Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wzrost ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym


Recommended Posts

Cześć, nie wiem czy jakoś się tym martwić, ale: na zimnym silniku mam poziom płynu chłodzącego na Kalt (czyli OK), ale jak pojeżdżę trochę to zapala się kontrolka małej ilości płynu - rzeczywiście jest kilka cm niżej poziomu.

I teraz dwa kierunki:
1. jak nie odkręcam korka to taki poziom się utrzymuje nawet na zimnym silniku, jeżdżąc dalej poziom delikatnie spada dalej
2. po odkręceniu (np. na cieplnym silniku) powietrze ucieka, syknie, poziom się podnosi czasami do poziomu Kalt, czasami nie. Potem w sumie dalej j/w.

Termostat wymieniony na koniec 2019, trzyma temp. , zawór w korku da się wcisnąć (dość ciężko chodzi), czasami troszkę płynu muszę dolać, aby być na Kalt.

Czy to normalne, że tak ciśnienie wzrasta w układzie, a korek tego nie wypuszcza? Czy przyczyna może być poważniejsza?  

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP