Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kopcenie na zimnym silniku i smród w kabinie


Recommended Posts

Witam jestem nowym użytkownikiem. Mam problem niedawno kupiłem vectre c i jakiś czas temu zacząłem czuc spaliny z nawiewów na postoju. Podczas jazdy nie czuć nic. Dziś się trochę wystraszyłem bo po przejechaniu ok 5 km jak stanąłem na światłach zaczął kopcić jakby mu olej kapał na kolektor. Dym leciał spod podwozia nadkola prawego i wydechu. Znalazłem mała dziurkę w łączniku elastycznym tłumika ale wątpię żeby to było tylko to. Jak już się nagrzał przestał tak kopcić. Może ktoś wie co to może być przyczyną takiej usterki. Mam żonę w 9 miesiącu ciąży i muszę jak najszybciej się z tym uporać bo auto ma służyć do jeżdżenia z rodziną a nie jako dojazdowka do pracy 😛

 

Edited by Piotrek2590
Link to post
Share on other sites

Popatrzyłem poczytałem ale nie wydaje mi się że to coś związane z turbina a dpf wypala się średnio po moich obserwacjach  co ok 400 km coś takiego. Dodam że samochód mocy nie traci i na wyższych obrotach nie kopci jak się rozgrzeje. Bardziej jest to zakres 1000 do 2500 obrotów mniej więcej 

Link to post
Share on other sites

Miałem podobną sytuację. U mnie winna była rurka od EGR, a dokładnie ta część, która wychodzi z kolektora wydechowego i łączy się z chłodniczką spalin. Na odpalonym silniku otwórz maskę i sprawdź. Tą rurkę będziesz widział nieco po prawej stronie obok osłony termicznej kolektora wydechowego. Ona idzie w prawo, przy bloku silnika. Sprawdź, czy na połączeniu rurki z kolektorem nie widać okopceń. Włóż ostrożnie dłoń (uważaj, żeby się nie oparzyć, jeśli silnik jest gorący) i sprawdź, czy na dłoni nie czujesz stamtąd powiewu spalin.

Druga opcja: Kapie Ci olej na wydech w przedniej jego części. Jak się auto rozgrzewa, to olej się spala, dlatego potem już go nie czuć.
Trzecia opcja: Mała nieszczelność złącza elastycznego może wydawać się mała, a w rzeczywistości, od góry, gdzie nie widać, może być duża dziura.

Zanim to naprawisz, to przełączaj nawiew na obieg wewnętrzny. To powinno powstrzymać swobodny wlot spalin do kabiny.

Edited by wimm
Link to post
Share on other sites

To jest olej silnikowy, czy paliwo? A nie cieknie ci przypadkiem z rurki przelewowej idącej do wtryskiwaczy? Ona idzie górą nad kolektorem. Zdejmij plastikową obudowę silnika (pociągnij do góry aż wyskoczy z gumowych kapturków. Jak trzeba to kapturki włóż z powrotem w miejsca na obudowie) i sprawdź, czy tamtędy nie sączy się gdzieś paliwo. Ono też może kapać i kopcić przy spalaniu się.

Link to post
Share on other sites

No to latarka w rękę i zaglądaj skąd ewentualnie olej leci na wydech.
Choć ja bym się również przyjrzał szczelności wydechu + kolektora wydechowego + rurek od EGR. Miałem dokładnie takie objawy przy nieszczelnym wydechu i rurce EGR. DPF próbował się wypalać często i w trakcie nieudanych prób śmierdziało i kopciło się spod maski / spod auta. Oczywiście najgorzej było podczas postu na światłach i w korkach.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP