Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z28NET i wypadanie zapłonu?


Recommended Posts

Co prawda sprzedający podkreślał przy sprzedaży że jedną cewkę przydałoby się wymienić no ale sprzedający mówią różne rzeczy 😁

Do rzeczy. Auto kilka dni temu raz na jakiś czas przy pedale do podłogi łapało dziwne wibracje, na początku myślałem że to przegub czy coś, nie wiem nie znam się za bardzo 🙂. Teraz jeżdżąc delikatnie wszystko jest w normie, zaczyna się jak mocniej dodam gazu, są wcześniej wspomniane wibracje (lekka utrata mocy) i jak na czas nie odpuszczę gazu to zapala się check engine 3x i znika, po tym auto ewidentnie nie chodzi na wszystkich garach, aż do zgaszenia i ponownego odpalenia. Dziś zmieniłem wszystkie świece i nie pomogło, zamówiłem też cewkę ale będzie dopiero jutro i zobaczymy. Problem też jest taki że jeśli to cewka to nawet nie wiem na którym cylindrze no nie ma żadnego błędu, może mechanik coś zaradzi. Macie jakieś pomysły? 

Link to post
Share on other sites

Mam trzy cewki NGK na zbyciu używane były na moim starym silniku. Stan jak nowe. U mnie jak wypadał zapłon też błędu nie było. Nawet jak jechałem z podłączonym Techem. Przy ok 2 tyś obrotów na piątym biegu jak dawałem pedał w podłogę to były szarpnięcia. Wymieniłem 3 cewki 1,3,5 te z tyłu i przestało. Ogólnie cewki z góry było widać ,że są delikatnie spuchnięte i spękane.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Numerek9113 napisał:

cewka to nawet nie wiem na którym cylindrze

Z przodu najlepszy dostęp możesz podmieniać tą nową cewkę i zobaczysz czy coś się zmieni. Z przodu masz cylindry 2,4,6.

Link to post
Share on other sites
49 minut temu, siwy77 napisał:

no napisał że niema żadnego błędu....

No ale napisał że się zapala check jak niżej cytuję:

2 godziny temu, Numerek9113 napisał:

....jak na czas nie odpuszczę gazu to zapala się check engine 3x i znika...

Będzie zdrowa cewka podmieniać na każdym cyl. może się wyłapie o ile tylko 1 jest trafiona. Tak jak @db8600 napisał.

Link to post
Share on other sites

Jutro będziemy się bawić, podłączymy techa i zobaczymy czy wyłapie te chwilowe check engin-y. Najgorzej jak to któraś z tyłu bo tam jest troszkę rozkręcania, a w najgorszym wypadku będzie to trzeba zrobić 3x 😐

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Numerek9113 napisał:

podłączymy techa

Jak pisałem wyżej u mnie jeździłem na podpiętym Techu i w momencie szarpnięcia błędu nie pokazywał. No ale u Ciebie może być inaczej.

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Numerek9113 napisał:

będzie to trzeba zrobić 3x

To mogę Ci zaoferować moje 3 używki w cenie jednej nowej plus KW😉

Link to post
Share on other sites

Tak właśnie objawia się problem z cewkami w tym silniku, najpierw pojedyncze przerwy, potem problem narasta i zaczyna mrugać "CHECK" i silnik chodzi na 5 garów, albo i mniej. Po ponownym odpaleniu problem znika.

To że nie wywala błędu, to też standard, trzeba trochę silnik pomęczyć żeby błąd się zapisał w kompie.

@db8600 dobrze mówi, jak cewki będą miały widoczne wypuklenia na górze, to oznacza że dostały już trochę po tyłku od temperatury.
Ja wymieniłem cały kpl. świec i cewek i mam spokój od lat.

Cewki na tylnej głowicy (cylindry 1,3,5) idzie wymienić bez demontażu kolektora ssącego jakby co.

Link to post
Share on other sites

Podczas jazdy wyłapaliśmy błędy, które mówiły o wypadaniu zapłonu na 1 i 2 garze. Tuner też szukał przyczyny w braku paliwa bo robił nową mapę i podejrzewał ze brakuje paliwa z pompy. Po prostu kupię wszystkie cewki i zobaczymy, musi pomóc 👍

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Numerek9113 napisał:

... Po prostu kupię wszystkie cewki i zobaczymy, musi pomóc 👍

Brawo 👏 tak powinno być wywalić wszystkie 6 dać Nowe i Lux

Czyli udało się CHECK-a wyłapać:ok:

Edited by Rysu
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Numerek9113 napisał:

wypadaniu zapłonu na 1 i 2 garze

Brawo 👍. W jakim stanie cewki? Spękane,wybrzuszone 🤔🤔🤔

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, db8600 napisał:

Brawo 👍. W jakim stanie cewki? Spękane,wybrzuszone 🤔🤔🤔

No właśnie nie różnią się niczym od pozostałych. Tuner tłumaczył to tym że z nimi jest jak z żarówkami, wszystkie wypalają się w podobnym czasie, a błędy na 1 i 2 garze wypadają dlatego że te najprawdopodobniej są najbardziej obciążone i wypadają jako pierwsze. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP