Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Świruje prawy ksenon, opada, podnosi się (pojedynczy, bez AFL)


Recommended Posts

Witajcie.
Naprowadźcie mnie proszę, gdzie zacząć szukać problemu.
Od kilku dni świruje mi prawa (strona pasażera) lampa ksenonowa. Otóż światło opada podczas hamowania i skręcania. Zaznaczę, że nie posiadam reflektorów skrętnych z doświetlaniem zakrętów. Mam pojedyncze ksenony bez AFL.
Zachowuje się tak: Hamuję - światło opada i świeci kilka metrów przed zderzakiem. Przyśpieszam - światło wraca do swojego wcześniejszego poziomu. Skręcam - podobnie, światło opada, oświetlając drogę przed zderzakiem. Obojętnie, czy skręcę kierownicę w lewo, czy w prawo. Próbowałem też na postoju. Kręcenie kierownicą w prawo, bądź w lewo powoduje opadanie prawego światła. Gdy ustawię koła prosto, to po chwili lampa podnosi się i ustawia równo z lewą lampą. Normalnie jakbym miał jakiś system doświetlania drogi przed zderzakiem w czasie hamowania i skręcania :D Podczas uruchamiania auta światła poziomują się poprawnie, czyli idą sobie obydwa w dół, a potem obydwa w górę - bez problemu. Świecą równo.
Coś nie styka? Rusza się jakiś przewód? Dlaczego podczas hamowania? Dlaczego nie lata na wybojach, czy dziurach w drodze? Czujniki poziomowania świateł są przy każdym wahaczu? Jeśli tak, to może warto zacząć od tego przy prawym, przednim kole (strona pasażera)?
 

Link to post
Share on other sites

na 99% ktorys czujnik poziomowania swiruje . czujniki masz na lewych wahaczach , ( obstawiam przedni warjuje ) popatrz czy wszystko tam ok . a jak nie to opcom i sprawdzic jeszcze bledy .

Link to post
Share on other sites

czujniki masz po 1 na wahaczu , nie pamietam dokladnie , ale czujniki sa podpiete modul HLL  prz lewej lampie bycs moze tu tez jest problem . sprawdz wtyczki na czyjnikach , prysnij jakims kontaktem .  jak dalej to samo to na opcoma ..

Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie nie jest to wina czujnika. Sprawdziłem go dzisiaj. Wygląda w porządku. Poruszanie nieco ramieniem czujnika, czy jego wtyczką nie powoduje opadania prawego światła. Ale odkryłem, co naprawdę to powoduje: Nie sam skręt koła, a praca wspomagania kierownicy. Mianowicie:
-Skręcam koła na postoju, nawet lekko w prawo lub lewo - światło opada, następnie po chwili się podnosi.
-Skręcam koła na maksa i trzymam. Silnik dostaje nieco więcej obciążenia - światło opada i się nie podnosi. Dopiero jak puszczę kierownicę i trochę ulżę wspomaganiu, to światło się podnosi.
-Gaszę silnik, włączam światła i kręcę kierownicą bez wspomagania - światła stoją w miejscu. Nic nie opada.
Wygląda na coś z elektryką. Jakieś zwarcie? Plan na jutro: Wyjmę puszkę filtra powietrza i zajrzę do wtyczek prawej lampy, bo bez demontażu nawet nie wcisnę tam dłoni.

Link to post
Share on other sites

Ok. Podłączyłem dziś op-coma. Wnioski takie:
-brak błędów w systemie oświetlenia, regulacji poziomu itp.
-coś nie halo z prądem / ładowaniem. Na postoju: wysilam wspomaganie - światło opada. Lekko przygazowuję i wysilam wspomaganie - światło nie opada.

Link to post
Share on other sites
51 minut temu, wimm napisał:

Ok. Podłączyłem dziś op-coma. Wnioski takie:
-brak błędów w systemie oświetlenia, regulacji poziomu itp.
-coś nie halo z prądem / ładowaniem. Na postoju: wysilam wspomaganie - światło opada. Lekko przygazowuję i wysilam wspomaganie - światło nie opada.

definitywnie spadek napiecia na wolnych obrotach . Sprawdz ladowanie , moze alternator juz sie konczy .

Link to post
Share on other sites

Jednak chyba byłem w błędzie! Poszedłem raz jeszcze, znów sprawdziłem ruszanie się lampy na różnych obrotach. Co ciekawe: przy włączeniu świateł drogowych prawa lampa również opada!
I tym razem wyskoczył błąd:
U1113-00 No Communication with Right Power Light Module

dodatkowo w kategorii CIM mam błąd:
B3840-00 Wrong Stalk Switch Configuration

Link to post
Share on other sites

no to juz szukaj sobie modul HLL

doraznie mozesz prysnac tam i w kostke i w modul jakims contact spray , na chwile moze pomoze , pewnosci nie ma ze wogole pomoze .

20200613_201812.jpg

Edited by ost32v6
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ost32v6 napisał:

no to juz szukaj sobie modul HLL 

Będzie śmiesznie, jak się okaże, że od początku miałeś rację, a ja kombinowałem z obrotami i wspomaganiem :D
Powiedz mi jeszcze proszę, gdzie ten moduł siedzi? Pod lampą? Obok?

Odpowiadając koledze @Cretux : Przy uruchomionym silniku wartość "Voltage" pokazuje 13,7V i waha się na 13,8 i z powrotem.

Link to post
Share on other sites

modul masz z boku na lewej lampie ,pd strony kierowcy , zeby do niego sie dobrac , zderzak na dol lampe wykrecasz i masz do niego dostep

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, ost32v6 napisał:

modul masz z boku na lewej lampie ,pd strony kierowcy , zeby do niego sie dobrac , zderzak na dol lampe wykrecasz i masz do niego dostep

Dzięki! Znajdę moduł, wymienię i zdam relację.

1 minutę temu, darioG73 napisał:

Alternator obciążony,czy nie?

13,7V pokazuje przy włączonym odtwarzaczu CD, światłach i nawiewie na prędkość 3 (klima wyłączona).

Link to post
Share on other sites
31 minut temu, ost32v6 napisał:

doraznie mozesz prysnac tam i w kostke i w modul jakims contact spray , na chwile moze pomoze , pewnosci nie ma ze wogole pomoze .

Tak zrobię. Zanim kupię, to dostanę się do modułu, zobaczę, czy tam wszystko jest ok. Zwłaszcza, że wydaje mi się, że lampa czasem opada, a czasem nie. A jak się okaże, że wszystko z połączeniem jest ok, a lampa dalej świruje, to wtedy wymienię moduł.

Edited by wimm
Link to post
Share on other sites

Ale jaja. Wyciągnąłem dziś lewy reflektor. Nie mam na nim modułu HLL 🤔 Obejrzałem lampę z każdej strony. Jedyny moduł jaki znalazłem, to moduł ukryty pod blaszaną osłoną o numerze 13184051. Internet mówi, że to moduł skrętu! 🤨 Nie mam skrętnych ksenonów. VIN to potwierdza. Co jest grane? Czyżby lampy z anglika? Jest opcja, że w angielskiej wersji moduł znajduje się na prawej lampie?

Link to post
Share on other sites

tu masz dla przykladu akurat AFL  skretny , pod spodem od lewej , modul skretu, przetornica  , z boku modul poziomowania . 

IMG_20181102_105618.jpg

Link to post
Share on other sites

Przecież jest w profilu tuż obok, pod awatarem.

Ale i tak dziękuję Ci za chęć pomocy! Myślę, że da radę to rozwiązać. Teraz pora zajrzeć do prawej lampy, a najpierw najlepiej na przewody tam idące.

Edited by wimm
Link to post
Share on other sites

No dobra. Drążę temat.
Skończyły mi się pomysły.
-Odnośnie modułu AHL w polifcie: Komp mówi, że nie ma połączenia z modułem prawego światła. Wyjmuję prawą lampę, a tam modułu brak :) W sensie, że fabrycznie lampa nie ma modułu i nawet nie ma miejsca (wnęki, klapki) na takowy moduł. Zgaduję więc, że jest tak, jak w przedlifcie. Moduł jest tylko pod lewą lampą. No to ponownie wyjąłem lewą lampę. Zajrzałem do modułu. Wszystko wygląda tam jak nowe. Połączenie przewodów jest, nic nie zalane, nie zaśniedziałe.
-Ładowanie: Odpalam auto, kręcę kierownicą. Lampa stoi OK. Próbuję dalej kręcę do oporu. Spada napięcie ładowania i lampa zaczyna świrować.

Widzę dwa wyjścia, żeby w ogóle ruszyć ten wkurzający temat:
-regulator napięcia
-moduł AHL pod lewą lampą. Bo pomimo, że wygląda dobrze, to może być uszkodzony elektronicznie.

W pierwszej kolejności chyba spróbuję z regulatorem. Czy ktoś z Was wymieniał go własnoręcznie? Widzę go przy alternatorze, dostęp jakiś jest. Da radę samemu czy trzeba do mechaniora?

Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze jeden pomysł: Może moduł UEC nawala? Może był kiedyś wymieniany?
Czy dobra dusza z forum, która ma podobny samochód, mogłaby zrobić fotkę modułu UEC w swojej Vectrze C GTS polift, 1.9 CDTI, 150KM, automatyczna skrzynia, lampy ksenonowe pojedyncze (bez AFL).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP