Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

https://youtu.be/pE0Nv821Dsg

Witam. Czy tak jak na filmie w linku może stukać wtryskiwacz? Nie mogę zlokalizować źródła, raczej słychać od góry. Przednia głowica po regeneracji, na tylnej sprężanie zmierzone - OK. Rozrząd na 100% na znakach. Brak nowych błędów, w blokach pomiarowych wszystkie wartości wydają się być w normie, ciśnienie common rail OK, ciśnienie doładowania OK. Nie wiem już w co włożyć ręce...

Link to post
Share on other sites

Odłączaj po kolei wtyczki od wtryskiwaczy, jeśli to wtrysk to powien się wyciszyć, przynajmniej będziesz wiedział który stuka o ile to wtryskiwacz. Nie wiem czy przypadkiem opcomem nie można wyłączyć poszczególnych cylindrów, w y30dt się nie da a nie wiem jak to jest w z30dt, musisz sprawdzić.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Zresztą klepie dziwnie jak na wtrysk bardziej na za duży luz na zaworze chyba że na żywo słychać inaczej. Spróbuj mocno przygazować i czy przy schodzeniu z obrotów dalej stuka, jeśli nie to wtryskiwacz bo wtedy odcina dawkę a jeśli tak to wali co innego.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Stuka czwarty tłok, luz ok. 4mm w pionie + kilka rys na gładzi cylindra, tyle na razie odkryłem. Teraz próbuję zdjąć miskę i nie mogę. Nie wiem , coś się urwało, spadło na dół i blokuje albo nie wiem...

Żółte gnojki wymyśliły ten silnik jako zemstę na białych gaidzinach 😠

Link to post
Share on other sites

Udało mi się wyszarpać miskę. Czwarty tlok ma starte do zera panewki na wale, wygląda na to że zawiodło smarowanie, czop wału jest tak podrapany ze wg mnie nie nadaje się już do szlifu. Co ciekawe silnik do końca nie stracił ciśnienia oleju, pozostale elementy są OK. Pytanie co dalej z tym fantem, wymiana "słupka" ma szansę powodzenia? 

Link to post
Share on other sites

Znajdź tylko słupek, który nie ma bananowego bloku. Chyba że - kupić jakikolwiek, przełożyć wał, nowe panewki i przełozyć pompę oleju - ale to wszystko nieopłacalne - wyjdzie Cię co najmniej 5 tyś w samych częściach, przeliczałem.

Nie idź tą drogą.

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Kupiłem cały (prawie) silnik bo prawie w takiej cenie jak sam słupek. Rozbieram teraz żeby zweryfikować stan. Plan jest taki żeby z dwóch zrobić jeden bo nie wiadomo w jakim stanie jest osprzęt a w moim sprawny.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Poskładałem gruza i póki co chodzi. Cztery i pół miesiąca grzebania popołudniami i jakieś 7000 wydane. Chce ktoś kupić? :czolo:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP