Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Remont silnika z 22yh direct 155km


Recommended Posts

Witam mam pytanie do właścicieli vc direct 155km czy ktoś robił remont silnika a w sumie chodzi mi o wymianę pierścieni tłokowych i uszczelniaczy zaworowych jakie dobrać części i jaki mniej więcej jest koszt za robociznę? Mam dziwny objaw auto nie kopci na obrotach jalowych czuć lekko spalany olej w spalinach. Może zrobić płukanki silnika chociaż nie jestem zwolennikiem tego silnik jest suchy. Silnik zalewam olejem motul 5w40 x cess ostatnio wyczytałem że koleś lal motul i też mu silnik palił jakieś 500ml na 1000 i zmienił olej na valvoline 5w40 synpower i silnik przestał brać bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję 

Link to post
Share on other sites

Ja właśnie jestem na tym etapie. Info od mechanika – robocizna 800-1000 zł. Ile wyjdzie faktycznie, bo cholera wie, co jeszcze wyjdzie, jak go otworzą, dowiem się po skończeniu roboty. 

Link to post
Share on other sites

Wymiana pierścieni i uszczelniaczy,to zabieg na krótką metę.Problem powróci i to dość szybko.

Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy w jakim stanie są tłoki i gładzie cylindrów. No i trzonki zaworów i prowadnice. Jak nie wychehłane to może pojeździ.

Edited by oriencik
Link to post
Share on other sites

Ja akurat mam podobno świetną i równą kompresję na wszystkich cylindrach. Tylko ostatnio strasznie zaczął żreć olej. Trzech mechaników sugeruje wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworów, więc… :(

Link to post
Share on other sites

Jeśli był dobry olej lany to niewiele się zmieni, ale jak jest dużo syfu w silniku to może pomóc płukanka. W moim przypadku silnik po jakimś czasie zaczął dymić na biało nawet na jałowych obrotach - olej 10w40. Płukanka Liqui Moly, zmiana na Valvoline Max Life 5w40 i dymienia brak, a spalanie oleju jest poniżej 100ml/1000km. Silnik X20XEV, które też należą do olejożernych typów, z tym, że poprzedni właściciel silnika wymienił w nim ostatni raz olej 3 lata przed tym zanim go nabyłem i w misce był sam szlam. Jak ktoś chce spróbować zawsze warto - zależy co faktycznie w silniku jest.

Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio zdejmowałem miskę bo mi podciekala z lewej strony i nie było syfu na dnie staram się zmieniać olej na czas wymieniam co 10 tys a co do płukanki to nie pogorszy dla silnika bo kolega ostatnio robił właśnie płukanke i po 500km padł silnik a natomiast brak ciśnienia oleju i nie wiadomo co było przyczyną dlatego się trochę boję robić płukanke może niech fachowcy się wypowiedzą na ten temat 

Link to post
Share on other sites

Z tego wynika, że już coś nie tak było z silnikiem. Jeśli wcześniej były ceramizery, motodoktory i silnik był w stanie agonalnym to jak najbardziej może przyspieszyć to jego koniec. U mnie po 2 tys km nic się nie dzieje i śmiga mimo 22 lat i przebiegu 200tys km. Kumpel po zakupie w Volvo S40 też od razu zrobił płukankę i śmiga, a auto ma też jakoś 160tys km. Jednak skoro mówisz, że miska była czysta to cudów płukanka też nie uczyni.

Link to post
Share on other sites

Ja robiłem "pseudo remont " jak padła mi UPG, tylko że ja mam Z22SE.

Po zdjęciu głowicy sciągłem znajomego mechanika co zegarem pomierzył owal cylindrów-ku mojemu zdziwieniu owal był minimalny i mieścił się w normie ... .

Więc dół był u mnie ok. .aczkolwiek korzystając z okazji postanowiłem włożyć tłoki od YH + nowe pierścienie.O dziwo było warto silnik ma ciut więcej mocy.Czuć to zwłaszcza jak się ciągnie przyczepkę.

 

A co do samej wymiany pierścieni,to znajomy mechanik twierdzi,że jak nie ma owalu to taki zabieg pomaga i auta śmigają,natomiast jak jest owalny cylinder to mechanik odradzał wymianę pierścieni,gdyż po takim zabiegu silniki albo żłopią olej jak szalone i ponoć zdarzały się przypadki że kompresja się pogarszała.Ja dodatkowo miałem to szczęście,że na tulejach miałem wyraźne ślady fabrycznego honowania.Na razie nie widzę by silnik brał olej,żadnego dymku z rury.

 

Te preparaty typu ceramizer/ceratec nie polecam,brat zaaplikował do audi i auto oddał na złom szybciej niż planował.Tych specyfików z Mos2 również nie polecam-testowane na Z22SE ,audi v6 2.8 brata oraz p206 1.4 bp matki.Dobry olej to podstawa.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP