Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marta21229

Opel Vectra C 2002 PB+GAZ problem z odpalaniem na zimnym silniku

Recommended Posts

Na początek napiszę, że jestem kobietą i po wizycie u 9 mechaników z których nikt nie pofatygował się, aby poszukać przyczyny i porady w internecie postanowiłam napisać i może znajdzie się ktoś, kto będzie mógł mi pomóc.

W momencie odpalania na zimnym silniku czuć zapach benzyny, silnik faluje i gaśnie kilka razy. Nie reaguje na pedał gazu, jazda i ruszanie jest niemożliwe. Problem ustępuje po tym jak temperatura wzrasta do ponad 70st i przełącza się na gaz.

Do tej pory wymieniłam:

- cewkę

- pompę paliwa

- przepływomierz

- sterownik 

- tak byłam u mechanika, który zakładał gaz i zmieniał ustawienia

- odłączyłam gaz całkowicie i jeździłam kilka dni na benzynie.

W jakim kierunku powinnam szukać przyczyny?

Z góry dziękuję za wszystkie porady!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przydałoby się zrobić pomiary pracy sond, przepływomierza i korekt np ELM327

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak piszę Cretux  sprawdzić parametry pracy podzespołów. Widzę, że pomorskie a dokładnie skąd jesteś? Jaki masz gaz? Kto stwierdził i na jakiej podstawie wymienił sterownik? Nowy czy używany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Starogard Gdański, ale w weekendy jestem w Słupsku. Czy mógłbyś polecić kogoś z tego regionu?

Sterownik nowy, kupiony i zaprogramowany w Elektro-Bip w Rumii. Zalecenie mechanika, który nie potrafił znaleźć przyczyny po sprawdzeniu wszystkich elementów (jak twierdził). Następnie po tym jak był brak poprawy to w Elektro-Bip elektronik polecił wymianę przepływomierza i tak też zrobiłam - odpowiedni, dopasowany na podstawie nr VIN - niestety nadal bez zmian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o Elektro-Bip, to ktoś na forum narzekał na nich. Jak dobrze pamiętam, to parę razy sterownik był do poprawki. Dotyczyło do regeneracji, ale jak piszesz masz nowy.

Z Twojego regionu, to może Kolega

Please login or register to see this link.

albo

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie z  Elektro-Bip  jest problem , nie jeden na nich narzekał  , druga sprawa np. przepływka  nowa a ASO czy zamiennik ? bo w VC  jest problem z zamiennikami  niby ta sama firma a zamienniki nie chcą prawidłowo działać , po trzecie błędy były odczytywane jeśli nie to od tego tez można zacząć bo może będą jakieś i naprowadzą na trop 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że konie weekendu bo bym odczytał błedy. Chyba ze w tygodniu ktos z kolegów. Trzeba zacząć od błedów i sprawdzeniu parametrów bo tak to wróżenie z fusów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smutne jest to, że każdy z nas by od tego zaczął, a Koleżanka była u 9 mechaników i nikt na to nie wpadł. Podejrzewam, że niektóre części wymieniła niepotrzebnie. Tacy mechanicy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też sądzę ze pompa paliwa i cewka była nie potrzebnie wymienona. Coś smierdzi mi ta przepływka. Jaka masz instalację gazową?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Kolega

Please login or register to see this link.

wspomniał. Pytanie jakiej firmy te części, bo może jakieś tanie zamienniki, a jak wiadomo opel ich nie lubi. Może cewka czy przepływka, to jakieś no name

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro no name to napewno może być lipa. Wiem coś na ten temat bo jakiś czas temu wysyłałeś mi parametry i oryginał u mnie chodzi elegancko, a miałem zamiennik to silnik dziwne miał zachowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz się doczytałem jednej rzeczy

Please login or register to see this quote.

Przy tej temp. dopiero przełącza na gaz? :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zimnym faluje i czuć zapach benzyny... gaśnie... Toć go zarombiście przelewa... Ale jak już tu padło... Najpierw op com lub tech... Inaczej to wróżenie... No jeszcze elm można sprawdzić korekty i pracę sond... Ale odczyt błędów to podstawa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę wysoka tem jak do przełączenia. U mnie między 30 a 40 przełącza na gaz.  Może gazownik tak ustawił wysoko temperaturę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo pewno gazownik to super druciarz był...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo w normalnym kraju poszedłby pozew i wysokie odszkodowanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może Koleżanka patrzyła na wskaźnik temp. ale mimo to on się szybko nie podnosi, a gaz powinien coś ok 30 się przełączyć. Zależy jak kto ustawi ale na pewno nie przy 70.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele nie trzeba. Wystarczy kiepskie podłączenie reduktora i instalacja może być ustawiona na 20, a i tak przełączy się przy 70. Jeśli było jeżdżone sporo na benzynie a problem nie ustąpił to napewno nie będzie to wina LPG. Zacząłbym od przepływki i sprawdzenia korekt. Sondę można sobie na początek darować bo nie pracuje na zimnym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na chwilę obecną czekamy na jaką kolwiek wypowiedź osoby zakładajacy wątek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest informacja, którą uzyskałam od mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może tak jest, ja natomiast udostępniłam informację, którą uzyskałam od mechanika "przełącza się na gaz przy temp. około 70st."

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Please login or register to see this quote.

Zarówno jedno i drugie było słusznie wymienione, widziałam w jakim były stanie. Bez nowej pompy samochód nie ruszyłby z parkingu, natomiast cewka już praktycznie się rozpadała, była związana drutem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktokolwiek jest mi w stanie polecić osobę -> mechanika, który pomoże rozwiązać ten problem?

Np. Starogard Gdański, Trójmiasto, Słupsk, Bydgoszcz, Reda, Rumia, Wejherowo, Koszalin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak będziesz w Słupsku w weekend daj znać. Podjadę z komputerem i odczytamy błedy i sprawdzimy  parametry pracy podzespołów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...