Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z20NET problemy z szarpaniem po zakupie


Recommended Posts

Cześć

Wiem że tematów jest mnóstwo i myślę, że większość już przewaliłem. Ale problemu nie mogę zlokalizować. Ewentualnie nie mogę znaleźć tego czego potrzebuje. Najgorsze, że już nie wiem jak to ugryźć samemu czy lepiej oddać do kogoś kto ogarniam NETy.

Kupiłem ostatnio samochód i chyba mocno przyfrajerzyłem przez euforie. Ale do rzeczy.

Samochód podczas przyspieszania szarpie, głównie powyżej 2.5 tys obrotów. Nie ważne czy dam pedał do oporu czy przyspieszam lekko. Ale jak odpuszczę pedał gazu to jakby jest szarpnięcie i powrót mocy, znów naciskam na pedał i kicha. Ciężko mi opisać jakie to szarpanie. ponieważ nigdy nie jeździłem uturbionym autem. Na początku myślałem że to zaworki Pierburga które są opisane na forum. Wymieniłem je, ale poprawy żadnej. Dostałem też cewkę na podmianę, ale okazało się że nie jest oryginalna więc po podmianach też nic nie widać poprawy. Poprzedni właściciel twierdzi że wymienił świece 5 tys temu. Wyciągnąłem je i nie widać żeby któraś była okopcona. Chyba że mają złą odległość, bo też w wątkach przebijała się taka przyczyna. (Czy to chodzi o odległość między tą blaszką a punktem co "rzuca" iskrą?) 

Pytanie czy sposób na spryskiwacz z wodą i szukania przebicia na elktryce jest warty spróbowania? Czy sposób z jakimiś mydlynami i szukaniem lewego powietrza też zda egzamin?

Samochód nie ma żadnych błędów. Może po opisaniu objawów podrzuci ktoś jakiś pomysł, wątek na forum którym jeszcze warto się zainteresować. 

Jest jakieś godne polecenia zródło na dostanie cewek oryginalnych? 

Dopisuję bo zapomniałem samochód bez LPG

 

Dzięki

Edited by Pawell_17
Link to post
Share on other sites

po pierwsze jesty lpg i jesli jest to czy na obu paliwach tak sie dzieje

swiece jakiej firmy??

jazdy tesowej nie zrobiles??

Link to post
Share on other sites

Zmień świece jak nie pomoże podmien z kimś cewki. Może jeszcze pompa paliwa siada. Ciężko na odległość zdiagnozować ale nie masz lpg to będzie łatwiej dojść do ładu. 

Link to post
Share on other sites

Zdaje sobie sprawę, że przez internet ciężko coś zdiagnozowac, ale czasami można na jakiś trop wpaść.

Zmienię świece i zobaczę.

Czy po podmianę cewki od razu powinna być odczuwalna poprawa czy muszą się w jakiś sposób zaadoptować zmiany?

A przypomniało mi się jeszcze jedna kwestia, na postoju caly czas mam spalanie powyżej 1.2L, gdzie większość użytkowników ma w granicach 0.8.

 

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to nie zapłon. Jego problemy najbardziej widać przy niskich obrotach. Skłaniałbym się raczej w kierunku niskiego ciśnienia paliwa albo sterowania turbiną i lewego powietrza. Podwyższone spalanie na jałowym może być spowodowane jednym i drugim. Oczywiście 1.2 jest na rozgrzanym silniku i wyłączonej klimie?

Link to post
Share on other sites

Spróbuję znaleźć kogoś w okolicy z cewkami lub kupię jedną sam.

Tak spalanie na nagrzanym silniku i bez klimy. 

Przypomniałem sobie jeszcze, że facet który sprawdzał mi klimę później powiedział że zauważył jakby jakieś zapocenie przy intercoolerze.

Nie wiem jak opisać objawy tak dokładnie, ale właśnie dziwi mnie to że jak odpusczę gaz to jest takie szarpnięcie i przybycie mocy. Poza tym samochód przyspiesza nie ma z tym problemów tylko właśnie szarpie, jak przyspieszam delikatnie to normalnie mogę przyspieszyć bez problemow np do 160km/h 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Cześć

Podmienione cewki, wstawiłem nowe świece samochód dalej szarpie.

Kolega podłączył sondę afr i stwierdził że bardzo złe wskazania.

Póki lekko ciskam gaz i turbina się nie załączy jest wszystko okej, jeśli tylko drobne na gaz turbina wstaje zaczyna się szarpanie i sonda glupieje. Jakby za mało paliwa dostawał samochod.

Co myślicie żeby wymienić pompę paliwa?

Edit

Pompa wymieniona przeplywka wyczyszczona samochód odzyskał moc.

Edited by Pawell_17
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP