Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

[Vectra C ] 1,9 150 KM. Co tak klekocze, stuka ?


Recommended Posts

Dzień Dobry.

Panowie ( i Panie ) zauważyłem ostatnio wysiadając z samochodu dziwny klekot w silniku po stronie rozrządu. Rano ( na zimnym ) go nie słyszałem, dopiero po wyjściu z samochodu.

Na zimnym tego nie ma, coś klekocze jak samochód chwilę popracuje. Obecnie samochodem nie jeżdżę.

Żadne błędy się nie świecą na desce, olej OK, żadnych oznak słabszego samochodu, ma moc itp.

Nie za bardzo wiem co to może być, czy jakieś łożysko ? , rolka ? pasek ?

Zastanawiam się co tak podskakuje obok alternatora ? Może to jest przyczyną ? Jeśli wg was drodzy koledzy ktoś kojarzy co się mogło stać proszę o pomoc, może to drobnostka z którą poradzę sobie w zaciszu własnego garażu.

Zamieszczam filmik, może ktoś coś ...

Link to post
Share on other sites

To obok alternatora to napinacz paska osprzętu,ale to nie on wydaje te dźwięki.Bardziej niepokojący ten metaliczny klekot,tak jakby rozrząd się przestawił.

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Gdyby był przestawiony rozrząd, to by klepało cały czas na zimnym i rozgrzanym. Może być, że coś poluzowane i klepie

Link to post
Share on other sites

Ja nigdy nie miałem z nim problemu, ale może to rozwalające się koło pasowe? Albo sprężarka klimatyzacji? To by tłumaczyło dlaczego napinacz tak skacze, bo moim zdaniem powinien trochę spokojniej pracować.

Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za żywe zainteresowanie się tematem.

Chyba znalazłem winowajcę, a przynajmniej tak Mi się wydaje.

Zrzucony pasek osprzętu i cisza a ... koło pasowe "lata" na wszystkie strony.

Zweryfikowałem jeszcze napinacz - prawdopodobnie również do wymiany

Dzwoniłem do serwisu opel zapytać o oryginalne koło pasowe i cena zwaliła mnie z nóg 930 zł 😵

Wg nr VIN potrzebuję kupić nr 55196301.

O ile udało Mi się prawidłowo ustalić oryginałem na pierwszy montaż jest DAYCO. ( Zdejmę to co jest obecnie i zweryfikuję dla 100% pewności )

Jakie części polecacie kupić panowie, bo tych kół i napinaczy jest sporo na rynku. Zastanawiam się czy nie lepiej kupić używany oryginał niż zamiennik - w przypadku koła pasowego, napinacz kupię nowy.

 

Edited by Puchatek
Link to post
Share on other sites

W zeszłym roku posypało się moje i faktycznie siedziało DAYCO.Obkroiła się górna bieżnia z gumowego amortyzatora i spadła.Co gorsza w trasie na całe szczęście pasek spadł na ten gumowy amortyzator i napinacz jeszcze pasek naciągnoł.Tak wracałem 100 km z nożem na gardle,ale dojechałem.Koło pasowe kupiłem używane,wrzuciłem nowy pasek i narazie półtora roku jeżdżę.:)

No,faktycznie na filmiku widać jak nim telepie.:)

Edited by darioG73
Link to post
Share on other sites

Czyli trafiłem z diagnozą, wygląda przerażająco to koło jak się telepie ;)

Poszperaj na forum, chłopaki nieraz piszą co wstawić żeby było tanio i dobrze ;) choćby tu

Nie wiem czy masz przedlift/polift tudzież koło starego czy nowego typu. W każdym razie wstawiaj nowego typu, posłużę się linkami do IC na szybko. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi. Ja wiem, ze mam takie jak DPV1080 i wygląda na fabryczne po 350kkm i dalej się trzyma kupy.

Nie takie https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3115301817220-DAYDPV1046-O17941-kolo-pasowe-walu-korbowego.html

Tylko takie https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3314303117150-DAYDPV1080-O17941-kolo-pasowe-walu-korbowego.html

W tym temacie powyżej też piszą o jakiś innym kole eksperymentalnym DPV1139

Link to post
Share on other sites

najt154, bardzo Ci dziękuję za pomoc !

Pozostałym chłopakom również 

:piwoj: .

Jak tylko ogarnę części zamienne to powymieniam co trzeba i napiszę jak się sprawa zakończyła.

Link to post
Share on other sites

Napinacz niestety również do wymiany , nie odbija prawidłowo - pasek luźny, niemal można go zrzucić rękami z rolek bez kluczy.

Napinacz jakiś konkretny ?

Czy pasek osprzętu jakiś konkretny polecacie ? 

Gates, Conti czy brać co będzie ?

Co do cen , to zarówno w IC jak i AP mam na firmę spore zniżki. Porównam i zobaczę gdzie kupować.

Edited by Puchatek
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, darioG73 napisał:

Nie wiem jak gdzie u mnie IC,to najdroższy sklep z gratami w mieście.

Nic dziwnego, dla normalnego człowieka z ulicy to jest najdroższy sklep w mieście. Ale świetnie służy jako katalog do pokazywania części na forum.

12 godzin temu, Puchatek napisał:

Napinacz jakiś konkretny ?

Czy pasek osprzętu jakiś konkretny polecacie ? 

Gates, Conti czy brać co będzie ?

Napinacz INA, pasek Conti i będzie git ;)

Edited by najt154
Link to post
Share on other sites

Ja doskonale o tym wiem,że IC to sklep nie dla ludzi z ulicy,ale większość tu na forum ,to właśnie tacy ludzie (między innymi i ja),którzy w miarę możliwości chcą sami i tanio naprawiać swoje vecterki,a nie płacić grubą kasę "wymieniaczom części" co siebie mechanikami nazywają z małymi wyjątkami.

Link to post
Share on other sites

Ok, mam nadzieję, że kolega będzie na tyle rozsądny aby kupić tak, żeby nie przepłacić i na szczęście nie zasugeruje się moją bezmyślną sugestią, ŻEBY TO KONIECZNIE BYŁ INTERCARS.

Z mojej strony kończę bo temat dotyczył awarii koła pasowego, a nie sklepu w którym się go kupuje.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Puchatek napisał:

a mam chyba już "ostatnie" pytanie w temacie.

Śruby do tego koła 1080 mam dość takie same czy jakieś krótsze ?

Do tego kola ida krotkie sruby.Jak masz stare kolo grube to sruby beda za dlugie.Moze krotkie sruby beda w zestawie.

Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja.

Dziś udało Mi się wymienić zużyte elementy.

Poskładałem wszystko do kupy na nowych gratach i ... silnik pracuje jak pszczółka :)

Nic nie stuka, nie wibruje, żadnych niepokojących odgłosów.

Dziękuję wszystkim za pomoc :piwoj:

 

Temat można zamknąć.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP