Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem z obrotami silnika - vectra 2.2 z22se


Recommended Posts

Cześć,

Piszę do Was, bo dostaję już szewskiej pasji. Sytuacja z samochodem wygląda tak:

1. Po lekkim dodaniu gazu obroty spadają do ok 450 obrotów/minutę

2. Przykładowo, po przegazowaniu "na luzie", obroty rosną po czym spadając nie zatrzymują się na poziomie 900 obr/min, ale spadają do wartości ok 450 obr/min i dopiero wracają do normalnego poziomu.

3. Podczas dojeżdżania do skrzyżowania kiedy samochód wrzucę na luz, to do samego zatrzymania trzyma 1500 obr/min

4. Podczas hamowania silnikiem czuję, że poniżej ok 2000obr/min samochód "ciągnie" (zachowuje się jakby gaz był lekko wciśnięty) - kilka razy zdarzyło się, że auto zachowywało się tak jak z włączonym tempomatem.

Starałem się znaleźć na forum jakieś porady ale niestety nic nie pomogło. Odłączyłem przepływomierz i problemy nie ustąpiły. Sprawdziłem przepustnice i jest czysta. Zawór EGR na 90% mam zaślepiony (nie odkręcałem ale widać, że jest pod nim jakaś "blaszka"). Filtry i oleje wymienione zaraz po zakupie, paliwo z różnych stacji i dalej to samo. Jedyne czego jeszcze nie zrobiłem to wymiana świec (może tu leży problem?). Czujnik pozycji pedału gazu też moim zdaniem ok (odczyt po podłączeniu do komputera się zgadza).

Dodam jeszcze, że mam kupionego opcoma (oczywiście z aliexpress 😅) i poza błędami związanymi z ABS nic się nie wyświetla (w razie potrzeby dodatkowych odczytów z komputera szybko pobiegnę sprawdzić)

Byłbym BARDZO wdzięczny za jakieś porady, wskazówki co może być problemem i jak ewentualnie można to sprawdzić/naprawić.

 

Link to post
Share on other sites

Przydałyby się pomiary przepływki, sond i korekt. Długich op com nie zrobisz.

Zrób pomiary op com  i wrzuć

Link to post
Share on other sites

4. Wydaje mi się, że tak powinien się zachowywać. W końcu jak puścisz gaz (np. na 1. czy 2. biegu), to auto powinno jechać – silnik ciągnąć (podtrzymanie obrotów), a nie zdychać. Przynajmniej mój 2.2 tak się zachowuje. Oczywiście jest granica – pod mocniejszą górkę sam nie pociągnie. Niemniej, na prostej jak najbardziej. Zresztą, tak się przecież jeździ w korku. Puszczasz sprzęgło bez wciskania gazu i również bez dotykania tego pedału auto się toczy. Na pierwszym czy drugim biegu, w zależności od potrzebnej prędkości. 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, stigmatizer napisał:

4. Wydaje mi się, że tak powinien się zachowywać. W końcu jak puścisz gaz (np. na 1. czy 2. biegu), to auto powinno jechać – silnik ciągnąć (podtrzymanie obrotów), a nie zdychać. Przynajmniej mój 2.2 tak się zachowuje. Oczywiście jest granica – pod mocniejszą górkę sam nie pociągnie. Niemniej, na prostej jak najbardziej. Zresztą, tak się przecież jeździ w korku. Puszczasz sprzęgło bez wciskania gazu i również bez dotykania tego pedału auto się toczy. Na pierwszym czy drugim biegu, w zależności od potrzebnej prędkości. 

To masz rację, tylko że u mnie taka sytuacja występuje na każdym biegu - przykładowo potrafi trzymać 50 km/h na 3. biegu 

Link to post
Share on other sites

przepustnica do wymiany

 

Edited by Rafalg
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Rafalg napisał:

przepustnica do wymiany

 

Tego szczerze mówiąc najbardziej się obawiałem. Jestem jakoś w stanie na 100% stwierdzić że to ona jest problemem?

Link to post
Share on other sites

Co do zatrzymywania się obrotów przy hamowaniu silnikiem przy ok 2000 i 1500 przy wrzucaniu na luz - to normalne jeśli czyściłeś bądź chociaż odłączyłeś przepustnice. Po 50-100 km przepustnica się ” zaadoptuje ” i powinno być ok. Sprawdź zawór EGR, blaszka o której piszesz to prawdopodobnie blaszana uszczelka i zawór wcale może nie być zaślepiony. U mnie problem falowania obrotów i szarpania podczas jazdy powodował właśnie EGR i po jego usunięciu wszystko wróciło do normy .

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP