Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Która uszczelka do X16XEL


Recommended Posts

Zaczął mi cieknąć olej po silniku od góry, więc chciałem się zabrać za wymianę uszczelki dekla zaworów ale ku mojemu zdziwieniu są różne kształty i nigdzie nie mogę znaleźć informacji, która jest do mojego silnika. Vectra B Lift, 1.6 16V (X16XEL) i w takich parametrach zarówno u Stachowiaka, Intercars i Allegro mam kilka różnych kształtów.

W załączniku foto silnika, oraz oferty z Intercars i od Stachowiaka (silnik pasuje ale numery nadwozia już są niezgodne).

Jest jakiś sposób by to sprawdzić, która będzie pasować bez zdejmowania dekla?

 

silnik.JPG

Uszczelki-pokryw-zaworów-Uszczelki-i-uszczelniacze-Produkty-ceny-opinie-porady-i-rozwiązania-na-Intercars-pl-Inter-Cars-S-A-Sklep-Inter-Cars.png

Opel-Shop-pl-Części-do-Opla-on-line.png

Link to post
Share on other sites

Dzięki. Znalazłem ich sklep na Allegro co mi obniży koszty. Czyli uszczelka + silikon Reizosil. Czy coś będzie mi więcej potrzebne, ewentualnie czy warto czymś się jeszcze zająć mając zdemontowany dekiel?

Link to post
Share on other sites

Mam takie samo oznaczenie silnika X16XEL, u mnie niestety żeby wymienić uszczelkę i zdjąć pokrywę zaworów trzeba było odsunąć koła zębate wałków rozrządu, bo pokrywa blokowała się o milimetry o plastikową osłonę za tymi kołami zębatymi ( mechanik też się zdziwił, że jest taki problem). Chyba nawet zakładałem o tym temat .

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

U mnie też był z tym problem, ale wyrwałem na siłę przesuwając w przeciwną stronę i do przodu pojazdu. Wyszło ale już założenie było bardziej problemowe bo trzeba było również wciskać na siłę, dodatkowo dbając o to by uszczelka nie wyszła z rantów ani pasta się nie rozsmarowała w jakichś przypadkowych miejscach. Opornie ale też się udało.

Inna kwestia, niestety pękł najgrubszy wąż od odmy (foto) i stary za nic nie chce zejść z tej pionowej rurki. Przysmażony jest na amen a miejsca tam nie ma by cokolwiek włożyć. Jak go na siłę ciągnę do góry to wydaje mi się, że go urwę ale z rurki nie zejdzie (po zdjęciu zacisków oczywiście). Jakieś pomysły jak to ruszyć?

Odma.JPG

//edit: ok, na brutala pociąłem nożem do tapet gumową rurkę od dołu. Od strony silnika była przez temperaturę i czas praktycznie sklejona z metalową rurą. O zdjęciu nie byłoby mowy, trzeba było zerwać i to co zostało zeskrobać. z założeniem nowej nie było żadnego problemu. Dzięki @Cretux za rady dotyczące uszczelki, to była ta co doradziłeś. Temat wyczerpany.

Edited by ZenekOk
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP