Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Rozładowany akumulator i zero reakcji przy nowym.


Recommended Posts

Panowie proszę o rady.

Miałem obecnie ok 2tygodni bez jazdy samochodem. Akumulator już był do wymiany, ale jak się jeździło to ok, a teraz idę do samochodu i nawet nie otworzył drzwi.
Poziom akumulatora spadł prawie do zera więc wymiana na nowy. Na początku pojawiły się problemy, bo załączył się wiatrak i nie chciał się wyłączyć. 
Po wsadzeniu kluczyka okazuje się, że nie da się go odpalić. Zero reakcji pomimo dobrego akumulatora. Wiele prób i nic, a wiatrak cały czas wchodzi w tryb pracy nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce.

W czym problem, co mogło zgłupieć przy braku prądu z akumulatora?

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Puchatek napisał:

Proszę sprawdzić główne przekaźniki.

Przeczyścić dokładnie

Jutro sprawdzę i od razu dam znać :)
Możliwe, że mi się uda jutro go podłączyć pod kompa i sprawdzić ew. błędy.

Miałem w głowie przez chwilę, że mógłby się rozstroić immobilizer?

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim przekaźnik pompy.

Pompa nie podaje i tyle.

IMMO będzie OK moim zdaniem.

Weź szybko spróbuj na PLAK odpalić

 

Edited by Puchatek
Link to post
Share on other sites

Tak jak wspominałeś,koniecznie podłącz kolego jakiś fejs,dedykowany do opla i spróbuj zczytać,błędy.Może to pomoże w diagnozie,bo póki co to wróżenie z fusów.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Sprawdzony na kompie:

 

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: CIM
Adres źródłowy: 0x00000245
Identyfikator: 0x0009
Numer części:13132473
Numer wersji oprogramowania: 12244820_
Opis systemu: DELPH0400
Hardware key number: S001015328
Kod alfa:   
Data produkcji: 030408
Code Index and version: 008 02

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(00)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: EHPS
Adres źródłowy: 0x00000244
Identyfikator: 0x0103
Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW
Numer sprzętu:24444336
Numer części:0
Numer wersji oprogramowania: V12_
Opis systemu: TRW  0300
Kod alfa:    
ECU variant coding: 0x00000105

Ilość zapisanych kodów błędów:1

C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(37)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: IPC
Adres źródłowy: 0x00000255
Identyfikator: 0x0101
Numer części:13140907
Numer wersji oprogramowania: 6.36 38/02
Opis systemu: VDO  0400
Hardware key number: S001007479
Kod alfa: SD
Data produkcji: 030312
Code Index and version: 001 04

Ilość zapisanych kodów błędów:1

U2107 - Nieprawidłowe dane z BCM (Moduł kontroli nadwozia)
(71)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: BCM
Adres źródłowy: 0x00000252
Identyfikator: 0x0104
Numer części:13120953
Numer wersji oprogramowania: C09C46  11024502
Opis systemu: TEMIC04  
Hardware key number: S001007479
Opis systemu: 0x20202020202020303030333030373338
Kod alfa: AS
Data produkcji: 000300030207
Code Index and version:       

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B2996 - Wyłącznik drzwi tylnych lewych, przerwany obwód lub napięcie za wysokie
(05)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: REC
Adres źródłowy: 0x00000254
Identyfikator: 0x0102
Nazwa systemu: REC  
Numer części:13112913
Numer wersji oprogramowania: 000003EE
Opis systemu: LEAR 0400
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Kod alfa: AT 

Ilość zapisanych kodów błędów:2

B1335 - Czujnik deszczu, napięcie za niskie
(02)  - Nie występuje

B1020 - Brak komunikacji z czujnikiem deszczu
(71)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: UEC
Adres źródłowy: 0x00000253
Identyfikator: 0x0102
Nazwa systemu: UEC  
Numer części:13144712
Numer wersji oprogramowania: 000003ED
Opis systemu: LEAR 0400
Kod alfa: UT 

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B3874 - Przekaźnik zał./wył. wycieraczek przedn., przerwany obwód lub napięcie za niskie
(06)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: DDM
Adres źródłowy: 0x00000259
Identyfikator: 0x0202
Numer części:13111458
Numer wersji oprogramowania: OP1D 188000
Opis systemu: SIEM 0401
Hardware key number: S001007479
Kod alfa: AN
Data produkcji: 313030
Code Index and version: 000 00

Ilość zapisanych kodów błędów:3

B2555 - Obwód lampki drzwi kierowcy, wadliwe działanie
(00)  - Obecny

B1330 - Napiecie ukladu, wadliwe dzialanie
(00)  - Nie występuje

B1325 - Zbyt niskie napięcie układu
(03)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: PDM
Adres źródłowy: 0x00000258
Identyfikator: 0x0202
Numer części:13111459
Numer wersji oprogramowania: OP1D 188000
Opis systemu: SIEM 0401
Hardware key number: S001007479
Kod alfa: AP
Data produkcji: 603030
Code Index and version: 000 00

Ilość zapisanych kodów błędów:3

B2555 - <Nieznany kod błędu>
(00)  - Nie występuje

B1330 - Napiecie ukladu, wadliwe dzialanie
(00)  - Nie występuje

B1325 - Zbyt niskie napięcie układu
(03)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

 

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Puchatek napisał:

odpalałeś na tym PLAK-u ?

Samochód po odpaleniu z kluczyka nie kręci poza działaniem wentylatorów, które chodzą cały czas.
Nie ma żadnej reakcji po przekręceniu kluczyka także takie odpalenie nie do wykonania.

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że odpalanie wentylatorów na zapłonie to taki "tryb awaryjny" auta. Nie widzi danych z czujników (temp, napięcia) i dla bezpieczeństwa chłodzi na maksa, żeby nie przegrzać samochodu. Ja bym sprawdził wszystkie główne bezpieczniki oraz przewody prądowe i masowe.

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, macie-k napisał:

Wydaje mi się, że odpalanie wentylatorów na zapłonie to taki "tryb awaryjny" auta. Nie widzi danych z czujników (temp, napięcia) i dla bezpieczeństwa chłodzi na maksa, żeby nie przegrzać samochodu. Ja bym sprawdził wszystkie główne bezpieczniki oraz przewody prądowe i masowe.

Bezpieczniki i przekaźniki pomierzone wszystkie z każdej puszki jaka jest w samochodzie.
Wszystkie dobre i po owej akcji samochód nadal bez reakcji.
 

Link to post
Share on other sites

Jak wszystko było ok, a po 2 tygodniach stania jest problem, to może gdzieś coś zaśniedziało i jest słabe przewodzenie. Wtyczki przydałoby się sprawdzić. Może Kolega @ost32v6 coś podpowie, bo ma ten silnik w paluszku.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Cretux napisał:

Jak wszystko było ok, a po 2 tygodniach stania jest problem, to może gdzieś coś zaśniedziało i jest słabe przewodzenie. Wtyczki przydałoby się sprawdzić. Może Kolega @ost32v6 coś podpowie, bo ma ten silnik w paluszku.

Dokładnie. Samochód na co dzień użytkowany bez jakiś problemów itd. wszelakie naprawy robione na czas jak i coroczny serwis jaki sobie robiłem w ASO od wymiany olejów, filtrów itd. Samochód również jeżeli chodzi o diagnozowanie to nic nie było poza niedziałającym czujnikiem deszczu :)

Po dwóch tygodniach próba z otwarcia drzwi z pilota i zero reakcji. Otwarcie z kluczyka. Zmierzenie akumulatora i jak pisałem napięcie jakie miał bliskie zeru.

Link to post
Share on other sites

Kolego rozrusznik weryfikowałeś?. Sprawdź połączenia przewodów z nim.Może któraś szczotka wisi w szczotkotrzymaczu.

Link to post
Share on other sites

Masz m.in. błąd ABS. Czytałem, że jak jest kiepskie połączenie na wtyczce, to nie odpala, tylko nie kojarzę czy kręci czy w ogóle.Tak mi przychodzi do głowy, żeby wtyczki ABS, wspomagania czy ECU potraktować Kontakt S. Ale nie jestem fachowcem w elektryce samochodowej.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, darioG73 napisał:

Kolego rozrusznik weryfikowałeś?

Łatwo rozrusznik sprawdzić próbując odpalić na pych

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cretux napisał:

Łatwo rozrusznik sprawdzić próbując odpalić na pych

Ty gamoniu , sam sie na pych odpal a nie koledze V-ke karzesz pchac , oc dopiero by sobie biedy narobil :dash:

Link to post
Share on other sites

Sprawdz czy czasem nie masz upalonego przewodu miedzy dodatnia klema a ECU 

20201019_200516.jpg

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, ost32v6 napisał:

Ty gamoniu , sam sie na pych odpal a nie koledze V-ke karzesz pchac , oc dopiero by sobie biedy narobil :dash:

Nie raz V-ke odpalałem. No może nie Z32SE, ale będę się sprzeczał ;)

 

 

Link to post
Share on other sites

niechcialbys jakby ja pchnal i przeskoczyl by mu rozrzad   bo na naprawe musialbys swoja VC sprzedac .

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ost32v6 napisał:

niechcialbys jakby ja pchnal i przeskoczyl by mu rozrzad

spotkałeś się z tym czy tylko z opowieści?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP