wyboru 2 rodzaje dystansów:

Nakładka bez otworu centrującego (co oznacza mniejszy styk piasty z alfelgą), która jest bezpieczna do 5 mm (taki zamówiłem - powinno teraz wejść):

https://allegro.pl/oferta/dystanse-sruby-5x110-65-1-gr-5mm-opel-saab-alfa-7461952965?fromVariant=8872019297

Lub większy (tutaj 15 mm) który ma własny otwór centrujący i tym samym styk jest dobry, ale i znacznie większa siły działają:

https://allegro.pl/oferta/dystanse-sruby-5x110-65-1-gr-15mm-opel-saab-alfa-7462170111?fromVariant=8885868124

Takie rozwiązanie znalazłem (poza druciarskim piłowaniem klocków szlifierką bo pewnie nie jest za dobrym pomysłem). Jak ktoś ma inne, z chęcią się dowiem.

 

Apropos, może ktoś wie. Jakbym zmieniał felgi na 17, to jakie ET musi być by pasowało do signuma z hamulcami sportowymi?

 

 

Link to post
Share on other sites

Kolego co masz na myśli,pisząc sportowe hamulce? Coś więcej niż seria?

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Przecież wszystko jest na forum . Chwila i byś wiedział że z 16" jest problem. I jeśli już to lepiej struktury. 

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, darioG73 napisał:

Kolego co masz na myśli,pisząc sportowe hamulce? Coś więcej niż seria?

Tarcza 314mm - z tymi sportowymi to pewnie trochę zafantazjowałem.

Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, michalm83 napisał:

Przecież wszystko jest na forum . Chwila i byś wiedział że z 16" jest problem. I jeśli już to lepiej struktury. 

Z pewnością jest, gdybym tylko był rzetelny i 2 lata temu lepiej poczytał przed wybraniem 16stek (miałem takie w skodzinie).

Czy to oznacza, ze jak wezmę 17stki to będzie ok? Bo wydaje mi się, że ET musi być inne - to mechanik wie co tam nie weszło, ale nic mi konkretnego nie powiedział, poza tym, że brakuje parę mm z powodu zbyt szerokich klocków.

Link to post
Share on other sites

Apropo ET uzupełniam: mam sprzeczne informacje. Niektórzy piszą, że powinno być 35inni że 37 już obciera, a jeszcze ktoś inny, że i 41 ma i jest ok....  chyba nie rozumiem jak działa ET, bo mi się wydaje, że im mniejsze tym więcej miejsca na zacisk bo bardziej wystaje).

.... pewnie chodzi o samą budowę łuków alufelgi, czy jak kto woli wzór. Śliski to temat.

Narazie alusów raczej zmieniał nie będę bo mam świerze opony, ale mam jeszcze wątpliwość czy czy dystans 5mm wystarczy bo za jakieś 2 lata będę zmieniać klocki + tarcze... czyli kolejne parę mm. Pewnie wybiorę Zimermany, skoro trw są ciut szersze.

Edited by Baron Bartek
Link to post
Share on other sites

Znalazłem orginalne GM 17stki z ET 44. Zakładam (jakbym się jednak zdecydował), że też wejdą..... a jak nie to dystans.

Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze w pracy coś na temat felg w oplu ale muszę luknąć. Za bardzo mam rozproszone dane po lapach :D

 

Link to post
Share on other sites

spokos, to nic pilnego, bo już te dystanse zamówiłem i jadą do mechanika.... tylko się nie spodziewałem, że wymiana klocków to będize tak skomplikowana sprawa.

Nikt się nie spodziewa Hiszpańskiej inkwizycji..... no i nagle d***, torturują cię.

Link to post
Share on other sites

Odebrałem samochód od mechanika, pacjent nie zmarł... 5mm dystans spokojnie starcza (nawet 3-4 by ponoć starczyło).

To chyba, najlepsze rozwiązanie jak się natknie taki problem.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP