Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

X18XE1 chodzi na luzie, gaśnie po wciśnięciu gazu


Recommended Posts

Cześć.

Mam problem, z którym mechanicy nie są w stanie sobie poradzić, pacjent to Vectra B 1.8 X18XE1 2000 r. W zeszłą niedzielę, gdy chciałem odpalić samochód, ten wkręcał się na 2k RPM i od razu gasł. Z wciśniętym gazem wkręcał się na 2,5k RPM i gasł. Ostatnio miałem problem z przepływomierzem (kiedyś już dorabiałem masę do przepływki), ale samochód przez ostatnie 2 miesiące normalnie jeździł, pomimo świecącego się checka . Podmieniłem na zamiennik, wiem, że z nimi bywa różnie i  skasowałem błąd przepływomierza, ale to nie pomogło. Nadal wkręcał się na 2k obrotów i gasł. Ecu nie pokazywał żadnych błędów, aku sprawny, iskra jest, pompa daje ciśnienie. Podczas holowania udało się go odpalić i na luzie chodził w miarę normalnie, nawet check się nie świecił, momentami obroty falowały i dochodziły do około 2 tys., ale gasł przy dodawaniu gazu. Po zaholowaniu do mechanika nawet nie trzeba było go przepychać, po dało się parę metrów podjechać, przy dodawaniu gazu zaczął z trudem wkręcać się nawet do 4k RPM, ale silnik chodził ciężko i strzelał momentami czarnym dymem z wydechu. Mechanik twierdzi, ze sprawdził wszystko, co mu przyszło do głowy i nic nie znalazł. Samochód obecnie stoi u elektryka, ale na razie bez efektu. Ma ktoś jakiś pomysł? Chciałem VIki pojeździć jeszcze przez zimę i na wiosnę zmienić ją na coś zdecydowanie nowszego, ale mam przeczucie, ze będę do tego zmuszony wcześniej 😕

Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobny problem tylko że ja mam 2.2 16v. A problemem był zatkany filtr paliwa.

Ty zaś masz 1.8 z tego co pamiętam,to w jakimś 1.8 lubiły padać ECU.Więc to on może być przyczyną... .

Link to post
Share on other sites

Elektrykowi udało się ogarnąć problem. Winowajcą była walnięta sonda lambda i dodatkowa masa przepływomierza robiąca zwarcie. Po ogarnięciu masy silnik wrócił do żywych, aktualnie pali się check i wywala błąd sądy, ale jeździ względnie normalnie, kręci się do odcięcia i nie brakuje mocy. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP