Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Skrzynia M32 mechanizm roznicowy


Recommended Posts

Witam, mam pytanie odnośnie skrzyni biegów M32 .

Otóż dochodzi szum z okolic mechanizmu roznicowego , z tego co się orientuję są tam 2 łożyska, teraz tak : 

Podczas sprawdzania co to może być, łożyska itp wymienione szum ewidentnie dochodzi z prawej strony wejścia polosi .

Lewa strona auta w powietrzu, 6 bieg i jazda szumu nie ma , prawa strona do góry i szum jest , czy jest możliwe że gdy lewa strona jest zablokowana przez mechanizm to lewe lozysko na nim stoi i działa tylko prawe ? Nie znam dokładnie budowy mechanizmu dlatego pytam . Ewentualnie czy łożyska te można wymienić bez ściągania skrzyni poprzez odkrecenie obudowy mechanizmu .

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Witam robiłem już kilka razy te skrzynie f32 są to skrzynie dosyć kosztowne w naprawach kosz wszystkich łożysk do wymiany to ponad 1000zl plus wysprzeglik. Ostatnio tą skrzynie robiłem od astry 2.0 turbo 175km. Skrzynia wyła słychać ja było głośno w kabinie nie wszystkie biegi wchodziły płynnie. Do tego doszły kpl. pierścienie synchronizatora 3 biegu. Koszty małego remontu były spore ale właściciel mówił że warto bo to auto astra h 2.0 turbo daje duże wrażenia z jazdy. Łożyska są dosyć drogie bo timkena który produkuje większość łożysk do skrzyni biegów. Łożyska do skrzyni biegów muszą być w koszykach stalowych lub mosiężnych ze względu na duże temperatury. Pamiętać należy że łożyska wymienia się parami między pracującymi stopniami. Do weryfikacji skrzyni i luzów w niej jest konieczne zdemontowanie skrzyni jest. Od prawej strony to może być łożysko układu różnicowego to wewnętrzne w które wciska się półoś napędową. Te nowsze wersje skrzyni f32 są lepsze a drogie. Pozostaje tylko demontaż i weryfikacja jej. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Direct 2.2 napisał:

Witam robiłem już kilka razy te skrzynie f32 są to skrzynie dosyć kosztowne w naprawach kosz wszystkich łożysk do wymiany to ponad 1000zl plus wysprzeglik. Ostatnio tą skrzynie robiłem od astry 2.0 turbo 175km. Skrzynia wyła słychać ja było głośno w kabinie nie wszystkie biegi wchodziły płynnie. Do tego doszły kpl. pierścienie synchronizatora 3 biegu. Koszty małego remontu były spore ale właściciel mówił że warto bo to auto astra h 2.0 turbo daje duże wrażenia z jazdy. Łożyska są dosyć drogie bo timkena który produkuje większość łożysk do skrzyni biegów. Łożyska do skrzyni biegów muszą być w koszykach stalowych lub mosiężnych ze względu na duże temperatury. Pamiętać należy że łożyska wymienia się parami między pracującymi stopniami. Do weryfikacji skrzyni i luzów w niej jest konieczne zdemontowanie skrzyni jest. Od prawej strony to może być łożysko układu różnicowego to wewnętrzne w które wciska się półoś napędową. Te nowsze wersje skrzyni f32 są lepsze a drogie. Pozostaje tylko demontaż i weryfikacja jej. Pozdrawiam 

Dzieki za odpowiedź czy to lozysko ukladu roznicowego można wynienic bez demontażu skrzyni?

Link to post
Share on other sites

Witam teoretycznie można po wyjęciu polosi wcześniejszym zlaniu oleju demontażu poduszek skrzyni. Tylko nie wiem czy jest dostęp do wszystkich śrub i czy da się to złożyć tak by nie lal się olej i jak tu nastawić prawidłowe napięcie łożyć bo to są łożyska oporostozkowe i muszą być odpowiednio napięte zbyt duży luz na baryłkach zaraz uszkodzi łożyska i zbyt duże napięcie lozys też uszkodzi bieżnie baryłek łożysko się przegrzeje i rozleci się. Tak więc naprawa polegać powinna tak prawidłowo po stronie technicznej a nie ekonomicznej. W końcu oczekujemy naprawy i poprawy wcześniejszego stanu technicznego naszej skrzyni biegów. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP