Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Uszkodzenie rozrządu i awaria pompy oleju.


Recommended Posts

Witam. 
Mam pytanie odnoście remontu silnika po uszkodzeniu napinacza łańcucha rozrządu. Vectra C silnik benzynowy 2.2 155KM direct. Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem. Po demontażu głowicy okazało się, że pękł napinacz, albo raczej prowadnica łańcucha rozrządu. Po złożeniu (głowica nowa, po planowaniu i nowe uszczelniacze zaworów) wszystko było ok po czym po przejechaniu kilku kilometrów padło ciśnienie oleju. Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się, że był uszkodzony mały metalowy sworzeń, który napędzał między innymi pompę oleju. Prawdopobnie źle złożyłem, albo takie przynajmniej było pierwsze podejrzenie, że nie wszedł do końca. Ponownie wszystko złożone i sprawdzone. Pompa mogła swobodnie się obracać, sworzeń na pewno włożony prawidłowo. Na wolnych obrotach i postoju wszystko ok. Po kilku kilometrach znów pada ciśnienie oleju. Tym razem pompa się dosłownie rozsypała. 
Nie będę już próbował po raz 3 składać tego silnika. Mam jednak zamiar użyć rozrząd i koła zębate w innym silniku (taniej wyszło kupić 2 auto). Teraz pytanie czy taki rozrząd jest do użytku? Pracował łącznie może pół godziny i kilka kilometrów jazdy. 
co mogło być przyczyną takich uszkodzeń?
Czy podczas awarii pierwszego rozrządu mógł skrzywić się wał korbowy lub coś innego co uszkadza teraz pompę? Blokuje ją? Jestem samoukiem i wiem, że pytania czy terminologia może być mało profesjonalna, ale może ktoś miał podobny problem?

z góry dziękuję za odpowiedzi. 

Link to post
Share on other sites

Ale Ty pewny jesteś, że to wina pompy oleju? Czy ta rozwalona płoza dotyczy głównego rozrządu czy wyrównoważania czyli tego drugiego? 

Myśle że rozrząd możesz użyć w innym silniku, wymieniałeś oby dwa zestawy?

Link to post
Share on other sites

Wymieniałem tylko łańcuch rozrządu, to koło zębate napędzające łańcuszek rozrządu, i te dwa na wałkach rozrządu (chyba tak się to nazywa?) i na tym trzpieniu była napędzana pompa oleju (w obudowie rozrządu) i koło od paska alternatora i klimatyzacji. 
Super, że chociaż tyle uda się odzyskać. Chociaż pewnie samą głowicę też zostawię. To poprzednie auto kupiłem w cenie „złomu”, to na nim samym nie stracę, ale części kupiłem nowe i oczywiście olej i płyn w chłodnicy, i czas pracy przepadł bezpowrotnie. 😞

Post napisałem bo już sam zwątpiłem czy to był za pierwszym i/lub drugim razem mój błąd czy może coś mogło się uszkodzić podczas pierwszej awarii rozrządu i rozwalić najpierw trzpień i ostatecznie i pompę. 
Wyczytałem właśnie tutaj na forum o wadliwym napinaczu rozrządu. Z informacji znalezionych na stronie Febi widzę, że w poprzednim aucie był wadliwy napinacz. A w tym, które teraz kupiłem jest ten poprawiony. Ale skoro już mam praktycznie nowy kompletny rozrząd to chcę go zmienić. Ale chcę mieć pewność, że robię to właściwie i on sam się jeszcze nadaje. 🙂

Dlatego wskazówki kogoś kto ma doświadczenie są na wagę złota. 🤝👍

Edited by PiotrKrawczyk
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP