Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z30dt wywala płyn chłodniczy


Recommended Posts

Witam kolegów, po wymianie silnika nie możemy dojść do ładu z układem chłodzenia. Auto się nie grzeje ale wywala płyn chłodniczy przez przelew, wymieniony korek na nowy z serwisu, wczoraj ponownie odpowietrzony również na chłodnicy, dziś przejażdżka i znowu sciana grodziowa mokra przy wylocie z przelewu.

Test kupiony na UPG i nie zmienił barwy, cały czas niebieski. 

Podczas dodawania gazu płyn tak jak by zasysało ze zbiorniczka i poziom się obniża, po odpuszczeniu gazu poziom wraca do normy.

Na postoju auto utrzymywane na 3500obr i nic się nie działo na otwartym zbiorniczku.

Co może być przyczyną ? Już ręce opadają, 4 lata było super a od 1,5 miesiąca ciągle coś

Edited by paczkowo
Link to post
Share on other sites

Opuszczone tuleje - jak to potocznie zwą ludzie, natomiast generalnie płaszczyzna bloku silnika zmieniła się w bananowy łuk :) Poważnie - przerabiałem u siebie. Test upg nie pokaże, ponieważ dopiero gdy turbo zaczyna ładować, dostają sie spaliny do układu chłodzenia. Chcesz by Ci coś pokazał? Jest sposób - jeździsz autem ostrzej, by nawaliło kompresji do zbiorniczka, nastepnie montujesz worek lub koszulke biurową na zbiorniczek, zaciskasz pod korkiem, z drugiej strony zaciskasz na urządzeniu to pomiaru UPG. Dopiero wtedy odkręcasz korek (przez worek), ciśnienie przechodzi przez płyn upg i dopiero wtedy zmienia kolor :)

Jak napisałem - przechodziłem to samo. Jest jeszcze opcja że może walić chłodnicą EGR, ale nie spotkałem nikogo na żadnym forum w europie komu taka chłodniczka by puściła.

 

edit: jeszcze jedno sprawdzenie - przejedź się z odłączoną turbiną, czyli np zdejmij wtyczkę z przepływki lub egra - i zobacz czy jest ten sam problem z wywalaniem płynu - będziesz miał odpowiedź. Na postoju tego nie uczynisz, by spaliny przeszły do układu, chyba że już naprawdę jest już mocno powyginany.

Edited by daroot
Link to post
Share on other sites

Jeśli okaże się upg to poprostu rewelacja, silnik wymieniony na uszkodzony, 6000 poszło w siną dal, żeby to ewenualnie robić trzeba blok planować ?

 

edit: Dodam że faktycznie objawy się pokazały dopiero jak na autostradę wyjechałem, przy spokojnej jeździe jest ok, wystarczy kilka razy gwałtowniej przyspieszyć do 4000obr i wyżuca płyn

Edited by paczkowo
Link to post
Share on other sites

Jeśli opadły tuleje to nie opłaca się cokolwiek robić z blokiem to już złom - szukać nowego używanego silnika a jak sam wiesz wszystko co jest dostępne na olx to złom gdzie jakiś czas problem z tulejami może powrócić ..

Edited by adrian2602
Link to post
Share on other sites

Jutro pod przelew podłączę rurkę i wyprowadzę na zewnątrz i podłączę kapilarę do sprawdzania upg. W ten sposób sprawdzę podczas jazdy, jak się okaże upg to mnie chyba zawał będzie czekał, pół roku temu wymiana wszystkich amorów na nowe, w sierpniu wysiadło turbo, następnie wymiana silnika, regeneracja turbo. w Auto przez pół roku 9000 włożone bo szkoda , bo był rodzynek z małym przebiegem, auto było pierwsza klasa, każdy się dziwił ze taki stan a teraz porażka.

Ciekawe jak się zachowa osoba od której kupiłem silnik

Link to post
Share on other sites

czytałem oba tematy już wcześniej, i oba wskazują na upg. Zakładałem nowy temat ponieważ u mnie test wyszedł negatywny, bąbelków nie widać w płynie , temperaturę trzyma. Jutro spróbuje tak jak pisałem wcześniej zrobić test podczas jazdy.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, paczkowo napisał:

czytałem oba tematy już wcześniej, i oba wskazują na upg.

I za to powinieneś dostać osta. Wiedząc, że są tematy i zamiast kontynuować, to postanowiłeś napisać nowy. Zwracam uwagę, żeby pytać w istniejących tematach.

 

Link to post
Share on other sites

Witam, jak mogę będę kontunowal już tutaj, zrobiony test na upg podczas jazdy, do momentu aż nie wywaliło płynu test nie zmienił barwy. Test zrobiony w następujący sposob: tak jak na zrobionym zdjęciu, kapilara podczas jazdy w kabinie w moim ręku, podczas przyspieszania widoczne było zaciąganie powietrza do środka, po odpuszczaniu gazu i hamowaniu silnikiem wydalanie gazu poza układ. I tak cały czas aż wywalił płyn. Test nie zmienił barwy, zapachu spalin nie czuć. Czy np jakiś zator w układzie może powodować takie objawy? Ewentualnie może jakieś inne pomysły? 

16041335969101343364723754932459.jpg

Link to post
Share on other sites

Uwagi z dnia wczorajszego i dzisiejszego: 

Przy jeździe spokojnej nie wywala płynu, sisnienie w normie, temperatura silnika 83-90 przy normalnym jeżdżeniu. 

Co sądzicie o tym? 

Myślę nad sprawdzeniem czy termostat do końca otwiera oraz nad sprawdzeniem drożności chlodnicy

Link to post
Share on other sites

Odłącz egr (wtyczkę) i pojeździj ostrzej bez turbo, gdyż wtedy zostanie odcięte przez ecu. Sprawdź wtedy czy wywala płyn.

 

Link to post
Share on other sites

Przy spokojnej jeździe wszystko ok. Przy szybszej jeździe wywala, jutro jedzie na sprawdzenie termostatu, chłodnicy itp. Może gdzieś nie jest drożny układ chłodzenia i na spokojnie wystarcza a podczas gwałtowniejszej jazdy jest za mało wydajny. Po raz kolejny zrobiony będzie test na głowice, tym razem jakimś specjalnym przyrządem. Może się uda że nie będzie upg :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP