Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Opel Vectra C 2002 PB+GAZ problem z odpalaniem na zimnym silniku


Recommended Posts

Na początek napiszę, że jestem kobietą i po wizycie u 9 mechaników z których nikt nie pofatygował się, aby poszukać przyczyny i porady w internecie postanowiłam napisać i może znajdzie się ktoś, kto będzie mógł mi pomóc.

W momencie odpalania na zimnym silniku czuć zapach benzyny, silnik faluje i gaśnie kilka razy. Nie reaguje na pedał gazu, jazda i ruszanie jest niemożliwe. Problem ustępuje po tym jak temperatura wzrasta do ponad 70st i przełącza się na gaz.

Do tej pory wymieniłam:

- cewkę

- pompę paliwa

- przepływomierz

- sterownik 

- tak byłam u mechanika, który zakładał gaz i zmieniał ustawienia

- odłączyłam gaz całkowicie i jeździłam kilka dni na benzynie.

W jakim kierunku powinnam szukać przyczyny?

Z góry dziękuję za wszystkie porady!

Link to post
Share on other sites

Tak jak piszę Cretux  sprawdzić parametry pracy podzespołów. Widzę, że pomorskie a dokładnie skąd jesteś? Jaki masz gaz? Kto stwierdził i na jakiej podstawie wymienił sterownik? Nowy czy używany?

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, jamal8000 napisał:

Tak jak piszę Cretux  sprawdzić parametry pracy podzespołów. Widzę, że pomorskie a dokładnie skąd jesteś? Jaki masz gaz? Kto stwierdził i na jakiej podstawie wymienił sterownik? Nowy czy używany?

Starogard Gdański, ale w weekendy jestem w Słupsku. Czy mógłbyś polecić kogoś z tego regionu?

Sterownik nowy, kupiony i zaprogramowany w Elektro-Bip w Rumii. Zalecenie mechanika, który nie potrafił znaleźć przyczyny po sprawdzeniu wszystkich elementów (jak twierdził). Następnie po tym jak był brak poprawy to w Elektro-Bip elektronik polecił wymianę przepływomierza i tak też zrobiłam - odpowiedni, dopasowany na podstawie nr VIN - niestety nadal bez zmian.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o Elektro-Bip, to ktoś na forum narzekał na nich. Jak dobrze pamiętam, to parę razy sterownik był do poprawki. Dotyczyło do regeneracji, ale jak piszesz masz nowy.

Z Twojego regionu, to może Kolega @tomascor albo @dare40

Link to post
Share on other sites

No własnie z  Elektro-Bip  jest problem , nie jeden na nich narzekał  , druga sprawa np. przepływka  nowa a ASO czy zamiennik ? bo w VC  jest problem z zamiennikami  niby ta sama firma a zamienniki nie chcą prawidłowo działać , po trzecie błędy były odczytywane jeśli nie to od tego tez można zacząć bo może będą jakieś i naprowadzą na trop 

Link to post
Share on other sites

Szkoda, że konie weekendu bo bym odczytał błedy. Chyba ze w tygodniu ktos z kolegów. Trzeba zacząć od błedów i sprawdzeniu parametrów bo tak to wróżenie z fusów.

Link to post
Share on other sites

Smutne jest to, że każdy z nas by od tego zaczął, a Koleżanka była u 9 mechaników i nikt na to nie wpadł. Podejrzewam, że niektóre części wymieniła niepotrzebnie. Tacy mechanicy...

Link to post
Share on other sites

Też sądzę ze pompa paliwa i cewka była nie potrzebnie wymienona. Coś smierdzi mi ta przepływka. Jaka masz instalację gazową?

Link to post
Share on other sites

Jak Kolega @dare40 wspomniał. Pytanie jakiej firmy te części, bo może jakieś tanie zamienniki, a jak wiadomo opel ich nie lubi. Może cewka czy przepływka, to jakieś no name

Link to post
Share on other sites

skoro no name to napewno może być lipa. Wiem coś na ten temat bo jakiś czas temu wysyłałeś mi parametry i oryginał u mnie chodzi elegancko, a miałem zamiennik to silnik dziwne miał zachowania.

Link to post
Share on other sites

Teraz się doczytałem jednej rzeczy

23 godziny temu, marta21229 napisał:

Problem ustępuje po tym jak temperatura wzrasta do ponad 70st i przełącza się na gaz.

Przy tej temp. dopiero przełącza na gaz? :mysli:

Link to post
Share on other sites

Na zimnym faluje i czuć zapach benzyny... gaśnie... Toć go zarombiście przelewa... Ale jak już tu padło... Najpierw op com lub tech... Inaczej to wróżenie... No jeszcze elm można sprawdzić korekty i pracę sond... Ale odczyt błędów to podstawa...

Link to post
Share on other sites

Trochę wysoka tem jak do przełączenia. U mnie między 30 a 40 przełącza na gaz.  Może gazownik tak ustawił wysoko temperaturę.

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Cretux napisał:

Teraz się doczytałem jednej rzeczy

Przy tej temp. dopiero przełącza na gaz? :mysli:

Bo pewno gazownik to super druciarz był...

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cretux napisał:

Smutne jest to, że każdy z nas by od tego zaczął, a Koleżanka była u 9 mechaników i nikt na to nie wpadł. Podejrzewam, że niektóre części wymieniła niepotrzebnie. Tacy mechanicy...

Bo w normalnym kraju poszedłby pozew i wysokie odszkodowanie...

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, oriencik napisał:

Bo pewno gazownik to super druciarz był...

Może Koleżanka patrzyła na wskaźnik temp. ale mimo to on się szybko nie podnosi, a gaz powinien coś ok 30 się przełączyć. Zależy jak kto ustawi ale na pewno nie przy 70.

Link to post
Share on other sites

Wiele nie trzeba. Wystarczy kiepskie podłączenie reduktora i instalacja może być ustawiona na 20, a i tak przełączy się przy 70. Jeśli było jeżdżone sporo na benzynie a problem nie ustąpił to napewno nie będzie to wina LPG. Zacząłbym od przepływki i sprawdzenia korekt. Sondę można sobie na początek darować bo nie pracuje na zimnym silniku

Link to post
Share on other sites
Dnia 18.10.2020 o 19:21, Cretux napisał:

Może Koleżanka patrzyła na wskaźnik temp. ale mimo to on się szybko nie podnosi, a gaz powinien coś ok 30 się przełączyć. Zależy jak kto ustawi ale na pewno nie przy 70.

To jest informacja, którą uzyskałam od mechanika.

Link to post
Share on other sites

 

Dnia 18.10.2020 o 18:43, jamal8000 napisał:

Też sądzę ze pompa paliwa i cewka była nie potrzebnie wymienona. Coś smierdzi mi ta przepływka. Jaka masz instalację gazową?

Zarówno jedno i drugie było słusznie wymienione, widziałam w jakim były stanie. Bez nowej pompy samochód nie ruszyłby z parkingu, natomiast cewka już praktycznie się rozpadała, była związana drutem.

Link to post
Share on other sites

jak będziesz w Słupsku w weekend daj znać. Podjadę z komputerem i odczytamy błedy i sprawdzimy  parametry pracy podzespołów

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP