Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

1.8 XER P0014-62 po wymianie KZFR


Recommended Posts

Witam,

Ostatnio wymieniałem komplet w 1.8 XER tj. Rozrząd, KZFR, pasek, pompa wody. Profilaktycznie też czyszczenie zawrków KZFR. zaraz po poskładaniu wszystkiego odpalenie - cicho wszystko OK. 2km jazdy i ikona serwisu (auto z kluczykiem), odczytany błąd P0014-62 (Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Range/Perfomance). Na forum z tego co wyczytałem P0014 głownie jest z końcówka 63/66 od wałka ssącego. ja mam błąd po stronie wydechowej. teraz pytanie co to może być.

1. zacięty zaworke od KZFR (dalej klepie sobie cicho jak diesel po rozgrzaniu),

2. czy może źle skrecony wałek z kołem (była blokada założona zgodnie ze sztuką), kąt wałka obecnie jest -121.00 *CA - czy ktoś może wie czy to jest poprawny kąt ? nie mogę nigdzie znaleść wartości.

3. coś innego do sprawdzenia ?

 

Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdź ustawienie rozrządu. Wałek nie musi być skręcony z kółkiem w odpowiednim miejscu. Ważne jest ustawienie wałka względem wału. Ustawienie "na znaku" ma tylko za zadanie późniejsze ułatwienie wymiany paska, bo nie trzeba wtedy zdejmować pokrywy. Ustaw wał na znak, zdejmij pokrywę i sprawdź czy wałki są prawidłowo ustawione,

Link to post
Share on other sites

to sprawdzałem, wg. instrukcji of Fix & Drive, znaki na kołach ustawione, znak na wale tez dobrze ustawiony z znakiem z pokrywy. obrót 2x wałem i ponownie sprawdzenie, wszystko gra. znaki na koła nie pokrywają się idealnie, ale zarówno z TUT jak i z info z ASO tak to ma być, czyli dokładnie jak w TUT od Fix and Drive.

 

 image.png.2e61d20db69026277a54e606db35625f.png

Link to post
Share on other sites

Tak, znaki na kołach będą przesunięte o 1/2 zęba i tak ma być, ale one nie mają znaczenia. Ustawiając wał na znak to wałki rozrządu muszą być w odpowiedniej pozycji, dlatego trzeba sprawdzić blokadą wałków rozrządu a nie kół

Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Podstawową sprawą jest to aby walki były zsynchronizowane z wałem

 

Piętaj tylko, że ustawiając wał na znak nie wolno nim kręcić w kierunku przeciwnym niż jego normalna praca

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP